5 pravila za koja morate znati ako radite s prijateljima

5 pravila za koja morate znati ako
radite s prijateljima

@maddiecidlik

Rad s najboljom prijateljicom, romantičnim partnerom ili članom obitelji može zvučati kao ostvarenje sna. Ali ako stvari krenu naopako, možete izgubiti više od vremena, novca i snova o uspjehu; vaš odnos također može biti ugrožen.

Dakle, prije nego što krenete u poslovni pothvat sa svojom bestie, postoje osnovna pravila za rad s prijateljima (i obitelji) koje vi i vaša buduća suradnica trebate razmotriti.

Iako može zvučati grubo, možda čak i potpuno nepotrebno, pristanak na skup smjernica mogao bi biti najbolji način da zaštitite vaše prijateljstvo i dopustite da vaše partnerstvo napreduje. Od postavljanja zajedničkih ciljeva i vizija na koji način ih ostvariti, sukoba, do ugovora i podjele zadataka. Ako ste ikada razmišljali o pokretanju posla i surađivanju s nekim do koga vam je stalo, imajte na umu ovih nekoliko pravila i dobro razmislite može li odnos u privatnom životu biti jednako uspješan i u poslovnom te kako pomiriti sve životne uloge koje su vam dodijeljene i koje ste sami stvorili.

@livpurvis

Ne zaboravite da ste prijatelji

Morate proširiti vaš odnos izvan ureda i izvan vas samo dvoje. također, često ćete putovati zajedno, sudjelovati na poslovnim sastancima, večerama ili piću ne samo s klijentima, poslovnim partnerima već i drugim prijateljima i romantičnim partnerima. Dijelit ćete uredske i hotelske sobe pa je važno pronaći način da vaše prijateljstvo ostane snažno i unutar i izvan ureda.

Odvojite osobne i poslovne odnose

Kada ste izvan radnog vremena, vi ste prijatelji, a na poslu je sve posao. To je jedno od “pravila” za održavanje zdravih odnosa. Pokušajte se truditi ne unositi nikakva pitanja s posla u naše prijateljstvo i obrnuto. Kada ste na poslu, prvo razgovarajte o poslu, a onda možete razgovarati o bilo čemu drugome.

Prihvatite i sukob

Kada ulazite u posao s bilo kime, doći će do sukoba. Razgovarajte i budite iskreni. Ako vas nešto muči, odmah se obratite jedna drugoj. Potpuno je normalno da se ne možete uvijek slagati oko svega, ali to je ponekad dobro za dinamiku i razvoj poslovanja.

Sa startupima, nema vremena za gubljenje, morate se brzo boriti i smišljati nova i inovativna rješenja za napredovanje i probitak na tržištu. Važno je dijeliti veliku viziju i konačni cilj, dok su sitna neslaganja na putu do postizanja velikih rezultata sasvim prihvatljiva, ali i uobičajena. Također, važno je da si uzajamno vjerujete i poštujete međusobna mišljenja.

Povjerenje je ključ uspjeha

Morate odabrati partnera kojem vjerujete: osobno, financijski, etički… Od velikog je značaja raditi s nekim s kim možete biti potpuno iskreni, i još uvijek vjerujte da odnos neće biti ugrožen. Neke od najuspješnijih i najdugovječnijih tvrtki na svijetu su u vlasništvu obitelji, pa definitivno mogu uspjeti. Biti u poslu nije za svakoga, a razumijevanje vaših snaga i slabosti je izuzetno važno. Vaši najmiliji mogu biti snažna podrška, vjetar u leđa i najbolji konzultanti. Također, kompromis je jedan od važnijih faktora u poslovanju.

Komunikacija

Nije uvijek lako naći vremena za komunikaciju i ispitivanje kada je netko od vas na putu ili ste zaokupljeni dnevnim zadacima.

No, nužno je naučiti biti okretan i pronaći brze načine povezivanja, od poruka do organizacijskih aplikacija koje nude i opciju chata kako bi se na jednom mjestu izmijenile sve in goramcije, zaključci i daljnji planovi.

Važno je naučiti biti transparetan u odnosu i nadgledati različite aspekte poslovanja kako bi u svakom trenutku svi bili obaviješteni o svemu i kako biste jednostavnije mogli prevladati prepreke.

Foto: Instagram, Unsplash, Pexels

Učitati još
Zatvori