Journal Man: Najefikasniji način da ubrzate metabolizam

Najjednostavnije rečeno, metabolizam je brzina kojom se kalorije troše kako bi se održale tjelesne funkcije.

Sretnici koji mogu bez problema uživati u sladoledu i planinama sirastih nachosa po volji, a ipak dobiti samo nekoliko dekagrama, taj kemijski proces je stvar zadovoljstva. Za sve ostale, kojima je potreban samo pogled na krafnu da premjeste obim remena, spori metabolizam predstavlja problem.

Ali činjenica da ova druga skupina možda nije svjesna da, iako je ta metabolička lutrija donekle genetska, to nije baš u potpunosti točno. Da, doista možete ubrzati vaš metabolizam.

Što sve morate poduzeti da biste ubrzali metabolizam, slijedi u nastavku.

Utezi

Ljudi s brzim metabolizmom spaljuju hrpe kalorija u teretani i izvan nje, te mogu zahtijevati obilne obroke samo da bi održali svoju težinu. Obrnuto vrijedi za ljude sa sprijim metabolizmo. Troši se manje kalorija pa stoga i obroci moraju biti skromniji. Kako onda pomoći svom tijelu da kreira brži metabolizam? Neka vam utezi postanu najbolji prijatelji. Izdvojite vrijeme čak i kada ste kod kuće i gledate televiziju za podizanje utg. Tako ćete odžavati kondiciju, utjecati na brži metabolizam i biti mnogo zadovoljniji s osjećajem koji nosi takva rutina.

Najučinkovitiji način ubrzavanja metabolizma je povećanje vaše mišićne mase. Mišići zahtijevaju energiju za funkcioniranje, a veći mišići će sagorijevati više kalorija.

Jedite doručak, zatim jedite redovito

Činjenica da doručak ubrzava metabolizam je hvaljena činjenica, a ipak mnogi još uvijek ustraju s idejom da im je bolje bez toga. Pogrešno! Ako se doručak preskoči, tijelo će vjerojatno željeti zadržati kalorije kako bi sačuvala energiju. Hrana koju ujutro pojedete, šalje  signale mozgu da će postojati stalna opskrba energijom, a vaše će tijelo manje željeti zadržati kalorije kako bi sačuvala energiju.

Kada tijelo ne dobiva konstantnu opskrbu energijom, mozak je prevaren misleći da smo u režimu gladovanja. Stoga nastoji zadržati zalihe masti kao zalihu energije, koristeći zalihe mišića kao izvor energije prije zalihe masti.

Pijte vodu, jedite začinjenu hranu

Preporučuje se da budete dobro hidrirani jer dokazi upućuju na to da voda za piće može privremeno ubrzati metabolizam za 10 do 30 posto. Chilly, cimet, đumbir, crvena paprika i crni papar mogu blago ubrzati metabolizam.

Nemojte zanemariti kardio trening

Pametni muškarci ovo povezuju s trčanjem ili vožnjom bicikla. Ne samo da kardio sagori kalorije, već podiže i tjelesnu temperaturu koja je povezana s metabolizmom. Povećavajući tjelesnu temperaturu, ubrzavate metabolizam jer se oslobađa više energije. Iako bilo koji kardio može biti koristan, neki treninzi visokog intenziteta će vam pomoći u metabolizmu. Stoga u dnevnu rutinu uvedite traku za trčanje, što će  sagorijevati kalorija satima nakon vježbe.

Klonite se šećera

Suviše dugo, masnoća je bila demonizirana kao veliki, loš vuk moderne prehrane. Svi smo bili u krivu, kako se ispostavilo, jer ne samo da određene masti mogu biti izuzetno korisne za uravnoteženu prehranu, to je omogućilo pravom “štetočini” – ukusnom, smrtonosnom šećeru da se sakrije.

Ne samo da se šećer pretvara u mast kad se ne troši kao izvor energije, također povećava razinu inzulina kako bi se razina šećera u krvi vratila na normalu. Visoka razina inzulina potiče pohranu masti i može usporiti vaš metabolizam.

Foto: Unsplash

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori