7 načina za riješiti se loših radnih navika

Živite u petoj brzini, poslovne obaveze vas preplavljuju i nerijetko vam se događa da posao nosite doma? Vrlo vjerojatno dio ste statistike, koja se nastoji uhvatiti u koštac s pitanjem kako u današnje vrijeme ostati zdrav, fokusiran i produktivan za sve poslovne izazove koji nam stoje na putu.

lose radne navike 5

Trik je u detektiranju loših radnih navika kojima se s lakoćom prepuštamo, a koje nam oduzimaju vrijeme, energiju i produktivnost, čineći atmosferu na radnome mjestu sve samo ne ugodnom. Sve one imaju veze s našim poslom, kako radimo i kako se osjećamo dok radimo. Ovih sedam glavnih prepreka ne utječe samo na našu učinkovitost na poslu, već i na naš privatni život koji započinjemo s krajem radnog vremena, stoga naučite ih detektirati i ciljano riješavati, kako ne biste postali žrtve vlastitog autodestruktivnog ponašanja.

Svedite multitasking na minimum

Nekoliko važnih studija otkrilo je da je multitasking zapravo kontraproduktivan. Ako mislite da ćete učiniti više u manje vremena ako se istovremeno bacite na rješavanje dva ili tri zadatka, vrlo vjerojatno ste u krivu. Naime, naša pažnja vrlo je ograničena, stoga se nerijetko događa da od dva ili tri zadatka kojih smo se prihvatili, zapravo riješimo sve na pola. Umjesto multitaskanja, uzmite kratku stanku, duboko udahnite i dobro razmislite što su vam prioriteti. Riješavajte poslove jedan po jedan, kako bi vam produktivnost ostala na vrhuncu.

lose radne navike

Prestanite provjeravati e-mail svakih nekoliko minuta

Mnogo vremena na radnome mjestu trošimo na nepotrebne aktivnosti, koje se nerijetko odnose na našu produktivnost. Jedna od njih svakako je učestalo provjeravanje elektronske pošte. Čak i kada znamo da vjerojatno nismo dobili niti jedan novi e-mail, imamo tendenciju svako toliko provjeravati svoj sandučić, a to odvlači pažnju i krade vrijeme od naših primarnih zadataka. Prestanite se pitati jeste li primili novi mail i odlučno se usredotočite na obavezu koja je pred vama. Tek nakon što završite, pogledajte mail.

Uredite svoj radni stol

Stol zatrpan papirima i dokumentima ometa našu sposobnost da se pravilno koncentriramo, stoga vam daljnje nagomilavanje stvari može samo odmoći. Kako promijeniti navike? Započnite svaki dan s urednim stolom: nekoliko minuta prije nego što počnete raditi, odvojite kako biste svoju radnu sredinu doveli pod kontrolu i organizirali svoj nered. To će vam pomoći da se usredotočite na posao koji vas čeka.

lose radne navike2

Jedite zdravo

Nije potrebno napominjati koliko je ručak bitan u radnoj svakodnevici, koja od nas zahtijeva predanost i potpunu koncentraciju. Ako ne uzmete kratku pauzu za zdrav i hranjiv obrok, fokus na posao sve više će slabiti. Umjesto toga, malo mentalnog odmaka od radnih zadataka pružit će vam novu dozu energije i inspiracije. Pokušajte izbjeći junk food zbog kojeg ćete se osjećati kao zombi ostatak dana i uživajte u laganom i zdravom ručku, koji će vas nakratko opustiti i pripremiti za nastavak rada.

Ne zaboravite na tjelovježbu

Čim nam životi postanu pretrpani obavezama, redovita tjelovježba vrlo lako pada u drugi plan. Ali ne postoji dobra izlika za izbjegavanje vježbanja. Čak i ako ste uvjereni da nemate vremena za fizičku aktivnost, shvatite da vam je ista potrebna, ponajprije zbog vlastitog mentalnog i fizičkog zdravlja. Znamo da se na kraju radnog dana osjećate kao da nemate ni energije, ni volje, ni vremena otići u teretanu ili u prirodu, no riskirajte: poslije odrađene tjelovježbe osjećat ćete se energično i sjajno.

lose radne navike4

Nemojte biti žrtva vlastitog mobitela

Kao i u slučaju e-maila, mobitel je još jedna distrakcija na radnome mjestu. Ponekad se čini kao da smo opsjednuti provjeravanjem je li nas netko zvao dok smo izašli iz sobe ili poslao poruku. Nemojte provjeravati mobitel odmah nakon što osjetite da vibrira i nemojte postati žrtva digitalne ovisnosti. Telefon je tu vas, a ne obrnuto.

Društvene mreže nisu izlika za predah

Ako mislite da su društvene mreže poput Facebooka idealni način za napraviti pauzu i uzeti predah od radnih obaveza, itekako ste u krivu. Dapače, Facebook vam također oduzima koncentraciju, a nakon provjeravanja News Feeda možda ćete se osjećati umornije no prije. Također, mislit ćete da ste potrošili tek minutu ili dvije na ono što se može otegnuti na čitavih pola sata. Iskoristite svoju pauzu radije da odmorite oči, protegnete noge i priuštite si zdravi zalogaj.

Foto: Shutterstock

0

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori