Kako se odviknuti od šećera

Vjerojatno ste i vi među većinskim brojem populacije ovisne o šećeru. Htjeli-ne htjeli, ako ne obraćamo na to pozornost, lako se dogodi da uz razne grickalice tokom dana razvijemo ovisnost prema raznim čokoladicama, bombonima, kolačićima iz jednog razloga – jer se zbog njih osjećamo bolje i oraspoloženije tokom napornog dana na poslu.

šećer4

Malo, po malo, sasvim nesvjesno, više bez tih čokoladica ne možemo živjeti, kilogrami se gomilaju, a mi ne znamo kako stati jer tijelo traži još više. I tako zapinjemo u začaranom krugu kojeg možemo zaustaviti jedino potpunim prestankom konzumiranja rafiniranog šećera koji se nalazi u svim industrijskim proizvodima te prekinuti vlastitu opsesiju svime što je slatko. Cijeli popis stvari zbog kojih bi trebali prestati konzumirati prerađeni šećer je itekako dugačak i svi znamo barem nekoliko njegovih točaka. Oni najistaknutiji su da šećer stvara ovisnički krug gladi, iscrpljenosti i promjena raspoloženja jer nam tlak u krvi naglo raste, ali isto tako i naglo pada zbog čega želimo još šećera. I još, i još, i još… Također, zbog šećera naše tijelo proizvodi više inzulina koji naređuje masnim stanicama da rade zalihe i tako se samo gomilaju što nikako nije dobro.

šećer2

Dobra je vijest da odvikavanje od šećera može trajati samo 5 dana za vrijeme kojih se ovisnost drastično umanjuje. Samo morate biti spremni prestati naglo i bez ustručavanja da bi bilo najefektivnije. Radi se o eliminaciji rafiniranog šećera iz prehrane, a to uključuje svu industrijsku hranu, slatkiše, pekarske proizvode, zaslađena pića (čak i ona s niskokalorijskim zaslađivačima) i slično. Jednako tako treba ograničiti konzumaciju voća na jednu porciju dnevno jer i fruktoza može poremetiti sve što se trudite promijeniti.

šećer

Negativna strana cijelog eksperimenta je da potreba za šećerom u tih 5 dana može biti uistinu intenzivna – jer ipak se radi o nečemu što organizam percipira kao svojevrsnu drogu od koje se onda mora i odviknuti. Zato treba razmišljati pametno i vlastitu ovisnost zavarati, a to možete uz pomoć sljedećih savjeta.

1. Jedite hranu bogatu proteinima, vlaknima i zdravim mastima kao što su jaja, orašasti plodovi, avokado, maslinovo ulje, riba (losos) i piletina. Osjećat ćete se sitima puno duže ako u svaki obrok uključite neku od ovih namirnica.

salata od tune

2. Jedite zeleno lisnato povrće umjesto kruha, tjestenine i rafiniranih ugljikohidrata jer se pekarski proizvodi ionako brzo pretvaraju u šećere pa niste ništa postigli. Rikola i kelj su idealni za detoksikaciju, a od velike zdjele bogate salate osjećat ćete se puni puno dulje nego što mislite.

3. Kisela hrana se suprotstavlja slatkoj. Kiselo zelje ili krastavci su dobar izbor.

4. 100% crna čokolada otpušta endorfine bez da podiže razinu šećera u krvi. A i ukusna je. Samo nemojte pretjerati.

Veganska čokolada

5. Pijte puno vode jer ćete se osjećati sitima, a i isfiltrirat će višak šećera iz organizma te tako umanjiti želju za slatkim. Ako se nastavite pridržavati svih pravila i vježbati, ne bi trebao izostati ni gubitak težine.

Foto: Dunkin Donuts, Shutterstock, Hleb & Lale

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori