

Obiteljska destilerija iz Osijeka proizvodi rakije i gin koji osvajaju svjetske nagrade – ovo je njihova priča
Iza destilerije i brenda JEDNA stoji mala i mlada obitelj iz Osijeka koja je prije pet godina odlučila proizvoditi, po njima, tada zapostavljeno piće u Hrvata – rakiju. Sve je krenulo nekoliko godina ranije iz voćnjaka koji je Dinko Romić, inače po struci pravnik, naslijedio.
Kako je nastala JEDNA rakija
Rakija se oduvijek pila u svakome domu u Slavoniji, uz rakiju se rađalo i umiralo, slavilo i plakalo, plesalo, pjevalo i smijalo. Ali unatoč tome, nije imala mjesto koje zaslužuje, nego se percipirala kao jeftino i lako dostupno piće, brlja, piće koje eksiramo, namrgodimo se i idemo dalje. Mi smo odlučili pokušati to promijeniti. Iako, moram priznati da nam to nije bila prvotna ideja. Naslijedio sam prije 10-ak godina obiteljski hobi, 8 hektara voćnjaka. Poprilično zahtjevan hobi. Nakon nekoliko godina borbe s prodajom, cijenama, trgovcima i povratima odlučio sam nekako dodatno oplemeniti primarnu proizvodnju voća, stvoriti neki konačni proizvod, priča nam Dinko o počecima brenda Jedna rakija.

Nedjeljni ručak kod punca i punice, popila se rakija prije jela te se povela priča budućih poslovnih pothvata, na umu sam imao sokove, ocat i cidere. Uz pokoji šaljivi komentar od strane punice kako je to roba s rokom trajanja, i punca da samo papci od šljiva prave sokove ili pekmeze, rodila se ideja o proizvodnji rakija. Dva entuzijasta, punac i zet, odlučila su se uz pomoć svojih boljih polovica na ovu avanturu. Na prvu se činilo smiješnom idejom. Što dvoje mladih supružnika i pravnika uz pomoć iskusnih ekonomista u liku roditelja mogu na tome polju, osim napiti se od sreće ili tuge kada im prvi proizvod iscuri iz kazana? Ali, ispostavilo se da možemo puno više od toga, nastavlja.

O brendingu i imenu



Vrhunska kvaliteta i tradicionalni način destiliranja
Prvi korak je, dakle, bio brending, a drugi proizvesti rakiju koja će taj proizvod staviti na mjesto za koje su Romići mislili da ona zaslužuje. Odlučili su se na tradicionalan način proizvodnje – u bakrenim kotlovima u kakvima su rakiju pekli i njihovi djedovi – ali uz primjenu moderne tehnologije i enologije u pripremi komine. Spoj tradicionalnog i modernog.
Zadnjih godina se mnogim granama proizvodnje hrane i pića dodavao prefiks craft, pa smo pomislili – zašto ne bismo i mi isti dodali rakiji. Smjestili smo svoje prve kazane u malo prigradsko naselje pokraj Osijeka, gdje smo okupani suncem usred voćnjaka kruške viljamovke i blizinom rijeke Drave započeli praktični dio svoje obiteljske avanture. Proizvodnja se od početka odvijala bez kompromisa, uz puno truda, brige, ljubavi i strasti. Od voćnjaka do boce, kaže.


Ukomljavanje samo najboljeg voća uzgojenog u njihovim voćnjacima i voćnjacima okolnih OPG-ovaca, dvostruka destilacija u bakrenim kotlovima i odležavanje rakija u bačvama od slavonskog hrasta pokazali su se kao dobitna kombinacija. JEDNA rakija počela je osvajati brojna priznanja, kako u Hrvatskoj, tako i izvan nje.
Ispostavilo se da je to mukotrpan posao. Prvo, cjelogodišnja briga oko nasada kako bismo proizveli kvalitetno voće. Zatim berba i ukomljavanje istoga, proces u kojem peremo voće i odvajamo iz njega samo ono najbitnije kako bismo dobili pekmez koji ćemo nakon fermentacije destilirati. Dva puta. Onda odležavanje u slavonskom hrastu koji je izrastao nedaleko od Osijeka, blizu Našica. Svi mirisi i okusi, svi osjećaji koje gutljaj JEDNE rakije probudi u vama su dobiveni iz prirode. I na kraju pakiranje. Svaka boca natočena je ručno, svaka etiketa zalijepljena ručno. Shvatio sam na kraju da je dobro da sam ideju izložio na obiteljskom ručku. Punac puno pomaže oko pripreme i destilacije, pedantne ženske ruke oko pakiranja, a bolja polovica odrađuje meni najgori posao, papirologiju, marketing i financije, priča nam Dinko objašnjavajući koliko posla imaju oko proizvodnje rakije.





