#allaboutchange: Kao nekad je trgovina fokusirana samo na lokalne proizvođače

#allaboutchange: Kao nekad je trgovina
fokusirana samo na lokalne proizvođače

Kupovati organsku hranu od domaćih proizvođača postao je imperativ u vremenima u kojima se trudimo živjeti zdravo, ali i podržavati lokalno poduzetništvo. Zdravlje dolazi iznutra, a malim, ali značajnim promjenama vlastitih navika možemo značajno poboljšati kvalitetu našeg života. Upravo je smisao #allaboutchange platforme da krenemo vlastite loše navike mijenjati u smjeru pozitivnih promjena jer ćemo samo tako pozitivno utjecati na društvo općenito. Upravo je ideja podrške lokalnim proizvođačima koja kreće od svakog pojedinca, glavna misao koja stoji iza koncepta trgovine Kao nekad. Trgovina koja nudi namirnice lokalnih proizvođača i OPG-ova smjestila se na zagrebačkoj Trešnjevci u Trakošćanskoj 7, a vrlo brzo nakon otvaranja postala je omiljeno mjesto u kvartu. Razgovarali smo s Antoniom Jukićem koji stoji iza ovog koncepta lokalne trgovine i usput naravno prošetali zanimljivim interijerom.

  • Kako ste došli na ideju otvaranja trgovine Kao nekad i možete li nam pobliže objasniti koncept koji stoji iza projekta?

Teško je reći trenutak u kojem se ta ideja rodila. To je više bio proces, koji se mjesecima gradio i stvarao. Ideja je nastala sagledavanjem tržišta, iz vlastitog iskustva kupnje i lekcija koje nas je 2020. godina naučila. Kada to troje spojimo u jedno dobijemo Kao nekad. Mjesto koje nije veliki prodajni lanac ni mala specijalizirana prodavaonica – rekli bi zlatna sredina! Kao nekad je prodavaonica za svakodnevnu nabavku u kojoj svojom kupnjom podržavate i stavljate naglasak na hrvatske proizvode i male proizvođače.

Možemo reći da je Kao nekad platforma za domaće hrvatske proizvođače gdje ćemo rado njihove proizvode uvrstiti na naše police kako bi njihovi proizvodi na lakši način došli do svih zainteresiranih kupaca. Na ovaj način podržavamo hrvatsko gospodarstvo, čuvamo radna mjesta, ulažemo u male proizvođače, a pritom jedemo svježu, lokalnu i na kraju dana našu hranu.

  • Kako funkcionira Kao nekad?

Kao nekad je prije svega prodavaonica s prehranom. Veliku pažnju smo posvetili svježem asortimanu poput mesnih prerađevina i mliječnih proizvoda kojima smo zbilja i sami impresionirani. Osim toga, u Kao nekad možete pronaći i svježe voće i povrće, različita brašna, domaće džemove i ajvare, tjestenine, slastice, pa čak i prirodnu kozmetiku. Uskoro otvaramo i našu drugu prodavaonicu na Jarunu, a zajedno s njom plasiramo i naš web shop kojim će proizvodi biti dostupni svima na području Zagreba.

  • S kojim OPG-ovima surađujete?

Surađujemo s preko 100 manjih proizvođača i OPG-ova, stoga ih je nemoguće sve nabrojati ovdje iako bi rado istaknuli svakoga. Neki od njih su: OPG Matijević, OPG Štenta, OPG Adorable, OPG Orlov put, OPG Dolenčić, a od ostalih proizvođača možemo navesti: Matičnjak Sativa, Ipša, Euro-Milk, Nutri kulti, Tradicijski sirevi, Malo i slatko… i još mnogi drugi.

Vjerujemo da će taj broj samo rasti u budućnosti. Konstantno smo u dogovoru s novim dobavljačima koje i sami aktivno tražimo u želji da još više poboljšamo asortiman, a uz to mnogo ponuda od strane proizvođača puni naš inbox i mail info@kaonekad.hr što nam je iznimno drago.

