Iva Biondić: Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves – robot i špijun u novom baletu HNK-a Metropolis

Iva Biondić: Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves – robot i špijun u novom baletu HNK-a Metropolis

Čim vidite Ivu Vitić Gameiro i Guilhermea Gameira Alvesa zajedno uhvati vas neka momentalna milina. Oboje su lijepi i djeluju istovremeno i nježno i snažno; ona porculanska plavuša, on visok crn i markantan; kao da su anđeo i vrag iako Gui, kako Guilhermeu tepa Iva, nema ni trunke mračne energije. A onda opet Gui je vrlo uspješno utjelovio lik Anđela smrti u baletu „Smrt u Veneciji“ pa valjda ima nešto đavolski, Iva će reći seksi, u njegovim tamnim očima.

Iva Vitić Gameiro & Guilherme Gameiro Alves

Iva je sada već legendarno utjelovila Juliju i za to dobila nagradu „Vladimir Nazor“ koja se rijetko dodjeljuje plesačima. S prvacima baleta HNK-a u Zagrebu, plesnim i životnim partnerima, razgovarala sam pred premijeru baleta „Metropolis“ u kojem će Iva utjeloviti robota što sam stvarno znatiželjna vidjeti jer roboti bi mogli imati tako plave ali ne i tako tople oči a Gui špijuna, a to bi moglo biti vrlo uvjerljivo…

Vaša ljubavna priča prvo je počela nizom mimoilaženja – oboje ste se usavršavali u Zürichu ali ne u isto vrijeme, onda je Iva plesala u Portugalu a Guilherme bio u Finskoj i onda ste se ipak našli u isto vrijeme na istom mjestu – gdje i kada?

Iva – Kao što si rekla bili smo u istoj školi u različito vrijeme. I onda je  Gui radio u Finskoj a  ja u njegovom rodnom Lisabonu zajedno sa njegovim bratom. Kada je Gui bio u Lisabonu na praznicima došao je vježbati u kazalište i tada se dogodila ljubav na prvi pogled. Prvu godinu preživljavali smo u vezi na daljinu jer smo plesali u različitim kompanijama i onda smo vrlo brzo odlučili raditi i živjeti zajedno. Zbog raznovrsnosti repertoara odlučili smo  doći u Zagreb i ovo nam je već osma sezona da plešemo  zajedno u HNK-u.

Volite li na sceni više biti zajedno ili gledati jedan drugoga iz gledališta?

Guilherme – teško je reći što volimo više, ali iako volimo gledati jedan drugoga mislim da nema boljeg osjećaja nego dijeliti pozornicu, gledati jedan drugoga u oči, dijeliti isto iskustvo i osjećaje.

Iva, koja ti je Guijeva omiljena uloga? A u kojoj je najsličniji onom Guiju iz vaše dnevne sobe?

Iva –  Guijeva najdraža uloga sigurno mi  je Karenjin u „Ani Karenjinoj“. To je nekako uloga sa kojom je Gui počeo u Zagrebu i po kojoj je bio zapažen. I plesački i glumački napravio ju je veoma snažnom i mislim da je publika to prepoznala. Teže mi je  reći koja je uloga najsličnija Guiju. Mislim da ima od svake ponešto – snažan je kao Karenjin, seksi kao Anđeo smrti, emotivan kao Romeo…

A tebi Gui, koja ti je Ivina omiljena uloga? A koja je uloga koju Iva pleše najmanje slična Ivi i zašto?

Guilherme – Definitivno volim sve što Iva pleše jer je fantastična prima balerina, ali izabrao bi ulogu Julije zato što je tamo pokazala svoju nevjerojatnu tehniku, jake emocije i koliko je snažna kao osoba. Svaka negativna uloga poput Gamzati ili Hel, robota Marie u novom baletu, barunice Castelli… Nemaju nikakve sličnosti s mojom Ivom zato što ona nema ništa zlog i negativnog u sebi.

Ovaj tjedan očekuje vas premijera modernog baleta „Metropolis“; i inače kao prvaci HNK u Zagrebu često nastupate i u klasičnim bijelim i u modernim baletima – što vam je draže?

Guilherme – Preferiram neoklasične, drama-balete poput Glembajevih, Ane Karenjine, Smrti u Veneciji… zato što se u njima mogu bolje izraziti plesački i glumački. U njima imam više slobode.

Iva – Ja volim i klasiku i moderni i neoklasiku. Drago mi je što u HNK-u imamo jako raznovrstan repertoar uz koji možemo napredovati i raditi na zanimljivim ulogama i predstavama. Mislim da svaki stil ima nešto posebno i uživam plesati u svakom stilu na drugačiji način.

Po čemu je balet Metropolis za vas neko interesantno i unikatno iskustvo?

Guilherme – Metropolis je interesantan jer će po prvi puta biti izveden kao balet. I iako je riječ o uprizorenju jednog starog filma on govori o problemima s kojima se i danas susrećemo, o razlikama između klasa. Naravno zanimljivo je i to što imamo priliku surađivati sa Jiříjem Bubeníčekom koji je bio predivan plesač a sada je divan koreograf i koji nesebično dijeli svoje iskustvo sa nama. Interesantna je i scenografija ovog baleta, futuristička kao i u filmu.

U kojim ulogama bi voljeli nastupiti zajedno a do sada niste imali priliku?

Iva – Bilo kojima koje još nismo plesali zajedno ali definitivno u ulogama Romea i Julije.

Iva, kako se jedna Hrvatica snašla u Portugalu i s portugalskim? Što ti se, osim Guija naravno, najviše sviđa u Portugalu?

Iva – U Portugalu se super snalazim jer sam dvije godine tamo živjela i radila i naravno naučila jezik. Tamo je sve nekako opušteno, Lisabon je predivan grad, ljudi su jako topli i ljubazni, hrana je prefina… Drugačiji je od Zagreba a opet ima dosta sličnosti. Obožavam slušati fado. Uvijek kada čistim pustim si fado i uživam. Jedno od dražih jela mi je empadão, jednostavno portugalsko jelo. Obožavam kada ga napravi moj suprug.

Gui, a kako se jedan Portugalac snalazi u Hrvatskoj i s hrvatskim? Što ti se, osim Ive, najviše sviđa u Hrvatskoj? Koja je najteža hrvatska riječ za izgovoriti na koju si naišao?

Guilherme – Nakon skoro osam godina života ovdje naviknuo sam se i osjećam se kao mali Hrvat. Jako volim hrvatsku hranu. Moje najdraže jelo definitivno je pašticada. I volim vrijeme Božića, štandova i kobasa u Zagrebu. S obzirom da sam plesač volim kako Hrvati cijene našu plesnu umjetnost. S jezikom je jako teško ali dajem sve od sebe. Mislim da ima puno riječi oko kojih lomim jezik ali Iva kaže da sam jako dobar sa izgovaranjem.

Na kojem jeziku se svađate a na kojem tepate?

Iva – miješamo tri jezika – portugalski, hrvatski i engleski. Mi se razumijemo jako dobro ali  vjerojatno to drugima zvuči vrlo zbunjujuće.

Tekst: Iva Biondić
Foto: Luka Dubroja

Učitati još
Zatvori