Intervju s make up artistom: Dragan Vurdelja

Intervju s make up artistom:
Dragan Vurdelja

Dragan Vurdelja naslovna

Ime Dragana Vurdelje dobro je poznato svim pratiocima srpske, regionalne, ali i inozemne beauty scene. U svojoj 20 godina dugoj karijeri, ovaj renomirani vizažist sudjelovao je u definiranju nebrojeno mnogo beauty trendova, a u svoje najveće uspjehe danas ubraja dugogodišnju suradnju sa svjetski poznatom vizažisticom Charlotte Tilbury. O počecima, radu u Velikoj Britaniji i vlastitoj uspješnoj make up školi u Beogradu, Dragan je otkrio više u razgovoru za Journal.hr

Svoju karijeru počeo si graditi sada već daleke 1996. godine, a danas si jedan od najpoznatijih srpskih make up artista u svijetu. Kako su izgledali tvoji počeci u industriji ljepote?

Šminkanjem sam se profesionalno počeo baviti još u srednjoj školi. Imao sam sreću da sam radio kao asistent Tanje Kesić, tada najpoznatije beogradske vizažistice i imao sam priliku na samom početku raditi s poznatima čiji sam fan bio kao klinac. Tako da mogu reći da je pored talenta i upornosti za mene ključan faktor bila i sreća.

Zašto baš make up i što te privuklo beauty svijetu? U čemu vidiš najveći potencijal šminke, koji te pokreće i motivira iz dana u dan?

Uvijek kažem da nikada o ovom poslu nisam razmišljao kao o svojoj profesiji, već se to samo dogodilo. Tek kasnije sam uključio ‘business part of the mind’ i otvorio svoju školu. Sve vezano za ljepotu, kako vanjsku, tako i unutrašnju, uvijek me zanimalo i još uvijek je moj pokretač. Vjerujem u ljepotu, vjerujem u ljude i mogu slobodno reći da sam sve i dobio kroz ljude, bilo da su u pitanju životne lekcije ili inspiracija. Make up doživljavam kao malo pomoćno sredstvo poput jutarnje šalice kave ili nekog “oružja”, ukoliko želite zavesti ili slomiti nekome srce.

Dragan Vurdelja9

S odmakom od 20 godina u odnosu na već spomenutu 1996., u kojoj se mjeri po tvome mišljenju promijenila regionalna beauty scena? Je li bilo značajnih napredaka, jesu li danas mogućnosti za make up artiste veće, kaskamo li za inozemstvom…?

Regionalna scena se promijenila utoliko što su prilike za školovanje i bavljenje ovom profesijom sve veće, što nije možda recipročno talentu. Pa tako imate puno onih koji se ovom profesijom bave dosta amaterski, no vjerujem da je tako u svim profesijama. Također, primjetna je velika raznolikost ponude kada su make up brendovi u pitanju i, naravno, najveća promjena su internet i Instagram tutoriali, odnosno mogućnost dobivanja informacija istom brzinom kao i ostatak svijeta. Značajnih napredaka je bilo u smislu shvaćanja važnosti make upa. Kada to kažem mislim na producente, organizatore, financijere… Znate, prije 20 godina doslovno sam se morao boriti za svoj honorar, dok se danas visina mog honorara uopće ne dovodi u pitanje.

Dragan Vurdelja6

Poznat si po svom bogatom inozemnom iskustvu, koje je proizašlo iz rada na međunarodnim modnim publikacijama, kao i u backstageima svjetskih tjedana mode. Kreirao si make up lookove za Toma Forda, Burberry, Stellu McCartney, bio desna ruka Charlotte Tilbury… Koliko te oblikovao rad vani i čiji savjeti su ti bili najdragocjeniji?

Rad vani me uvelike oblikovao. Hvala Bogu što se u mojoj karijeri dogodio London. To je za mene životna specijalizacija na svakom nivou. Ono čime sam se u Londonu bavio je moj ego i naučio sam kako se prepustiti. Kroz rad s internacionalnim umjetnicima koje poštujem, rodila se ideja i o umjetničkoj direkciji kao mom novom pozivu. Bilo je potrebno otići u London kako bih shvatio svoje potencijale i pronašao svoj umjetnički izraz. Bilo mi je potrebno da izađem iz zone komfora i pomaknem svoje granice. London mi je pomogao odvojiti se od onoga što drugi misle o meni i mom radu. Dozvolio sam da me London provoza i bila je to uzbudljiva vožnja. Najdragocjenija je svakako bila moja suradnja s Charlotte Tilbury, jednom od najpoznatijih britanskih make up artistica, koju poznajem privatno već deset godina, i ujedno prilika da vidim kako mala nezavisna kozmetička marka postaje ekskluzivni svjetski brend. Pritom mislim na Charlotte Tilbury šminku.

Dragan Vurdelja5

Nedavno si ostvario suradnju s poznatom rap glazbenicom Sajsi MC i po prvi puta si se okušao kao art direktor. Kako je došlo do toga?

Do službene titule art direktora došlo je mojom odlukom da preuzmem odgovornost za cijeli projekt, iako neku vrstu art direkcije radim odavno. Motivirao sam i podržavao mnoge sada već čuvene srpske umjetnike, na počecima njihovih karijera. Umjetnička direkcija je sve što sam oduvijek želio raditi. Uvijek imam jasnu viziju kako make up, frizura i styling trebaju izgledati, a i sama fotografija, jer već i sam dugo fotografiram – amaterski, ali strasno. Sajsi MC pratim godinama i smatram da je ona prava pop zvijezda koja bi trebala biti uzor novim generacijama. Naš odnos je čista ljubav s jasno podijeljenim ulogama. Iz tog odnosa nastao je i set provokativnih fotografija, koji je obilježio početak naše suradnje.

dragan vurdelja8

Profesionalna make up škola čije si čelno ime otvorila je svoja vrata 2006. godine, kada si svoja znanja odlučio podijeliti s nekim novim nadama. Uskoro ćete ti i tvoj tim proslaviti 10. godišnjicu rada, na koje si trenutke najponosniji?

