9 razloga zašto posjetiti Pula Film Festival

pula-film-festival-slider

I ove godine, Pula PROfessional predstavlja program ispunjen predavanjima, panel-diskusijama, promocijama knjiga i druženjima profesionalaca iz audiovizualne industrije, te za one koji će to tek postati. Također, tu je i program Mladih filmofila – koji okuplja 9 filmskih entuzijasta koji prate festivalske programe, pišu filmske kritike pod mentorstvom uvaženog kritičara Tomislava Kureleca i dodjeljuju Nagradu mladih filmofila.

Ove je godine tema Pula PROfessional programa Promocija i distribucija hrvatskog i europskog filma, te će se serijom predavanja, razgovora i okruglih stolova raspraviti trendove i otvoriti dijalog na goruća pitanja iz ovoga područja.

PREDAVANJA

Popularne teme i motivi u europskim studentskim filmovima

Filmovi na kojima studenti rade tijekom svoga obrazovanja iznimno su bitni iz nekoliko razloga. Uz, naravno, njegovanje novih i inovativnih estetika, studentski film odraz je kreativnog zajedničkog rada koji proizlazi iz sinergije budućih filmskih profesionalaca, osoba o kojima ovisi budućnost kinematografije jedne zemlje. Upravo zato, vrlo je zanimljivo usporediti teme i estetike koje njeguju mladi filmaši – u njima se krije odgovor na pitanje kakva nas filmska budućnost očekuje. U goste dolazi Bert Beyens, predsjednik GEECTa, koji će iznijeti svoja razmišljanja i viđenje tema i motiva koji su popularni u recentnim europskim studentskim filmovima. Predavanje je organizirano u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.

Strategije plasmana filma Zvizdan u zemlji i inozemstvu: Studija slučaja

Svaki se novi film na svjetskom tržištu bori s nekoliko desetaka tisuća naslova koji izlaze te godine – osigurati vidljivost gotovo je nemoguć zadatak. Otuda proizlazi potreba za stvaranjem svijesti o budućem filmu dok je još u fazi razvoja. Uz nimalo lagan zadatak razvoja i produkcije projekta, neophodno je sustavno raditi na njegovoj vidljivosti, i na domaćem i na međunarodnom tržištu. Filmu s malog tržišta, festivalski plasman bit će ključan za buduću međunarodnu distribuciju i prodaju, a na domaćem će tržištu vrijediti neka druga pravila. «Zvizdan» Dalibora Matanića film je koji je imao izuzetan festivalski put, izrazitu vidljivost i značajnu međunarodnu prodaju. Na primjeru ovog filma pokazat ćemo koliko je tome pridonijela strategija plasmana, koliko stručna pomoć a koliko sreća.

Zvizdan

Zvizdan

Zvizdan

Zvizdan

Filmski plakat i ostalih stotinjak stvari

Grafički dizajn za film nije samo filmski plakat. Na promociji filma radi veliki tim ljudi: producenti, stručnjaci za odnose s javnošću, montažeri foršpana, distributeri, sales agenti, kinoprikazivači i – dizajneri vizualnih komunikacija. Grafički dizajn je alat koji se koristi u svim fazama filmske promocije, od prezentacije razvoja projekta, preko promocije za vrijeme snimanja, kontinuirane promocije na društvenim mrežama, festivalske promocije, podrške sales agentima, kinodistribucije te VOD i TV promocije. Na primjerima dvadesetak dugometražnih igranih filmova, čiji dizajn smo radili, prezentirati ćemo što se u kojoj fazi filmske promocije dizajnira i zašto je važno imati sustavnu i kontinuiranu vizualnu promociju.

šesnić & turković zvizdan plakat

Šesnić & Turković, Zvizdan

Uloga međunarodne suradnja i festivala u promociji i distribuciji filma

Jedno od vrlo važnih pitanja kada govorimo o plasmanu audovizualnih projekata je međunarodni aspekt promocije te osobito njegov festivalski život. Zbog svih specifičnosti u kojima se danas nalazi audiovizualno tržište na području naše regije i Europe, važno je osmisliti pametne strategije međunarodne promocije i festivalske distribucije, ali i promisliti društvene, ekonomske i vremenske komponente koji utječu na navedeno.
Pitanje međunarodne suradnje vrlo je važno, kako u aspektu pretprodukcije i produkcije, tako i tijekom postprodukcije, kada su za život filma nakon premijere upravo razvijeni međunarodni odnosi (ko)producenata ključ uspješnije recepcije audiovizualnih projekata kod publike.

