Upoznajte novi hrvatski brend održive mode Seadro

Upoznajte novi hrvatski brend
održive mode Seadro

Putovanje Monike Zubović do ovog trenutka puno je različitih priča, neobjašnjivih situacija i slučajnosti koje su se poklopile i odvele ju na studije modnog dizajna i međunarodnog poslovanja, a kasnije i magisterija modnog managementa i dizajna te usavršavanja istih na prestižnim institucijama u New Yorku, Milanu i Londonu. To joj je otvorilo mogućnosti zapošljavanja i suradnje sa svjetskim dizajnerskim kućama, ali ju je i naučilo razumijevanju ekonomskih, ekoloških, socioloških i kulturoloških zbivanja i problema na globalnoj razini, što je u konačnici imalo razne utjecaje na njezin način razmišljanja i viđenje industrije u cjelini.

Samo neki od problema na koje nailazimo u modnoj industriji i s kojima sam se susretala kroz rad direktno su: hiperkonzumerizam, instant kupovina, kultura odbacivanja i brze zamjene, agresivan modni marketing, tiranija ega, konstantno povećavanje količina proizvedene odjeće, podcjenjivanje kvalitete, rada, truda i vremena, itd. Svaki od tih problema dolazi s posljedicama za planet i društvo kao što su problem tekstilnog otpada, loši materijali, upotreba otrovnih kemikalija, nehumani i opasni uvjeti za rad tekstilnih radnika, opasni uvjeti za život blizu tvornica, zagađenje i isušivanje voda, zagađenje hrane, uništavanje šuma i staništa, smanjenje biološke raznolikosti, … istaknula je Monika.

Tijekom svog profesionalnog rasta i razvoja Monika je upoznala ljude koji su imali snažan utjecaj na nju osobno, a koji su direktno utjecali na stvaranje nečega što uključuje ljude na drugačiji način, polazi od naših vrijednosti te se tako projicira na stvaranje novih poslovnih modela fokusiranih na opće dobro.

Vođena tim iskustvom, ali i novim saznanjima, osjetila je snažnu potrebu za djelovanjem na našim prostorima. Odlučila se predati izazovu, širiti mrežu i istraživati kako svoju ideologiju i znanje uklopiti u postojeći sustav te informirati, educirati i poticati promjene lokalno.

Tako je nastalo Seadro, kao posljedica viđenja svijeta oko sebe i buđenja svijesti o svemu onome što nas pokreće i na što možemo utjecati. Sva pozitivna i negativna iskustva oblikovala su Monikin pristup dizajnu i poslovanju koji dolazi iz dubljeg razumijevanja o svakom koraku u procesu izrade i plasiranja određenih proizvoda, kao i njihovih posljedica.

Pri stvaranju Seadra, glavni uvjet bio je kompletan uvid u proizvodnju materijala (tkanine i dodataka) – od sirovine do njegovog konačnog oblika: kako su tretirane i obrađivane spomenute sirovine, vlakna i materijali, koje su kemikalije korištene pri obradi, gdje i u kojim uvjetima su obrađivani, kakav im je utjecaj na okoliš i lokalna područja u kojima se obrađuju te kakav im je konačni performans. To nam u konačnici omogućava potpunu kontrolu nad opskrbnim lancem i isključuje ekološke ili etičke nepravilnosti koje se u tom stadiju najčešće pojavljuju, a tradicionalnim putem im nije moguće ući u trag. Za izradu odjeće u prvoj kolekciji koristimo isključivo prirodna vlakna, odnosno 100% organsku svilu kojoj možemo iščitati i definirati kompletan životni ciklus i utjecaj – prije i nakon upotrebe.

Sljedeći uvjet za stvaranje Seadra bila je potpuno kontolirana proizvodnja odjeće kroz suradnju s partnerima čije je poslovanje također stvoreno na snažnim etičkim temeljima. Nakon testiranja materijala slijedi nekoliko stupnjeva prototipiziranja i usavršavanja uzoraka na različitim oblicima tijela kako bi se finalizirao kroj. Modeli zatim odlaze u proizvodnju u kojoj ih naš mali tim ljudi ručno reproducira. U ovom stadiju vrši se kontrola kvalitete pojedinog komada kako bismo bili sigurni da su svi standardi zadovoljeni. 

Seadro, kao brand, nastalo je iz vrlo osobnih razloga i potrebe za širenjem svijesti o problemima koji nadilaze jednu osobu, stoga ono nije samo Monikina priča. Vođeno snažnom nostalgijom, Seadro predstavlja zbirku sjećanja na radost i tugu, ljubav i strast, odlučnost i strah, i na sve ljude koji su prošli kroz Monikin život i na njemu ostavili trag.

Baš kao i brod koji isplovljava i kreće na novo putovanje, sidro se podiže kada ulazimo novu fazu života. Tako je moje Seadro metafora cjeloživotnog putovanja, gdje se stalna potraga za iskustvima i inspiracijom sudara s čežnjom za sigurnim mjestom, utočištem ili domom. 

Uvodna kolekcija Shadows are Imagination of Reality prenosi spomenutu priču i emociju koja je temelj samog branda. 

Kolekcija Shadows are imagination of reality istražuje odnos oblika i teksture, gdje se koriste različite tehnike manipulacije tkanine kako bi se uhvatila njena sama suština. Svila se koristi kao alat za transformiranje uspomena i sjećanja na vremena provedena na Jadranskom moru u odjeći koja preispituje i rastavlja visceralnu povezanost između svile i mora – užarene, valovite linije i oblike prozirnih i sjajnih površina koje predstavljaju obje pojave.Oslanjajući se na vezu između energije i materije, ideologije i forme, osobnosti i izražavanja, kolekcija ponovo izumljuje klasične siluete i donosi eleganciju bez napora u obliku bezvremenskog i bez sezonskog dizajna koji je nostalgičan, ali ipak gleda prema naprijed, pružajući lađu ženstvenosti koja istražuje i interpretira samu sebe.

Foto: Seadro

Učitati još
Zatvori