Već znamo da će ovo piće biti najveći hit ljeta – a uskoro stiže i u Hrvatsku

Već znamo da će ovo piće biti najveći hit ljeta – a uskoro stiže i u Hrvatsku

Jeste li već čuli za hard seltzer, novo alkoholno piće koje je u kratkom roku postalo brzorastući hit u SAD-u i diljem svijeta?

Što je hard seltzer i kako se proizvodi?

‘Seltzer’ je američki izraz za gaziranu ili soda vodu pa je ‘hard seltzer’ zapravo gazirana voda s okusom i alkoholom. Proizvodi se na sličan način kao pivo, osim što mu se dodaju arome i karbonizacija. Alkohol se dobiva fermentacijom šećera od trske, a ponekad se koristi sladni ječam ili fermentacija voća. 

Dakle, hard seltzeri su osvježavajuća alkoholna pića s prirodnim okusima. Sastoje se od gazirane vode s okusom i alkoholom, čiji udio iznosi između 4 i 6 posto. Najčešće su bez glutena i veganski, a zbog osvježavajućeg okusa i navedenih karakteristika postali su jedno od omiljenih alkoholnih pića nove generacije.

Prvi hard seltzer je proizveo pivar Nick Shields iz Connecticuta i na tržište ga izbacio krajem 2013. Idućih nekoliko godina ovom osvježavajućem piću je popularnost stabilno rasla, a onda je 2019. prodaja eksplodirala.

“Bilo je ljeto 2019. kad su hard seltzeri eksplodirali u Americi, i po količini i po svijesti potrošača. Njihova konzumacija u SAD-u ne ovisi o sezoni – hard seltzer je cjelogodišnji fenomen i na američkom tržištu pokazuje kontinuirani troznamenkasti rast”, pojasnila je Brandy Rand iz IWSR-a, američke kompanije koja se bavi analizom tržišta alkohola.

Zašto je hard seltzer toliko popularan?

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by White Claw UK (@whiteclawuk)

Hard seltzeri su u SAD-u u raznim oblicima dostupni već gotovo cijelo desetljeće. 2016. godine su se na policama tamošnjih trgovina pojavili trenutni lideri, brendovi White Claw i Truly, pojačavajući trend dobrim marketingom i društvenim mrežama. Cijeli sektor trenutno vrijedi oko 550 milijuna dolara, a IWSR procjenjuje da će do 2024. porasti na 7 milijardi dolara. Konzumacija, odnosno potrošnja hard seltzera je do kraja 2019. već prešišala votku, najveću kategoriju žestokih alkoholnih pića u SAD-u, a predviđa se da će do 2022. premašiti i votku i viski zajedno.

Popularnost ovog pića leži i u činjenici da je često označeno ‘zdravim riječima’ – bez glutena, bez konzervansa, vegan-friendly, s prirodnim okusima, nula šećera i malo ugljikohidrata. Terminologija je to koja se obraća osviještenim osobama koje žele popiti nešto konkretno, ali ‘zdravije’ pa mnogi biraju hard seltzer kao alternativu pivu, ali i žestokim pićima.

Ipak, ne možemo tvrditi da su hard seltzeri zdrava pića pa treba biti na oprezu. “Iako se radi o veganskom proizvodu i proizvodu bez glutena, hard seltzeri jednostavno pružaju alternativu ljudima koji slijede takve vrste prehrane. No, na kraju dana, to su još uvijek alkoholna pića unatoč tome što imaju niži udio alkohola i kalorija od nekih drugih alkoholnih pića”, pojasno je nutricionist Joel Feren.

I dok u Americi već neko vrijeme uživaju veliku popularnost, u Europi su se tek počeli pojavljivati prvi brendovi hard seltzera. Zemlje Srednje i Istočne Europe sve brže prihvaćaju globalne potrošačke trendove, zbog čega će se nova kategorija osvježavajućeg, drugačijeg alkoholnog pića sigurno svidjeti potrošačima i u ovom dijelu svijeta.

Prvi hard seltzeri uskoro će se naći i na policama naših trgovina, a lansirat će ih Zagrebačka pivovara.

Foto: Unsplash, Instagram

Učitati još
Zatvori