Intervju sa zvijezdom domaće božićne komedije

Intervju sa zvijezdom domaće
božićne komedije

untitled_0035

Ovih blagdana u hrvatskim kinima možete pogledati odličnu komediju Snježane Tribuson. Režiserka nas je ugodno obradovala filmom s njezinim karakterističnim stilskim potpisom. Svi ljubitelji filmova kao što su Tri muškarca Melite Žganjer, pa i filma Tko pjeva zlo ne misli kultnog hrvatskog režisera Kreše Golika doći će na svoje s komedijom Sve najbolje.

U filmu uz odlične Kseniju Marinković, Ozrena Grabarića, Bogdana Diklića i Kseniju Paić jednu od naslovnih uloga glumi i operna pjevačica Renata Pokupić. Kako, iz perspektive druge umjetničke struke – opernog pjevanja, ona doživljava rad na filmu, glumu općenito te iskustvo rada u ovoj zabavnoj domaćoj komediji, otkrila nam je u nedavnom razgovoru…

1. Ugledna ste hrvatska mezzosopranistica, sa, usudili bismo se reći, zavidnom međunarodnom karijerom. Možete li nam ispričati kako i gdje je krenula vaša karijera, koja je bila prijelomna točka vašeg uspjeha?

Moja međunarodna karijera uzletila je 2003. nakon što sam pjevala audiciju poznatom engleskom dirigentu Johnu Eliottu Gardineru. Radilo se o operi Trojanci Hectora Berlioza u pariškoj operi Chatelet. Taj projekt bio je velika odskočna daska za rad sa drugim dirigentima kao sto su Paul McCreesh i Emmanuel Haïm. Predstava je bila snimljena na DVD i dobila nekoliko velikih međunarodnih nagrada.

untitled_0025

2. Klasična glazba, posebno barokna, obilježila je Vaše stvaralašto, no bavili ste se i kiparstvom, a sada ste se okušali i kao glumica… koliko je teško uskladiti sve te različite vidove umjetnosti?

Što vas više tipova umjetnosti zanima, to imate više inspiracije za ono što radite i stvarate, barem je tako sa mnom! Još kao dijete sam puno crtala portrete u olovci, gotovo svakodnevno. Zato je bio prirodan odabir za mene upisati Školu za primijenjenu umjetnost u Zagrebu. Uz crtanje, i oblikovanje drveta me oduševilo. U operu sam se zaljubila još prije škole gledajući Verdijevu Traviatu na televiziji. Sjećam se kako sam tada, s 5 godina pomislila ‘To je ono sto ja želim!’.

untitled_0037

Ljubav prema filmu i glumi je također došla u djetinjstvu jer sam naprosto gutala filmove. Sjećam se da sam oduvijek imala sposobnost potpunog uživljavanja u film i suosjećanja sa pojedinim likovima.

3. Jeste li ikada planirali okušati se u glumi, ili je to došlo spontano?

Kao operna pjevačica sam i glumica jer je to dio naše struke. Nastupam u opernim produkcijama gdje je katkad operna režija jednako zahtjevna kao i filmska.

untitled_0029

 

Od opernih se pjevača danas zahtijeva da budu jednako izvrsni u pjevanju i glumi što apsolutno podržavam jer mi potpuno uživljavanje u lik pomaže i da bolje pjevam. Sloboda tijela na sceni, u pokretu, daje i veću slobodu i fleksibilnost glasu. Obožavam spoj glume i pjevanja koje opera nudi!

4. Kako je došlo do suradnje sa Snježanom Tribuson u njezinom najnovijem filmu Sve najbolje?

Nedugo prije nego me Snježana kontaktirala, potajno sam razmišljala kako bi to bilo genijalno glumiti i na filmu, pa kada sam dobila e-mail od Snježane 2011. da glumim Brankicu u njenom filmu – bila sam oduševljena! Čim sam pročitala scenarij odgovorila sam joj da se jako veselim našoj suradnji. Snježana je veliki zaljubljenik i poznavalac opere i željela je imati u filmu pravu opernu pjevačicu. Zahvalna sam joj da je upravo izabrala mene uz toliko odličnih pjevačica koje izvrsno i glume.

untitled_0031

5. Komedija se smatra jednim od najtežih dramskih oblika, je li je i Vama bila teška, komplicirana… Koliko je ovaj posao drugačiji od onog u ozbiljnoj, klasičnoj glazbi?

Ništa mi nije bilo teško radeći sa Snježanom i cijelom divnom ekipom. Komedija je doista zahtjevan dramski oblik i može biti nemoguć ako vam je na pameti da morate biti smiješni. Jednostavno sam se prepustila liku Brankice ne razmišljajući kakav ću efekt postići u različitim scenama. Sjećam se dana na snimanju kada sam jednostavno prestala ‘glumiti’ i pustila se da budem u trenutku i emociji u kojoj Brankica jest.

Ono sto je puno lakše kod filmskog snimanja je činjenica da jednu scenu možete ponavljati nekoliko puta. To opušta i daje vam slobodu da možete i pogriješiti, probati nesto novo, riskirati. U operi, kada je predstava, tolike slobode nema – sve se mora dogoditi iz prve – i izvrsno pjevanje i potpuna uživljenost u lik.

untitled_0034

6. Kako Vi doživljavate lik Brankice iz filma Sve najbolje? Kakva je ona?

Moram priznati da mi je Brankičin lik bio izazov upravo zbog sličnosti u našim životnim pričama, ali i u različitostima, u kontrastima. Ona je introvertna, govori očima više nego riječima. Bila je uvjerena da ima stabilan odnos koji će uskoro završiti brakom, u mašti se već vidjela s djecom i unucima, no stvarnost je potpuno drugačija. I baš kao što to u životu biva kada mislimo da je kraj svijeta, dogodi se nešto neočekivano preobražavajuće i dobro – to je i njena priča.

untitled_0027

Foto: Sanja Jagatić

Učitati još
Zatvori