Pulski filmski festival ugostit će Jelku Stergel, šeficu međunarodnih odnosa i direktoricu Festivala slovenskog filma, koja će na temelju dugogodišnjeg iskustva i vlastite ekspertize podijeliti razmišljanja i savjete kada je riječ o ulozi međunarodne suradnje i festivala u promociji i distribuciji nezavisnog europskog filma.

šesnić & turković zvir plakat

Šesnić & Turković, Zvir

PANEL RASPRAVA

Promocija i distribucija hrvatskog i europskog filma: iskustva i izazovi

Sudionici panel rasprave bit će Barbora Ligasova (Češki filmski centar, Češka), Dalibor Matanić (redatelj, Hrvatska), Igor Saračević (urednik MAXTV videoteke, HT, Hrvatska), Sandra Perović (urednica, RTS, Srbija), Anđela Petković (voditeljica marketinga i festivalska koordinatorica, Dexin Film, Srbija), Barbara Jukopila (producentica, U svom filmu, Hrvatska), dok će ju moderirati Boško Picula.

Na kraju četverodnevnog programskog bloka, veliko nam je zadovoljstvo ugostiti panel raspravu na temu promocije i distribucije hrvatskog i europskog filma. Kako bi ovo važno pitanje bilo sagledano sa sviju strana, pridružit će se gosti iz tri europske zemlje – Češke, Srbije i Hrvatske.

Dalibor Matanić

Dalibor Matanić

Strateško promišljanje promocije i distribucije počinje puno prije nego što je danas uvriježeno mišljenje da počinje – ono bi trebalo početi već u pretprodukciji samoga projekta i razvijati se zajedno sa svim umjetničkim i produkcijskim aspektima filma. No, mnogo važnija tema koju će ovaj panel dotaknuti jest pitanje promjene tržišta koje su dosada imale odraza na pristup promociji i kanalima distribucije, ali i na one promjene koje će se događati u budućnosti.

OKRUGLI STOL

Televizija kao medij umjetnika: Predstavljanje projekta Nove kolekcije

Nove kolekcije projekt su Trećeg programa Hrvatske televizije (HRT – HTV 3). Riječ je o specifičnom projektu Hrvatske radiotelevizije koji je usmjeren podršci umjetnicima i umjetničkoj proizvodnji pri stvaranju novih audiovizualnih djela. Tijekom 5 tjedana gledatelji Hrvatske televizije (HRT – HTV) mogli su vidjeti seriju novo produciranih videoradova i instalacija poznatih hrvatskih umjetnika koji su proizvedeni u okviru Hrvatske radiotelevizije, a koji propituju granice medija, televizije i stvarnosti.

Umjetnički projekt Nove kolekcije autorski potpisuje Tomislav Pulić, kustosko-savjetnički tim na projektu čine povjesničarka umjetnosti i kustosica Branka Benčić i redatelj i medijski umjetnik Vladislav Knežević. Urednica je i voditeljica emisije Vlatka Kolarović. U “prvoj sezoni” realizirano je 5 video radova sljedećih umjetnika: Lightune G. (Bojan Gagić i Miodrag Gladović), Dalibora Martinisa, Tomislava Šobana, Kristijana Kožula/ Damira Žižića te umjetnice Ane Hušman, dok je nulta epozoda posvećena antologijskim radovima umjetnika iz 1970-ih i 1980ih (Galeta, Trbuljak, Martinis, Iveković) donoseći povijesni kontekst i ukazujući na kontinuitet odnosa umjetnosti i televizije.

Sanja Iveković, Ženska kuća

Sanja Iveković, Ženska kuća

Izbor iz Novih kolekcija prikazije se u okviru popratnog programa Pulskog filmskog festivala – Cinemaniac > Misliti film, izložbe Video televizija anticipacija, u MMC Luka.

