Niche linija naočala koje vole slavni

Niche linija naočala koje vole slavni

Skoro 35 godina tradicije krije se iza brenda naočala Christian Roth, u čijim su se modelima kroz godine mogle vidjeti sve svjetske face – Diane Kruger, Rihanna, Kate Moss, Lenny Kravitz, Kurt Cobain i mnogi drugi.

Sada je ovaj brend dostupan za kupnju i u Hrvatskoj, i to u zagrebačkoj optici Oculto (Gundulićeva 5), u kojoj je neki dan u društvu predstvanika medija i ljudi iz javnog i društvenog života, predstavljena posebno dizajnirana linija naočala, koju potpisuju sami Christian Roth i njegov dizajnerski partner Eric Domège. Tvrtka Luxeoptic Ltd, zastupnik Dita grupacije za regiju kojoj pripada i Christian Roth Eyewear, zaslužna je što je i Zagreb ucrtan u kartu svjetski priznatih gradova gdje se može pronaći ova niche dizajnerska linija naočala. Poznati kao pioniri u dizajnu sunčanih naočala, Christian i Eric otkrili su nam mnogo o svom poslu u intervjuu koji vam donosimo u nastavku.

Iduće godine vaš dizajnerski brend proslavit će 35. godišnjicu postojanja. S obzirom na dugotrajnu i bogatu karijeru koju ste ostvarili u dizajnu naočala, što biste danas istaknuli kao najveće promjene u svijetu mode, ali i dizajna naočala, kojima ste svjedočili kroz godine?

Brzi tempo tehnoloških promjena i napredaka zauvijek je promijenio naše društvene interakcije i povećao sposobnost da osmislimo metode samoizražavanja koje nisu opterećene tradicionalnim rodnim i društvenim ulogama. Dizajneru to omogućuje uzbudljive prilike izazivanja zastarjelih koncepata ljepote, kako bi se osnažili i odvažili naći nove ideje.

Danas imamo pristup tolikim informacijama, cijeli svijet je otvoren i udaljen od nas samo jedan klik. Upravo na taj način svjesni smo jedni drugih, znamo što se nekome sviđa, gdje je u datom trenutku ili kako se osjeća – kroz razne društvene platforme koje ostavljaju jako malo privatnosti. To mnogo govori o suvremenom društvu. Nakon nekoliko desetljeća brze mode i uniformiranosti, trendova nastalih u režiji velikih brendova, počinjemo viđati jednu novu želju, gdje millenialsi žele brendove sa stvarnom pričom i povijesti, sa stvarnim dizajnerima, odnosno stručnjacima u svom području djelovanja… Individualnost im postaje novi moto, a modni ‘diktatori’ zamijenjeni su cijelim spektrom individualaca koji kroz društvene mreže postaju modni influenceri  – utječu na najmlađu publiku, ali i VIP kupce, koji iako su diskretni, imaju vrlo snažan utjecaj na dizajnere.

Christian Roth, Iva Balaban i Eric Domège

Christian Roth, Iva Balaban i Eric Domège

2016. godine Christian Roth Eyewear službeno je postao dio DITA Eyewear grupe. Kako je došlo do vašeg partnerstva i kakvu ono važnost ima za vaš modni brend?

Prije više od 30 godina, započeli smo svoje putovanje u modnoj industriji i nametnuli se kao pioniri naočala s ‘fashion’ predznakom, kakve se do tada nije moglo vidjeti. Držeći tu čelnu poziciju po pitanju kreativnosti kroz desetljeća, uživali smo veliki uspjeh, no nažalost naši prethodni poslovni partneri nisu iskoristili potencijal brenda, koji je umjesto toga djelovao kao neki uspavani div u svijetu sunčanih naočala. Već od inicijalnih razgovora, bilo nam je jasno da DITA razumije predanost i strast potrebnu da dovede brend na evolucijski višu razinu. Upravo zbog toga smo ih i odabrali.

Christian Roth - model Matos

Christian Roth – model Matos

Vaša prva kolekcija dizajnirana pod kišobranom DITA Eyewear lansirana je prošle jeseni u trgovinama. Osim ‘Made in Italy’ oznake na koju ste sigurno ponosni, što vas još čini ponosnima s pozicije kreativnih direktora kolekcije? Otkrijte nam više o stilovima i oblicima sunčanih naočala koje ste dizajnirali i što vas je za njih inspiriralo?

U prvoj kolekciji dekonstruirali smo vlastitu arhivu, kako bismo započeli dijalog s generacijama kupaca koji su usvojili sasvim novu paradigmu stila i dizajna. Kada govorimo o zastupljenim stilovima, moramo spomenuti nekoliko njih koji čine DNK našeg brenda. Tu je model Jackie 60, koji smo predstavili sredinom 80-ih, u vrijeme kada su vladale zrcalne leće i avijatorski oblici. Tada smo poduzeli modni rizik i predstavili predimenzionirane, okrugle Jackie O okvire. Sada su oni interpretirani u jarkim bojama i zrcalnim lećama sa 24-karatnim zlatom. Zatim je tu Rock ‘N Roth, predstavljen u ranim 90-ima i nastao kao odgovor na ljepuškaste mačkaste okvire. Mi smo mačkaste naočale interpretirali na mnogo dramatičniji način po pitanju oblika i imale su snažnu rock ‘n roll vibru. 5USW, model originalno inspiriran našim prvim showroomom u New Yorku, danas preuzima moderan karakter s čistim grafičkim dizajnom i predstavlja spoj tehnologije i dizajna. Naš model Bikini, koji je tako nazvan jer niti jedan beauty look na plaži nije potpun bez sunčanih naočala, početkom 2000. godina bio je prvi takve vrste na tržištu – dizajn mu je inspiriran Barcelona stolcem Miesa van der Rohea, s tehnološki naprednim panoramskim lećama koji se prilagođavaju konturama lica.

Po vašem mišljenju, koji su najveći aktualni ili nadolazeći trendovi u svijetu sunčanih naočala?

U nadolazećoj sezoni u kolekcijama drugih brendova primjećujemo povratak našeg ikoničnog Series 6558 okvira, koji se sada zove Archive 1993, što nam pokazuje da se na modnu scenu vraća grunge estetika. Ovaj okvir bio je moćan simbol u glazbenoj, modnoj i celebrity kulturi, a danas dolazi u uzbudljivom nizu novih materijala i konstrukcijskih tehnika za novu generaciju.

Imate važnu ulogu u radu Američkog vijeća modnih dizajnera i svoju pažnju naročito usmjeravate na suvremeni dizajn naočala. Koji su vaši favoriti ili ‘it’ dizajneri naočala u ovom trenutku?

Izdvojio bih Johna Junipera i Jeffa Solorija iz DITA-e, i naravno, moje kolege iz Vijeća.

 

Foto: Christian Roth, PR, Instagram

Učitati još
Zatvori