  • Trgovinu ste otvorili na predivnoj lokaciji, planirate li ih još u Zagrebu/Hrvatskoj?

Istina, s lokacijom smo jako zadovoljni. Trakošćanska je stvarno jedna predivna dinamična ulica puna života. Ništa manje ni ne očekujemo za našu drugu lokaciju koju otvaramo sredinom travnja na Jarunu u blizini Jarunskog placa. Uz to, uskoro plasiramo i web shop za područje Zagreba, jer stvarno bi bilo šteta da ostale dijelove Zagreba zakinemo za ljepotu hrvatskih proizvoda. To su nam planovi za skoru budućnost, a što će biti nakon toga, vrijeme i kupci će najbolje pokazati! Ono što je sigurno, mi smo na nove poduzetničke pothvate uvijek spremni.

  • Godina iza nas pogodila je sve sektore, a posebno male proizvođače i poduzetnike. Jeste li primijetili da su ljudi to nekako osvijestili i okrenuli se lokalnim proizvođačima?

Vjerujemo kako se kod mnogih javila ta promjena percepcije od uvozno je bolje i jeftinije, do shvaćanja da je domaća proizvodnja zaista važna, štoviše nužna, a ujedno i kvalitetna. Prethodna godina je samo potvrdila ideju, dala joj jedan poseban zamah, a nama samopouzdanje da smo zaista na pravom putu.

  • Kakve promjene vi kao mladi poduzetnik, vidite u odnosu na godine prije nas?

Rekao bi da se navike potrošača mijenjaju s godinama, a vjerujem da će mnoge promjene tek uslijediti. Vlada veća osviještenost pri kupnji te se očekuje određena vrijednost za uložen novac. Ime brenda više nije toliko važno, ako iza njega ne stoji kvaliteta. Cijena više nije toliko važna, ako iza njega stoji kvaliteta. Kvaliteta, i još važnije, konstantnost postavljenih standarda je ono što čini razliku. Također, posebice unazad godinu dana, veliki broj se okrenuo lokalnom tržištu, dostavi od vrata do vrata, tržnice su oživjele i svjesnost da je domaće zaista kvalitetno je porasla. Kupci danas ne žele samo trošiti, žele ulagati, a u Kao nekad ulažu u budućnost hrvatskog proizvođača.

  • Vraćaju li vam se kupci i što ih nekako najviše oduševljava u trgovini?

Već neke kupce i poznajemo, iako smo tek nedavno otvorili! Smatramo da je topao pristup kupcima ključan i iznimno važan, stoga su naši prodavači uvijek tu za sve nedoumice i preporuke.

Najviše pozitivnih komentara ide zapravo u smjeru pohvale za ideju i koncept trgovine, a potom i interijer za koji mnogi kažu da je najljepši u Zagrebu. Je li doista najljepši, ne znamo, no istina je da interijer pruža toplinu doma, dašak prošlosti i ugodu kupnje koja je zaista važna.

  • Planirate li ubuduće i neke druge akcije, u vidu radionica, sajmova, upoznavanja proizvođača i kupaca?

Kao nekad prije svega vidimo kao jednu priču koji možemo jedino zajedno ispričati. Nakon što nam to epidemiološki uvjeti dozvole, planiramo organizirati degustacije i predstavljanje pojedinih proizvoda – posebice onih koji se teško pronalaze. Također, kroz naše društvene mreže Instagram i Facebook aktivno predstavljamo proizvode u ponudi i povezujemo krajnjeg kupca za proizvođačem. Planiramo i suradnju s Centrom za kulturu prehrane u vidu radionica kuhanja koji će uskoro zaživjeti, no to ćemo svakako pravovremeno objaviti na našim društvenim mrežama.

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Sanja Tušek

Učitati još
Zatvori