Što su Hrvati najviše pretraživali i kupovali u 2021. godini?

Što su Hrvati najviše pretraživali i
kupovali u 2021. godini?

Nakon što je zatekla potrošače usred višemjesečne izolacije, 2021. godina, druga godina pandemije mogla bi se u modnom smislu opisati kao „prijelazna sezona“ tijekom koje je uslijedilo otvaranje fizičkih prodajnih mjesta i vraćanje koliko toliko normalnog društvenog života. No, kako je pandemija utjecala na modne odabire Hrvata? Pogledajmo analizu podataka modne tražilice GLAMI za 2021. godinu.

Najpretraživaniji pojmovi u 2021. godini

* prema organskom pretraživanju GLAMI korisnika

  • Jedan od najpretraživanijih pojmova zapravo je kategorija: trenirke, što i ne čudi budući da je izravno povezana s kućnim outfitima i stilom koji je postao globalni trend kao „nuspojava“ pandemije i lock-downa.
  • 6 od 10 najčešće pretraživanih pojmova su renomirani svjetski brendovi kao što su adidas,  Puma i Nike (top 3), a slijede ih  Guess, Vans i Converse. Hrvati su zainteresirani za svjetske trendove ulične mode budući da su spomenuti brendovi ostali na vodećim pozicijama već drugu godinu za redom.
  • Zanimljiva je činjenica da se na top listi nalaze i 2 vrlo specifična modela tenisica. Čini se da su kupci tijekom svoje modne pretrage koristili GLAMI kako bi istražili alternativne opcije koje nudi katalog ove modne tražilice. Podaci tako pokazuju da se trend pretraživanja modela Adidas Gazelle, Stan Smith i Deerupt tijekom 2020. prebacio na modele Air Force i Air Jordan u 2021. godini – dva modela tenisica koji su prvi modni odabir u mnogim zemljama diljem svijeta.

Najomiljeniji proizvodi u 2021. godini

* prema listama želja koje su spremili hrvatski posjetitelji modne tražilice GLAMI.hr

Promjene u psihologiji potrošača kao i nastojanje da se vratimo starim navikama odražavaju se i na kategorijama proizvoda koje su bile najomiljenije u 2021. godini. Najvišu poziciju, prema kriteriju koliko potrošača je dodalo proizvode na listu želja, zauzimaju ženske haljine (7 od 10 proizvoda). Zanimljiva je činjenica da se haljine ne bi mogle opisati kao casual haljine, već naprotiv, većina ih bi se mogla udobno nositi na društvenim događanjima kao što su vjenčanja i krštenja, što trend koji je signalizirao preokret potrošačkog sentimenta koji je uslijedio nakon popuštanja restriktivnih mjera početkom prošle godine.

Hrvatice posebno vole haljine koje prate svjetske modne trendove poput maxi haljina, točkastog uzorka ili haljina u svijetlo plavoj i maslinasto zelenoj boji. Među najdražim proizvodima su i dva modela tenisica i jedan model ručne torbe.

Taj veliki pomak ka zamjeni casual proizvoda onima više modnim, možemo uočiti analizom najomiljenijih proizvoda za 2020. (prva godina pandemije) gdje na prvom mjestu nalazimo osnovne odjevne predmete poput cipela (tenisice i čizme koje zauzimaju 6 od 10 najboljih mjesta), a popis je upotpunjen udobnim jaknama i jednim parom traperica te potpunim izostankom „fancy“ kategorija poput haljina, visokih potpetica itd.

GLAMI će uskoro predstaviti i svoje godišnje izvješće u više od 10 zemalja s detaljnim podacima o potrošačkim navikama posjetitelja ove modne tražilice.

Foto: PR, Pexels

Učitati još
Zatvori