Ponosan sam na svoje učenike, na činjenicu da sam s mnogima od njih postao i prijatelj i da s mnogima od njih i dan danas radim. Ponosan sam i na svoje predavačice, Maju Radaković Stanišić i Ceciliju Vurdelju, moju dragu sestru, koje su postigle da škola besprijekorno funkcionira i kada ja nisam prisutan u Beogradu zbog brojnih internacionalnih angažmana.

Koliko ste polaznika dosad educirali i kakvu obuku biraju i dobivaju svi zainteresirani?

Educirali smo preko 500 polaznika u proteklih deset godina. Naš najpopularniji tečaj je četveromjesečni tečaj, koji je baziran na osnovama korektivnog make upa i trendovima i koji je namijenjen ljudima bez ikakvog iskustva. Sljedeće po popularnosti su individualne obuke, jedan na jedan, sa mnom ili nekim od mojih predavača, gdje se dinamika, kao i sadržaj tečaja prilagođavaju polaznicima pa tako imaju custom made tečajeve.

Dragan Vurdelja

Billboard za novu sezonu Škole šminke Dragan Vurdelja

Početkom siječnja započinje nova sezona edukacije u tvojoj školi. Koja su ti najnovija iskustva iz inozemstva koja bi volio podijeliti sa svojim učenicima? Rekreiranju kojih trendova se najviše veseliš?

Ono što je najnovije je promjena adrese moje škole u Beogradu, na kojoj je prostor škole u potpunosti prilagođen polaznicima i zadovoljava moje visoke estetske kriterije. Nestrpljivo čekam kako bih ga prezentirao. Novost je i to da Škola šminke Dragan Vurdelja ima novog strateškog partnera, a to je make up brend s bazom u Los Angelesu pod imenom NYX. Trendove koje ćemo rekreirati i stil koji promoviramo najslikovitije prikazuje fotografija koja je najava za novi ciklus i aktualni billboard škole.

Dragan Vurdelja10

Pod okriljem brenda Aura razvio si vlastiti make up proizvod, gel eyeliner. Zašto je odabir za prvi beauty artikl na koji si stavio svoj potpis pao upravo na tuš za oči? Imaš li ambiciju daljnjeg razvijanja linije dekorativne kozmetike u budućnosti?

Upravo su me moji poslovni angažmani u Velikoj Britaniji i SAD-u inspirirali da još prije tri godine napravim svoj prvi proizvod, a u pitanju je gel eyeliner. Za mene je to sve bio eksperiment. Imao sam priliku dizajnirati ambalažu, kutiju, zatim odraditi sam cijelu reklamnu kampanju i moram priznati da sam više uživao u tome nego u činjenici da imam svoj proizvod. On više nije u prodaji, a što se tiče mojih novih planova, na tom ću polju uskoro imati nešto veoma zanimljivo za prezentirati javnosti.

Dragan Vurdelja4

Tvoje radove viđamo u prvom Harper’s Bazaaru na ovim prostorima, onom srpskom. Njegove naslovnice i editorijali na kojima radiš komotno mogu stati uz bok svjetskima. Kakvo je iskustvo raditi za ovu utjecajnu licencu jednog od najpoznatijih modnih magazina u svijetu, i to u rodnoj zemlji?

Iskustvo s Harper’s Bazaarom me uvijek veselilo, prije svega jer ga uređuju ljudi koje otprije znam iz branše. Naš prvi beauty editorijal izazvao je puno pažnje i zajedno smo napravili neke od meni najdražih fotografija.

Za srpski Harper’s Bazaar snimao si i s poznatom hrvatskom pjevačicom Severinom, koja je krasila naslovnicu izdanja za prošli studeni. U kakvom je duhu prošla vaša suradnja i što te kod nje najviše osvojilo?

Severina me osvojila svojom dušom; oboje smo porijeklom iz Splita, pa su nam senzibiliteti slični. Surađujemo već sedam godina i postali smo i prijatelji. Snimanje u dvorcu Trakošćan je svakako jedno od mojih omiljenih, a na ovom setu nastala je i jedna od meni najdražih Severininih fotografija, koja je djelo fantastične fotografkinje Jelene Balić.

Dragan Vurdelja2

Živiš na relaciji London-Beograd, a nerijetko posjetiš i Hrvatsku kako bi odradio angažmane. Vjerujemo kako je tvoja tajna u dobroj organizaciji vremena, no svejedno nam otkrij kako balansiraš između brojnih obaveza i nastavljaš li u jednakom tempu nizati uspjehe i dalje? Što je novo na vidiku za make up artista ovako bogatog rasporeda kao što je tvoj?

Obožavam liste i rasporede. Vjerujem da je sve stvar dobre organizacije. Uspijevam se pored posla baviti i sobom, odlazeći na pilates, putovanja, družeći se s prijateljima i provodeći vrijeme s obitelji. Tajne nema, tajna je klišej, a to su izreke “Tko rano rani, dvije sreće grabi” i “Što možeš danas, ne ostavljaj za sutra”, ali isto tako važno je dozvoliti sebi dane kada apsolutno ništa ne radite… ama baš ništa.

Foto: Miša Obradović, Alek Živković, Miloš Nadaždin, Seye Isikalu

Učitati još
Zatvori