PROMOCIJE KNJIGA

I ove godine, na Pulskom filmskom festivalu ugostit ćemo niz važnih filmskih autora i teoretičara filma. Tijekom Pula PROfessional programa, bit će predstavljena dvije nove knjige, od velikog značaja za hrvatsku i europsku filmsku zajednicu. Prva od njih je monografija Nikole Tanhofera, jednom od najznačajnijih hrvatskih filmskih autora, koji se svojim umjetničkim ostvarenjima dao značajan obol hrvatskome filmu. Druga od njih je nova knjiga Nikše Sviličića – Programiranje igranog filma 2 – nastavak prvog izdanja, koji je svojim pristupom zaintrigirao filmsku javnost, što i ne čudi, s obzirom na to da Nikša Sviličić nastoji dati znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti filmski hit, film koji će osvojiti publiku.

Programiranje igranog filma 1 i 2

Postavljajući i provjeravajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskog scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma knjige dr. sc. Nikše Sviličića – Programiranje igranog filma 1 i 2 daju znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će „osvojiti“ publiku.

preuzmi (1)

Nikola Tanhofer

Uz uvodni portret prvog povjesničara hrvatskoga filma Ive Škrabala te završni in memoriam redatelja Zvonimira Berkovića, monografija posvećena filmkom redatelju, snimatelju, scenaristu i pedagogu Nikoli Tanhoferu, u zajedničkom izdanju Hrvatskog filmskog saveza i Društva hrvatskih filmskih redatelja, donosi niz kritičkih i esejističkih interpretacija Tanhoferova djela iz pera kritičara raznih generacija i filmoznalaca raznih struka, njegove memoarske zapise i prozne zabilješke o svojim filmskim profesijama, kao i sjećanja njegovih bivših studenata, kolega i prijatelja na razne situacije iz različitih razdoblja Tanhoferova profesionalnog i privatnog života. U monografiji pišu: Zvonimir Berković, Dragan Jurak, Silvestar Kolbas, Petar Krelja, Juraj Kukoč, Enes Midžić, Tomislav Mikulić, Silvestar Mileta, Jurica Pavičić, Nenad Polimac, Nenad Puhovski, Damir Radić, Stipe Radić, Vicko Raspor, Ivo Škrabalo, Nikola Tanhofer, Slaven Zečević.

Najranija povijest hrvatskog filma vrlo je zahvalno područje je zainteresiranima nudi široku lepezu neistraženih problema koje treba sistematski obraditi. U periodu između dva svjetska rata domaćih je filmova snimljeno vrlo malo, a sačuvano ih još manje. To ipak ne znači da se nije snimalo. Ako nisu mogle domaće, dolazile su strane filmske ekipe.

U ovogodišnjem izdanju Kinoteke u projektu Vremeplov, u Hrvatsku dolazi njemačko-jugoslavensku koprodukciju, film Princeza koralja iz 1937. godine. Riječ je o zabavnom filmu snimljenom u Splitu, Hvaru i ponajviše na otoku Zlarinu. U glavnim ulogama pojavljuju se tadašnji slavni gastarbajteri Ivan Petrović i Ita Rina. Glazbu je napisao splitski skladatelj Ivo Tijardović. Istog tog ljeta Tijardović je skladao i za kratki kulturni film Pjesma Jadrana. Također  ćete ga imati priliku pogledati na Festivalu.

Ovogodišnji Pula PROfessional ugostit će i promociju knjižice Princeza koralja, zbornika filmografskih članaka, o navedenim snimanjima na Jadranu 1937. godine. Svojim tekstovima Princezu koralja analiziraju filmski arheolozi Dejan Kosanović, Daniel Rafaelić i Stanko Ferić, a Pjesmu Jadrana Leon Rizmaul. Biografiju glavnog pokretača tadašnjeg snimanja u Dalmaciji, slavnog glumca Ivana Petrovića, piše Aleksandar Erdeljanović. Filmsku glazbu Ive Tijardovića predstavlja muzikologinja Irena Paulus.

MLADI FILMOFILI

I ove godine na Festivalu sudjeluju Mladi filmofili. Radis e o devet mladih entuzijasta koji će pratiti filmske programe i pisati kritike pod mentorstvom uvaženog kritičara Tomislava Kurelca.

