Upoznajte Ivanu Valter Zuban i doznajte zašto je visual storytelling danas toliko važan

Upoznajte Ivanu Valter Zuban i doznajte zašto je visual storytelling danas toliko važan

Razvoj društvenih mreža, uz sve svoje prednosti i mane, jedan je pojam gurnuo u prvi plan. Pogađate, radi se o fotografiji, koja je danas, više no ikad, vizualno sredstvo izražavanja dostupno svima nama. Što više promatrate različite fotografije koje se danas plasiraju na društvene mreže, posebice Instagram i Pinterest, koji su se fokusirali na onaj inspirativni dio cijele priče, to više uviđate promjene, trendove, znate što više nikako ne prolazi, a što je sad najveći hit. Jednako tako pronalazite svoje favorite, profile na kojima se zadržavate, inspirativne fotografije koje obožavate promatrati, brendove koji vas uvijek privuku da njihove proizvode barem razgledate, ako ne i kupite.

A jeste li se ikad zapitali tko te fotografije stvara, kako nastaju prekrasni setovi na kojima se odigravaju određene scene, tko zapravo stoji iza kulisa vizualnih priča koje nam svaki dan prolaze pred očima? Ivana Valter Zuban je nakon godina rada u agencijskom svijetu odlučila sve naučeno pretočiti u svoj vlastiti stilistički i visual storytelling projekt te lijepe priče ispričati kroz divne fotografije. Tako je nastao Studio7, o kojem vam priču donosimo u nastavku…

1. Kako te tvoja karijera odvela baš u smjeru Studija7? Jesi li ideju dugo “kuhala” u mislima?

Na prvu bih rekla slučajno, ali zapravo ništa nije slučajno. Dugo se ova priča kuhala, no jedan racionalni jarac je uvijek našao neki opravdani razlog da nije pravo vrijeme.
Radila sam preko deset godina u svijetu PR i marketinga, s domaćim i stranim kompanijama, vodila sam razne projekte i imala priliku biti u procesu lansiranja proizvoda na tržište. Uvijek je bilo bitno kako ispričati priču o brandu i prenijeti poruke branda potrošaču te kako potaknuti određenu emociju.

No isto tako oduvijek sam imala ljubav prema fotografiji, ona postoji od srednjoškolskih dana, no tada nisam bila dovoljno hrabra slijediti svoje snove ili nije bilo pravo vrijeme. No ta ljubav nikad nije prestala, znate kako je to s prvim ljubavima, uvijek tu negdje tinjaju. A onda je s vremenom i strast prema stiliziranju bila sve intenzivnija, sve više toga sam pratila, proučavala, učila o tome, pa je nekako prirodno došlo da sam se u svom poslu koji sam do tada radila, poželjela izraziti na drugačiji način. Više ne kroz riječi, već fotografiju i sve vizualno. Znala sam da moram napraviti promjenu. I zahvalna sam tadašnjem šefu koji mi je dao priliku da se iskušam u nečem posve novom.

I tako je krenulo, malo po malo eto me tu s mojim Studijem7. Zvuči pomalo romantično, no da se ne varamo, da bi neka ideja ili projekt sjeo na svoje mjesto i ugledao svijetlo dana, potrebno je vrijeme da se to i realizira, ništa ne ide preko noći. Bilo je potrebno pripremiti se za to, donijeti neke odluke iza kojih danas čvrsto stojim, raditi na sebi i na kraju odvažiti se.

Znam da zvuči kao floskula, ali stvarno vjerujem da za sve u životu treba doći pravo vrijeme i onda treba tu priliku prepoznati i ugrabiti je. Eto napokon je došlo vrijeme da moj projekt ugleda svijetlo dana. Tako da sad kad gledam unazad, mene je cijelo vrijeme karijera vodila k ovome, i jako sam sretna da sam slušala intuiciju. Odličan je to osjećaj kad ti se nešto dugo kuha u glavi, a sad to imaš pred sobom i možeš i dalje raditi na tome.

2. Je li trebalo hrabrosti otisnuti se u svoj vlastiti projekt? I je li zasad sve onako kako si zamišljala?

Da, rekla bih hrabrost, malo ludosti i neka neopisiva želja, strast kojoj je teško odoljeti i koja me ganjala da ne stanem, koja mi nije dala mira. Znala sam da ću kad tad imati neki svoj projekt, samo je trebalo dobro se pripremiti za njega.

Jako sam sretna i zadovoljna tu gdje jesam, no svakako razmišljam i dalje što i kako razvijati, kreirati, stvarati. Imam veliku potrebu učiti i ne stati samo na ovome.

Tako da trenutno je sve kako treba biti no već me tjera moja energija da se krećem dalje jer znam kuda želim ići i što želim s ovim projektom postići. Bitno je zamišljati, ali ne ograničavati se, i onda vjerujem, s puno truda, rada i ulaganja u sebe sve to krene upravo u smjeru u kojem treba ići.

3. A što zapravo u sklopu Studija7 radiš? Reci nam u par crta.

Radim apsolutno sve. Ja sam poveznica između klijenta i finalnog sadržaja koji isporučujem. Imam vanjske suradnje s kojima surađujem poput fotografa, snimatelja, montažera. No ostatak procesa je na meni.

Nudim jedinstvenu uslugu koja objedinjuje razvijanje kreativnog koncepta, određujem estetski smjer snimanja (nismo svi vizualni tipovi pa klijentu treba unaprijed pripremiti moodboard kako bi mu se dočaralo kako će izgledati sadržaj koji za njega radimo), pronalazim interijer ili eksterijer koji će najbolje odgovarati za to snimanje, nabavljam rekvizite (od vaze do ormara ili auta ako je potrebno), dogovaram suradnju s različitim fotografima i onda koordiniram sve sudionike (fotografa, klijenta, statista…). Rezultat svega je kvalitetan, zanimljiv, vizualni sadržaj koji će pričati priču o određenom proizvodu.

4. Visual storytelling iliti vizualno pričanje priča se kao pojam u svojem suvremenom opisu kod nas tek razvija. Zašto je on važan u komunikaciji brendova prema korisnicima? Misliš li da kao tržište malo zaostajemo za inozemnim zbivanjima?

Danas živimo u vremenu kada je sve jako vizualno, svi se trudimo uslikati sve moguće situacije… Svaka druga javna osoba je ambasador nekog brenda, no u svemu tome, po meni, bitna je autentičnost, neka vlastita priča.

A upravo zato je za brendove bitno da stvaraju autentične priče koje na kraju i prodaju svojim korisnicima. O tome da je bitno imati dobru fotografiju proizvoda (product fotografiju) to neću niti spominjati. Ne možete si priuštiti web s fotografijama koje vam je frend napravio i to za besplatno, mislim možete, ako je on profi i jako vas voli pa vam to radi besplatno. No danas produkcija onoga što serviramo korisnicima mora imati svoju kvalitetu jer su i sami korisnici jako napredovali u tom segmentu, pa im ne možemo bilo što servirati.

Da, kaskamo možda u realizaciji, no itekako pratimo što se vani događa pa nije rijetko da klijenti s manjim budžetima uzimaju neke mega popularne strane brendove i kažu: “Ovo i ja želim…. “. Da, može, naravno, no tada klijent mora razumjeti da iza toga stoji cijela produkcija koja je tu tako jednostavnu fotografiju osmislila i na kraju isproducirala. Vjerujem da su brendovi toga sve svjesniji, pa se tu pomičemo. OK, možda sporo, no ja sam klasa optimist.

5. Gdje pronalaziš ideje? Pristupaju li brendovi tebi sa zadanim smjernicama i striktnim zadacima, ili ti je dopuštena kreativna igra?

Pa danas je život sam po sebi inspiracija, bar ja tako gledam na to. Svugdje oko nas ima nešto što nas može inspirirati samo je pitanje kako percipiramo stvari.

Mene osobno za bilo kakvo stvaranje inspirira sve, od planinarenja na Velebitu, putovanja, način kako moji klinci gledaju stvari, mamin regal sa starim posuđem, ne znam, ja pokušavam u svemu pronaći nešto lijepo i zanimljivo. I sve to mi negdje ostaje u memoriji pa mi bude lajtmotiv za sljedeći projekt.

No konkretno, kad radim za klijente onda mi je bitno na početku razumjeti brend, znati koja je poruka koju žele ispričati i onda prema tome složiti savršen setting za njih. Ponekad imaju striktne uputu pa se trebam držati određenih materijala i boja koje moram koristiti, no ponekad je nebo granica pa se mogu igrati.

6. Koliko je stiliziranje seta danas važno? Ipak živimo u eri Instagrama i drugih vizualnih društvenih mreža, pojam onoga što je poželjno se jako brzo mijenja i razvija, komunikacija brendova mora se jako brzo prilagoditi kako bi zadovoljili svoju publiku…

Da ne mislim da je važno ne bih pokrenula ovaj projekt. Baš zato što svi možemo slikati, napraviti idealan setting za bilo kakvu situaciju, brendovi trebaju uložiti ipak malo više truda i novaca i pripremiti se da njihove priče uvijek budu korak ispred… I bas najobičnija fotka za Instagram ili Facebook itekako treba biti isplanirana i dobro posložena od početka do kraja, jer u moru sličnih filter fotki bitno je da potrošači prepoznaju određeni brend, počnu ga pratiti i da reagiraju na njega.

A to onda treba netko napraviti za njih. Kroz rad u industriji prepoznala sam tu potrebu i ponudila je tržištu. Klijent kroz moj Studio7 ima sve osigurano, od prostora, fotografa koji je najbolji za to, modela za ruke sa savršenom manikurom ako reklamira kremu za ruke, rekvizita koji će se savršeno uklopiti u cijelu priču itd. Sve je dio slaganja seta i to brendovi danas sve više prepoznaju jer si ne mogu dopustiti prosječnu fotku, danas potrošači sve primjećuju.

7. Kako danas izgledaju styling i visual storytelling trendovi?

Skandinavci su definitivno unijeli taj moment da svi nešto slažemo prije nego uslikamo. No mene osobno Australci i njihovi stilisti trenutno oduševljavaju, Japanci imaju vrlo sofisticiranu estetiku, ono što rade baš je nešto jako posebno, no opet ta estetika teško da može proći kod nekog našeg brenda. I dalje ima puno tog minimalizma koji i osobno volim, no eklektičnost, igranje bojama, formama, ubacivanje ilustracija, neočekivanih situacija, refleksije, sve više posvećivanje pažnje rekvizitima… To su neke stvari koje sve više primjećujem i s kojima se brendovi igraju.

8. Visual storytelling kao pojam mnogima još nije jasan, reći će da kreativna zanimanja poput njega nisu konkretna niti opipljiva – kako izgleda tvoj tipični radni dan?

To što su možda novija zanimanja ne znači da nema puno rada i truda iza toga. Puno priprema, trčanja okolo kako bi našla savršenu podlogu za snimanje, sastanci, učenja o brendu, istraživanja i onda sve to pretačem u neku priču ili moodboard, a sve to treba biti ispričano kroz jednu ili dvije fotografije. Izazovno, zar ne? Ali u tome i je cijeli gušt.

Nema tipičnog dana… Ima dana kad jurim sa snimanja na snimanje sa svojim torbama punim rekvizita, ima dana kad sam samo po sastancima, a onda navečer sate provedem ispred kompjutera kako bi klijentu unaprijed dočarala što ćemo raditi na snimanju. A onda ima dana kad sebi za gušt radim neka snimanja, satima istražujem web kako bi našla savršenu boju stolnjaka. Nemam tipičan radni dan, što je super jer uvijek pokušavam izvući maksimum od dana, ali baš zato moram biti dodatno organizirana kako bih sve uspjela. Jer osim što radim i imam svoj projekt imam i obitelj, a to je opet “posao” sam za sebe. (smijeh)

9. Kakvi su planovi za budućnost?

Uf, veliki naravno, jer ako ne sanjamo nikuda nećemo stići! No isto tako želim biti realna. Imam neke stvari već u pripremi no o njima kad dođe vrijeme.

Veselim se projektu koji planiram s mojom najboljom prijateljicom, jednom samozatajnom kreativkom koja je moja velika inspiracija. Ali Studio7 kao brend ću još razvijati i to me jako veseli što nema granica.

Svakako već gledam i radim na tome da imam svoj fizički studio s brdo rekvizita u kojem ću organizirati i neka kreativna druženja, a ne samo raditi. Za sad želim raditi s domaćim i stranim brendovima koji će prepoznati važnost ovog projekta i dati mu podršku. Čeka me i jedan jako zanimljiv projekt u Parizu kojemu se jako veselim. Neću stati samo na ovome to je sigurno.

Foto: Sanja Jagatić

Styling: Studio7

Pratite Studio7 na službenoj stranici i na Instagramu.

Učitati još
Zatvori