Kinoteka ovaj tjedan prikazuje kultne filmove Alfreda Hitchcocka

Kinoteka ovaj tjedan prikazuje kultne
filmove Alfreda Hitchcocka

Krivi čovjek

Krivi čovjek

Ovotjedni program kina Kinoteka prikazuje dio opusa Alfreda Hitchcocka – kultnog readatelja, majstora suspensa i jednog od najvećih eksperimentatora filmskog izraza.

Filmovi Alfreda Hitchcocka – rijetka prilika gledati ih u kinu

U utorak, 14. studenoga na repertoaru je Krivi čovjek iz 1956., na kojem je Hitchcock, za razliku od svojih ostalih filmova, inzistirao na maksimalnom realizmu i autentičnom prikazu događaja. Sniman je po predlošku knjige čija se radnja temeljila na stvarnom događaju, a pratila je njujorškog muzičara koji stjecajem okolnosti biva uhićen zbog pljačke te neuspjeh odvjetničkih napora da ga se oslobodi optužbi.

Krivi čovjek

Krivi čovjek

Krivi čovjek

Krivi čovjek

Nepoznati iz Nord ekspresa

Nepoznati iz Nord ekspresa

(1951.) jedan je od najcijenjenijih filmova Alfreda Hitchcocka, a u Kinoteci ga gledamo u srijedu, 15. studenoga. Riječ je o filmu koji se oslanja na rad i omiljene motive poznate autorice psiholoških krimića Patricije Highsmith. Istaknuti tenisač Guy Haines slučajno u vlaku upozna nametljiva imućna maminog sina Brunu Anthonyja koji mu predloži savršen plan zam-jene ubojstva: Bruno će ubiti Guyevu suprugu koja mu ne želi dati razvod dok će Guy ubiti Brunina autoritativnog oca.

Nazovi M radi ubojstva

Četvrtak, 16. studenoga na veliko platno donosi Nazovi M radi ubojstva (1954.), koji nastaje u najnadahnutijem razdoblju Alfreda Hitchcocka te ulazi među njegova remek-djela, zajedno s Vertigom, Psihom i Pticama. Grace Kelly tumači bogatašicu Margot Mary čiji muž, bojeći se da će nakon razvoda ostati bez novca, angažira profesionalnog kriminalca da ju ubije, dok on sebi osigura alibi. Plan se izjalovi kada Margot u samoobrani ubije napadača. Snimljen je u 3D tehnici, kao jedino takvo Hitchcockovo ostvarenje.

Dial M for Murder

Dial M for Murder

Dial M for Murder

Dial M for Murder

Dial M for Murder

Dial M for Murder

Hitchcockova filmografija broji više od pedesetak filmova, a karakteriziraju ih inventivni pokreti ka-mere, originalno kadriranje i postupci montaže, briljantno spajanje motiva seksa, sumnje, intrige i humora te majstorsko poigravanje fobijama, stravom i devijacijama. Poznati su po postizanju neizvjesnosti i napetosti kod gledatelja, izmjeni komičnih i tragičnih elemenata, uzbudljivim i na-petim fabulama, sporom otkrivanju krivaca te orkestraciji panike. Galgenhumor, zajedno s napetošću postaje Hitchcockov zaštitni znak, kao i cameo – u svojim se filmovima pojavljuje čak 41 put; tako ga na trenutak možemo vidjeti kako ulazi u autobus, prolazi pored neke zgrade, stoji u sobi preko puta dvorišta ili se čak pojavljuje na fotografiji.

Junakinje njegovih filmova uglavnom su privlačne, ali hladne plavuše, dok se muškarci većinom nalaze u ulozi zavodnika ili muškaraca koji imaju poteškoća u odnosu s majkom. Radnje se uo-bičajeno bave nevinim protagonistima koji su lažno optuženi za zločin i uvučeni u razne zavjere, opsesijom ubojstvima i psihičkom nestabilnosti. Zapleti njegovih filmova često se temelje post-ojanju MacGuffina – jednog detalja oko kojeg se vrti cijela priča. Trademark su mu postali i nebrojeni krupni kadrovi ženske kose, dok se radnja više puta odvija u kupaonicama, a nerijetko u svojim filmovima koristi i broj 13. Poznato je da je uživao u tehničkim izazovima, kao što je snimanje filma iz samo jednog kadra.

Abeceda

Abeceda

Vikend u Kinoteci

Za vikend Hitchcock odlazi na malu pauzu, a Kinoteka u petak u 11 sati prikazuje zanimljivi doku-mentarni film Erwina Wagenhofera iz 2017. godine Abeceda koji pokušava odgovoriti na pitanje što nije u redu s našim obrazovnim sustavom. Film propituje je li polje obrazovanja “zatrovano”, uništava li obrazovanje djece njihovo kreativno mišljenje i stvaranje, potiče li se ispravno njihov interes ili ih se tek gura u standardizirane kalupe.

Još jedan dokumentarac, Zagreb u Vukovaru Željka Senečića, koji tematizira priču o braniteljima grada Vukovara podrijetlom iz grada Zagreba bit će prikazan isti dan u večernjem terminu pov-odom obljetnice pada Vukovara i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara.

Crveni pas

Crveni pas

Subotnja matineja ponovno je rezervirana za film Crveni pas: Početak (2016.) redatelja Kriva Stendersa, dok večer pripada Lawrenceu od Arabije pustolovno-povijesnom spektaklu Davida Leana iz 1962.

Filmovi iz opusa Alfreda Hitchcocka i ostali filmovi koji su na rasporedu u večernjim terminima pri-kazuju se od 20 sati. Cijena ulaznice za filmske projekcije iznosi 15 kuna. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina sat vremena prije projekcije ili online na ulaznice.hr.