‘Flexitarian’ – prehrana za sve one koji žele jesti zdravije bez odricanja

Mnogi su potaknuti novogodišnjim odlukama, ovaj mjesec započeli s novim režimom prehrane. Gastro trendova iz godine u godinu ima sve više poput onog posljednjeg o kojem smo pisali i teško je ‘pohvatati’ sve novitete. Uravnotežena prehrana ključ je dobrog zdravlja i to nije nikakva tajna. Iako sve češće čitamo o dijetama, one se rijetko kada dugoročno pokažu uspješnima. Stoga je važno raditi na promjeni percepcije i općenito pristupa hrani. Flexitarian prehrana istaknula se kao vrlo popularna prije svega zbog svoje jednostavne filozofije, ali i održivosti. Naravno da će svakome individualno neki tip prehrane odgovarati više ili manje. No, obroci bogati svježim voćem i povrćem idealni su za svakoga. Ako razmišljate o tome da se počnete hraniti bolje, a niste sigurni odakle krenuti u nastavku doznajte više o flexitarian prehrani koja će vas inspirirati na pozitivne promjene.

Flexitarian prehranom do kvalitetnijih obroka

Dobro zdravlje i jak imunitet nemoguće je postići bez balansirane prehrane. Postoje brojne rasprave o tome je li čovjeku zaista potrebno meso, odnosno što mu sve nedostaje ako isto ne konzumira. Flexitarian prehrana ne zagovara niti jedan pristup. Svoj koncept gradi na činjenici da je potrebno pripremati svježe obroke od voća i povrća bez izbjegavanja mesa. Ovakav pristup je naime i lako održiv, a dugoročno ćete primijetiti pozitivne promjene na tijelu i zdravlju općenito. Meso i mesne prerađevine, kada se konzumiraju, moraju biti iz kontroliranog uzgoja. Izaberite one laganije opcije, a crveno meso pripremajte u umjerenim količinama.

Uživajte u hrani i jačajte imunitet

Zabluda koju često čujemo jest da voće i povrće nije toliko ukusno u obrocima. No, zahvaljujući dostupnosti najraznovrsnijih recepata na internetu u samo nekoliko klikova na ekranu ćete dobiti bezbroj kreativnih jela u kojima ćete zaista uživati. Smanjiti unos mesa, a istovremeno povećati količinu svježih namirnica uz flexitarian prehranu zaista je lako. Izvore vlakana i proteina potražite u namirnicama biljnog porijekla, kako bi tijelu osigurali potrebne nutrijente. Grahorice i orašidi neizostavna su namirnica na jelovniku, baš kao i hladno prešana ulja koja će nadoknaditi zdrave masnoće.

Polu-vegetarijanstvo?

Flexitarian prehrana, baš kao što joj i ime kaže prilagođava se potrebama svakog pojedinca. Uz to se ne morate odricati slasnog odreska da bi se hranili zdravije. Ključ je u umjerenosti, a obroke maksimalno obogatite svježim ili smrznutim voćem i povrćem. Ovakva ishrana može se opisati i kao polu-vegetarijanska jer ljudi koji ju prakticiraju porcije mesa zamijenili su porcijama povrća većinu vremena. Ljubitelji mesnih obroka možda će se malo teže uvjeriti u to koliko je flexitarian prehrana ustvari ukusna, no jednom kada ju isprobaju jako će ju zavoljeti. Poigrajte se s nekim od egzotičnih sastojaka poput tofua i tempeha koji su ujedno i sjajna alternativa za mesne obroke. Eksperimentirajte s kombiniranjem namirnica u finim receptima, jer i od povrća možete pripremiti ukusne burgere i hrskave povrtne okruglice.

 

Foto: Unsplash

 

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori