S prvim danima siječnja započinje Dry January. Što je on zapravo i kako ga i vi možete uspješno provesti?

Siječanj je definitivno mjesec novih odluka i pokušaja stvaranja nekih novih životnih odluka kojih ćemo se pokušati pridržavati.

Osim što simboliziraju početak Nove godine, prvi dani siječnja također nam donose zasićenje svime čime nas je prosinac preopteretio, bilo da su to brojne poslovne obaveze koje su u jednom trenu eksalirale ili je to bogatstvo blagdanskog stola koje podrazumijeva neumjereno uživanje u jelu i piću.

Sigurno ste već primijetili kako su teretane i studija za vježbanje dupkom puni početkom siječnja, jer se mnoge žene i muškarci pokušavaju vratiti na kolosijek i u neku stabilnu životnu rutinu. Ovo je mjesec u kojem će mnogi započeti i Dry January, a kao što mu i ime govori, Dry January ukratko označava ‘biti na suhom’ – i to od alkohola.

Ovaj ‘trend’ započeo je u Velikoj Britaniji i zapravo postao mnogo više od trendi izazova. Riječ je o javnozdravstvenoj kampanji koja je prije nekoliko godina počela pozivati ljude da cijeli jedan mjesec apstiniraju od alkohola i na taj se način uspjelo pomoći ljudima u Britaniji, ali i diljem svijeta, da resetiraju svoj odnos s alkoholom.

Ako ste i vi tijekom blagdana možda pretjerali s kojom čašicom više i privlači vas ideja Dry Januaryja, ovo su neke od njegovih prednosti:

  • Spavat ćete bolje i kvalitetnije (alkohol degradira kvalitetu sna, a naročito onu restorativnu komponentu REM sna)
  • Imat ćete više energije za posvetiti se stvarima koje su vam bitne početkom godine
  • Mogli biste skinuti i koji kilogram (jer ćete organizam poštedjeti kalorija koje ste unosili konzumacijom alkohola, a koje za tijelo ionako nisu vrijedne kao one koje unosimo hranom)
  • Uštedjet ćete novac (pokušajte samo izračunati koliko novaca inače potrošite na razna after-work druženja i izlaske uz čašu pića)
  • Koža će vam izgledati bolje (alkohol je poznati diuretik zbog kojeg iz kože pojačano gubimo vlagu, ona postaje dehidrirana te izgleda suho i beživotno. Osim toga, ovisno o piću, podiže se i razina šećera u krvi što je recept za izbijanje prištića. Neka istraživanja govore o tome da toksini u alkoholu također uzrokuju prijevremeno starenje kože)
  • Imat ćete snažniji imunitet (pojam poznat kao binge drinking, kada po jednoj večeri primjerice konzumiramo više od četiri pića, negativno utječe na imunitet i njegovu osnovnu funkciju zaštite organizma od bakterija i virusa)
  • Ono najvažnije – imat ćete bolji odnos prema alkoholu (osim što ćete možda shvatiti da vam alkohol uopće ne treba u svim onim after work trenucima i noćnim izlascima, smanjit ćete toleranciju na alkohol i rijeđe posezati za čašom u društvenim interakcijama)

Kako točno provesti Dry January?

Prodrmajte svoju svakodnevnu rutinu. Prorijedite after work druženja, počnite vježbati, upišite školu kuhanja, školu jezika ili bilo što drugo što vam je hobi i čemu biste se voljeli posvetiti te na taj način popunite svoje slobodno vrijeme. Zamijenite alkohol nekim drugim pićima. Voda bi bila optimalna, no ako vam je ‘dosadna’, uvijek joj na zanimljivosti i boljem okusu možete dati aromatičnim voćem i biljem poput citrusa i mente. Koktele čak možete zamijeniti mocktailima, pa čak i ako uživate u druženjima nakon posla s prijateljima, ne morate nužno posegnuti za čašom alkohola.

Poanta je da ćete se na kraju mjeseca osjećati sjajno, dobro raspoloženo i puni energije, a to je ono što si svi priželjkujemo u siječnju, zar ne?

Foto: Pexels

0