Nina Romić ima novi spot, novi bend i koncert za tjedan dana

Nina Romić ima novi spot, novi bend i
koncert za tjedan dana

Nina Romić ima novi bend i spot

Koncertni svibanj Vintage Industriala otvorit će jedna od najcjenjenijih hrvatskih kantautorica – Nina Romić, koja će u četvrtak 02.05. nastupiti nakon dugo vremena prvi put sa bendom kojeg čine: Frederic Lanz (klavijature), Jelena Galic (bass) te Krešimir Oreški (bubnjevi). A da nas na koncertu čeka prava glazbena poslastica Nina je pokazala i s novim spotom za pjesmu Crno, objavljenim jučer:

Nakon vrlo uspješnog debitantskog ostvarenja “Daljine” 2010., drugim albumom “Ptice” (Aquarius Records), Nina Romić je osvojila kritiku diljem Hrvatske i regije te zasjela na većinu top-lista glazbenih ostvarenja za 2012. Uslijedili su hvaljeni i među kritičarima izvrsno prihvaćeni albumi “Stablo” 2014., koji je osvojio prestižnu nominaciju “IMPALA” za najbolji europski album, i “Sloboda” 2018. godine.

Glazbeni počeci

Nina Romić rođena je u obitelji koja iznimno voli glazbu. Otac je svirao gitaru i pjevao, čak je u mladosti imao bend, zvali su se Štekeri. Majka je pisala poeziju i također voljela pjevati te su nju i brata od rane dobi uputili na svoju kolekciju kaseta i ploča. U djetinjstvu je živjela na relaciji Sinj – Mostar – Iran – Zagreb i često s obitelji putovala, a vrijeme tijekom obiteljskih putovanja u narančastom „stojadinu“ kratile su im kasete Boba Dylana, Bijelog dugmeta, Olivera Dragojevića, Drugog načina, JJ Calea, Pink Floyda…To su ujedno bili njeni glazbeni počeci.

U osnovnoj školi jedno je vrijeme svirala tamburicu za KUD i bila članica zbora. Potkraj osnovne škole počela se interesirati za poeziju te je od dvanaeste godine zapisivala prve stihove. U srednjoj školi upisuje tečaj gitare na Rock akademiji i na staroj očevoj gitari iz vojske uči prve akorde. Zajedno sa stihovima, uz gitaru, nastajale su njene prve pjesme. Tada je imala 15 godina.

Godine 2005. pokrenut je glazbeni portal Earbugs. Bio je zamišljen kao stranica na kojoj bi glazbenici mogli podijeliti svoju glazbu, napisati biografiju i na taj se način promovirati. Nina je podijelila nekoliko sobnih snimki, voditelji stranice ubrzo su je kontaktirali i uslijedio je službeni početak njenih koncertnih aktivnosti. Organizirali su joj prva dva koncerta u zagrebačkom klubu Spunk.

Zahvaljujući Earbugsu ostvarila je prvu glazbenu suradnju i prijateljstvo s glazbenicima iz dubrovačke grupe Izae s kojima je u ljeto 2006. snimila zajednički EP. Za Ninu je to bilo izuzetno iskustvo, a tada je i shvatila da želi surađivati s drugim glazbenicima. EP je miksao Teo Martinović, a taj mini album i dalje joj je jedna od dražih snimljenih uspomena. To ljeto održala je i prvi koncert izvan Zagreba, u kultnom hrvatskom klubu A3 u Kninu.

Jazz Club Live

Godine 2007. počinje surađivati s drugim glazbenicima. Bilo je kraćih suradnji s nekoliko gitarista, a među dražima joj je ona s gitaristom Filipom Kozlicom (iz benda Lotus), s kojim je snimila album uživo pod nazivom “Jazz Club Live” koji su poslije podijelili na internetu.

Te godine kreće na etno radionicu i upoznaje Dunju Knebl, jednu od najpoznatijih i najvažnijih etno glazbenica u Hrvatskoj. Uz vlastitu glazbu, Nina polako počinje istraživati i hrvatsku tradicijsku glazbu. S Dunjom je surađivala na njenim albumima, bila članica njezina etno zbora i predstave “Oj ti tožni človek”, te su snimile zajednički božićni etno album “Dođe Božić oj Koledo” koji je bio nominiran za Porina u kategoriji etno glazbe. Na snimanju zajedničkog albuma upoznala je Damjana Čakmaka, budućeg suradnika s kojim je poslije snimila dva albuma autorske glazbe.

Daljine

Godine 2008. odlučila je snimiti autorske materijale. Pjesme je 2009. snimio Sven Pavlović, a album je miksan i masteriran u Beogradu s Milošem Drobnjakovićem. Albumu je glazbeno pridonio i Orlan Tus iz benda Mika Male, a nazvan je “Daljine”.

U to vrijeme objavljen je veliki članak u Jutarnjem listu glazbenog kritičara Aleksandra Dragaša o kantautorskoj sceni koji je predstavio novi val kantautora – nekolicinu glazbenika, uključujući i Ninu, koji su tada aktivno svirali i snimali te bili začetnici nove struje na glazbenoj sceni. Taj članak zaslužan je za mali pomak u pozitivnom smjeru, prvi se put, naime, pojavio veći interes za relativno malu i nepoznatu glazbenu scenu. Tada su se i diskografi počeli zanimati za kantautore te je Nina uspjela ostvariti suradnju s jednom od najpoznatijih diskografskih kuća u Hrvatskoj – Aquarius Records.

Učitati još
Zatvori