Tomislav Kurelec je gotovo 20 godina bio urednik za film, kazalište i književnost na Trećem programu Radio Zagreba. Radio je i na HTV-u kao urednik Filmskog programa. Dobitnik je brojnih nagrada, među ostalim i Nagrade Vladimir Vuković za životno djelo 2012. godine. Objavio je knjigu Filmska kronika – Zapisi o hrvatskom filmu (2004.) Režirao je brojne filmove i žirirao na festivalima, a bio je i umjetnički direktor Dana hrvatskog filma (2007.–2009.)

ZEMLJA U FOKUSU: ČEŠKA KINEMATOGRAFIJA

Iza svake uspješne kinematografije nalazi se i dobro organizirani sustav, a onaj u Češkoj jedan je od takvih. U njoj se godišnje snimi 40-ak dugometražnih igranih i 30-ak dugometražnih dokumentarnih filmova. Tijekom prethodne godine činili su gotovo trećinu prodanih ulaznica na blagajnama lokalnih kina. Uz bogatu domaću proizvodnju, Češka je uspješna i u izvozu filmskih usluga. Od 2010. godine do danas, preko 185 međunarodnih produkcija koristilo je iskustvo i znanje čeških profesionalaca, infratrukturu i mjere poticaja.

Češka je ujedno i dugogodišnji partner hrvatskoj kinematografiji. Obrazovanje na prestižnoj Školi za film i televiziju u Pragu (FAMU) obilježilo je dio generacije filmaša iz Hrvatske i Srbije. Neke od svojih najboljih filmova snimili 70-ih i 80-ih. Filmski festivali u Karlovim Varima i Jihlavi važne su platforme za promociju hrvatskih igranih i dokumentarnih filmova. Suradnja se u posljednjih nekoliko godina nastavila i kroz međunarodne koprodukcije u filmovima. Rezultat su filmovi kao što su Ministarstvo ljubavi i Ustav Republike Hrvatske.

Hrvatski audiovizualni centar i Pula film festival organiziraju okrugli stol na kojem će se predstaviti način funkcioniranja češke kinematografije. Razgovarat će o primjerima dobre prakse u koprodukcijama, međunarodnoj promociji, izvozu filmskih usluga te odnosu prema kinematografskoj baštini.

FILMOVI U NASTANKU

U programu Filmovi u nastanku prikazuju se inserti iz filmova koji još nisu završeni, i to uz najave autora. Gledatelje očekuje i dio radne verzija filma strave u režiji Dalibora Matanića, Egzorcizam.

Projekcije filmova u nastanku održat će se u subotu, 22. srpnja u Kinu Valli s početkom u 10 sati. Egzorcizam je na programu u petak, 21. srpnja u 23:45 u Kinu Valli.

pula film festival 4

PROJEKCIJE STUDENTSKIH FILMOVA

U sklopu Pula PROfessional programa prikazuju se i Studentski filmovi akademija partnera. Na programu su od ponedjeljka, 17. srpnja do četvrtka, 20. srpnja u 13 sati u Istarskom narodnom kazalištu u Puli.

EAVE PUENTES 2017. U PULI

RE-ACT inicijativu pokrenuli su Hrvatski audiovizualni centar, Audiovizualni fond talijanske pokrajine Furlanije-Julijske krajine i Slovenski filmski centar. Pomažu razvoju koprodukcijskih projekata na dva načina: kroz godišnju RE-ACT razvojnu koprodukcijsku radionicu i kroz novčanu potporu razvoju koprodukcijskih projekata.

pula film festival 3

Puentes je jedan od programa cijenjenog europskog edukacijskog programa za razvoj filmskih projekata EAVE (European Audiovisual Entrepreneurs). Cilj mu je poticanje suradnje između europskih i latinoameričkih filmaša na njihovim dugometražnim filmskim projektima u razvoju.

Tijekom prve rezidencijalne radionice u sklopu programa Puentes 2017. godine, koja će se održati za vrijeme 64. Pulskog filmskog festivala polaznicima programa Puentes priključit će se filmaši iz regija/zemalja inicijative RE-ACT sa svojim projektima u razvoju.

Mobilna aplikacija

Preuzmite mobilnu aplikaciju ovogodišnjeg festivala, koja Vam donosi informacije o rasporedu, filmovima i popratnim programima cjelokupnog festivala.

Sve informacije o festivalu, rasporedu projekcija i dodatnom popratnom sadržaju fetsivala možete saznati na pulafilmfestival.hr i na službenoj Facebook stranici.

Foto: Pula Film Festival

0

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori