Uspjeh hrvatske kuhinje na sajmu u Milanu

Uspjeh hrvatske kuhinje na sajmu u Milanu

Slavonika-1

Slavonika, konceptualna kuhinja tvrtke Ancona Grupa iz Đakova, reinterpretira emotivnu dimenziju atmosfere tradicionalne slavonske kuhinje kao središnjeg mjesta za druženje te kuhanja i druženja na otvorenom.

Prošli je tjedan Slavonika premijerno predstavljena na prestižnom milanskom sajmu kuhinja „Eurocucine“, gdje je prepoznata kao jedan od najinovativnih projekata. Dizajn Slavonike i samog štanda potpisuju mladi hrvatski dizajneri Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić. Oni su pod vodstvom Nikole Radeljkovića, koji je vodio strateški razvoj proizvoda, osmisli koncept kojim se kroz karakteristične boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske kuće i samog geografskog podneblja, toplim pastelnim bojama i znamenitim slavonskim hrastom.

Slavonika-4

Kako je zamišljena Slavonika?

S obzirom da Ancona Grupa posjeduje i svoj brend kuhinja Moon, odlučili su iskoračiti iz stereotipnog pristupa kuhinjama i okrenuti se dizajnu pri stvaranju jednog novog pogleda na kuhinje, a gradeći na slavonskoj baštini, tj. okruženju iz kojeg djeluju.

Slavonika je izrasla iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa i polica koja se nalazila u smočnici (špajzi), a u kojoj se čuvala zimnica i slavonske delicije. Njihovom reinterpretacijom pridružen im je i nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje.

Slavonika-3

“Slavonika je primarno koncept. Na neki je način to nedovršena kuhinja kojoj prioritet nije bila visoka funkcionalnost nego stvaranje scenografije i ugođaja tradicijske slavonske kuće, a ujedno i demonstracija materijala i tehnoloških mogućnosti proizvođača. Iako visoka funkcionalnost nije bila prioritet, te smo kroz proces projektiranja kuhinju primarno promišljali u kontekstu štanda, ipak smo njezinu formu gradili i kroz realne funkcije kako bi joj u konačnici dali legitimitet kuhinjie kao uporabnog proizvoda.” – nadovezali su se dizajneri Slavonike – Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić.

Slavonika-2

Ideja se rodila za vrijeme projekta Young Balkan Designers

Nikola Radeljković, iskusni i međunarodno etablirani produkt dizajner, upravlja strateškim razvojem proizvoda za Slavoniku, te je povodom lansiranja ovog projekta izdvojio: “Poziv Markice Stanušića me je potaknuo k realizaciji ideje koja je nastala za vrijeme međunarodnog projekta Young Balkan Designers. Vidjeli smo, naime, da mladim dizajnerima treba prilika realizirati ideje u praksi, ali im za to, gotovo uvijek, nedostaje iskustvo. U situaciji kad i tvrtka koja s njima surađuje ima malo iskustva u radu s razvojem i inovativnim proizvodima, što je gotovo uvijek slučaj, imamo situaciju u kojoj su izgledi za uspješnu i održivu realizaciju vrlo mali. Posredovati u tom procesu, dijeliti iskustvo i profesionalne vještine, a zauzvrat pomoći stvaranju novog hrvatskog brenda vrhunski dizajniranog namještaja, jednostavno je ponuda koja se ne odbija. Karla, Nataša i Tvrtko prvi su dobili prigodu zbog iskustva direktne suradnje i vrlo dobrog uzajamnog poznanstva. Oni su svoj posao odradili sjajno i vjerujem da će i drugi dizajneri koje ćemo postupno uključivati u proces, napraviti isto. Ovaj uspjeh tek je prolog predstave koja upravo počinje.“

Slavonika-6

Nakon poticajnog nastupa na milanskom sajmu iSaloni, Ancona Grupa nastavit će s razvojem proizvoda iz koncepta Slavonika u svrhu pripreme proizvoda za tržište, a u narednih pola godine planira se i otvaranje showrooma u Zagrebu.

Slavonika-5

Slavonika-8

Foto: Nataša Njegovanović, Sergiy Kadulin

Učitati još
Zatvori