Little Gipsy Gin
No, nisu stali samo na rakiji. Odnedavno u destileriji proizvode i gin nazvan Little Gipsy Gin koji je baziran na voćnom destilatu i kao takav zasad jedini u Hrvatskoj, a već je pobrao nagradu na jednom od najcjenjenijih natjecanja na svijetu.
Nakon što smo uvidjeli da znamo što radimo, okušali smo se i u proizvodnji gina koji je tada već naveliko bio u ekspanziji, ali smo i tu željeli ostati svoji. Pokušali smo napraviti gin baziran na voćnom alkoholu. Opet provjerena obiteljska priča, punac zadužen za recept, punica za degustacije, šogorica za vizualu, supruga za provođenje reda i ja za kazane. Puno rada, truda, isprobavanja, botanici samo iz Hrvatske, stara sorta višanja iz naših voćnjaka pod nazivom cigančica, prezime Romić i Studio 33 stvorili su Little Gipsy Gin.
Na prestižnom natjecanju International Wine and Spirit Competition u Londonu Little Gipsy Gin je osvojio velikih 96 bodova i zlatnu medalju, a JEDNA rakija okitila se zlatom za travaricu i srebrom za kajsiju i šljivu barrique.To nam je bila konačna potvrda, priznanje na svjetskoj razini, da znamo što radimo i da je odluka donesena nakon rakije na nedjeljnom ručku bila sjajna, dodaje Dinko.
Planovi za budućnost
I na tome ne misle stati. Svakodnevno imaju nove ideje i planiraju proširenje proizvodnje. Ideja je tik uz Dravu napraviti destileriju i kušaonu kako bi gosti mogli uživati u ambijentu u kojem su svi njihovi proizvodi stvoreni.
U suradnji s proslavljenim osječkim miksologom Mirom Kljaićem razvijamo koktele na bazi rakija kako bismo ih približili i široj publici koja možda i nije fan žestokih pića. Najpoznatiji hrvatski nogometaš među kuharima Tomica Đukić radi na stvaranju jela u kojima bi se koristili naši proizvodi. Čovjek je hranio Luku Modrića i Vatrene u Rusiji i Kataru, sigurno će i nama donijeti još pokoju medalju, kaže Dinko.

Gdje kupiti njihove proizvode?
Proizvode brenda JEDNA, kao i Little Gipsy Gin mogu se naručiti direktno kod Romića, ali i kupiti u mnogim specijaliziranim trgovinama diljem Hrvatske. MIVA galerija vina, dućani Gligora, Lu-Ma ekskluziv, Beef shop jedni su od onih koji pomažu da se ova obiteljska priča proširi, kao i mnogi visoko cijenjeni restorani i hoteli diljem Hrvatske.
Mi samo želimo svima prenijeti emociju koju mi imamo prema ovome poslu i ovim pićima. Želimo stvoriti kulturu ispijanja rakija i jakih alkoholnih pića. Da ljudi shvate da je vrhunska rakija uz bok vrhunskom cognacu, rumu ili whiskeyu. Da se pije sa strašću, emocijom, uz kockicu čokolade i dobru cigaru. Probajte, možda se i u vama rodi neka sjajna ideja nakon JEDNE rakije prije nedjeljnog ručka, zaključuje Dinko.
Nama preostaje jedino da kažemo – Živjeli!
Foto: JEDNA