#allaboutchange: Ana Petrović iz agencije Five otkrila nam je sve o velikom uspjehu agencije

#allaboutchange: Ana Petrović iz agencije Five otkrila nam je sve o velikom uspjehu agencije

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-1

Uporan rad, trud i kreativne ideje uvijek se isplate, a često su hrabrost i iskorak u nešto novo ono što čini razliku. Takvu razliku napravila je i zagrebačka agencija FIVE. Postala je dio međunarodne softverske grupe Endava u transferu vrijednom 40 milijuna dolara. Tako je ovaj nekadašnji startup iz Hrvatske zaslužio biti jedna od naših pozitivnih priča koje redovito pratimo na našoj #allaboutchange platformi. Sa svojim uslugama razvoja digitalnih proizvoda imaju klijente diljem svijeta, a kako uspijevaju balansirati zaposlenike u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Splitu i New Yorku te kako će ova promjena utjecati na njihov budući rad, saznali smo u zanimljivom razgovoru s Anom Petrović, voditeljicom ljudskih potencijala u Agenciji FIVE.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-2
  • Pred nama je godina promjena, a u agenciji FIVE počela je poprilično veselo. Za početak čestitke.

Hvala ti! Baš smo uzbuđeni, ova promjena s Endavom došla nam je kao potvrda da sve što smo gradili godinama stoji rame uz rame s ozbiljnim svjetskim igračima. Cijelo vrijeme smo težili stvoriti okolinu koja će pružati iskustva i znanja vrhunskog nivoa i imali osjećaj da smo na dobrom putu. No svejedno je cool doživjeti ovakvu potvrdu

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-3
  • Pred vama je jedno novo i uzbudljivo razdoblje, zar ne?

Imam osjećaj da je stalno tako u Fiveu, tu sam 7 godina i uzbudljiva razdoblja se izmjenjuju iz godine u godinu. Svake godine se nabrijemo na neku super ideju kako ćemo rasti, poboljšati nešto u našem radu, dosegnuti nove horizonte, stalno nešto. Možda smo jednostavno skupina entuzijasta pa se lako oduševljavamo idejama. Isto je s Endavom, oduševljeni smo s mogućnostima koje nam tako velika tvrtka pruža, i za naše ljude i za rast biznisa.

  • Kako je došlo do toga da je agenciju Five kupila velika softverska tvrtka Endava?

U našim već standardnim razmišljanjima što možemo bolje, razmišljali smo kako ostvariti veći utjecaj s digitalnim proizvodima koje radimo i kako pritom osigurati dugu lijepu budućnost našim ljudima. Ljudi kod nas vole raditi na zanimljivim rješenjima koja dopiru do velikog broja korisnika i bitno im je da se stalno razvijaju i napreduju. U manjoj okolini postoji rizik da brže dosegnete plafon u tim stvarima, stoga smo počeli razmatrati spajanje s nekim velikim svjetskim igračem koji će nam pomoći da preskočimo nekoliko stepenica i brže dođemo do većeg prostora za razvoj.
Nismo mislili da ćemo tako brzo naći tog partnera, no pojavila se Endava koja nam je savršeno odgovarala po kulturi i vrijednostima i to je bio perfect match.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-8
  • Možete li nam objasniti što to točno znači za vas i kakve će se promjene sada dogoditi u razvoju agencije?

Budući da smo se tako dobro poklopili s Endavom u kulturi i načinu rada, neće se dogoditi neke lude promjene u smislu da moramo mijenjati načine kako radimo. Ono što očekujemo je puno veći prostor za naše ideje – od rada s većim klijentima, produktima koji utječu na velik broj korisnika, do širenja našeg znanja unutar Endave na organizaciju od 8000 ljudi. Neke od naših praksi (product discovery, growth) nisu toliko razvijene u Endavi pa će biti puno prilika za proširiti naše znanje.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-4
  • Tko su vaši klijenti, kako im pristupate i što vas čini drugačijima na tržištu?

Naši klijenti su tvrtke koje rade digitalne proizvode, od edukacijskih kompanija poput Rosette Stone, glazbenih servisa poput Napstera, do investicijskih kompanija, a i non-profit organizacija. Naša uloga je osmisliti, dizajnirati i razviti proizvod koji će donositi rezultate, i to je ono čime se ističemo na tržištu. Propitkivanje koju vrijednost proizvod donosi korisniku i koji rezultati će nam pokazati da smo tu vrijednost ostvarili, cijelo vrijeme usmjerava naš rad i sve odluke koje tijekom razvoja moramo donijeti. Zvuči jednostavno, no tijekom razvijanja neke aplikacije lako je skrenuti s kursa i zbog toga je naš fokus na rezultate ono što klijenti prepoznaju kao veliku vrijednost i zbog čega vole raditi s nama.

  • Kako je na vas (vašu industriju) utjecala globalna situacija?

Uslijed globalne situacije pojačao se rad na daljinu i potreba za digitalnim rješenjima u raznim područjima. Mnogo kompanija iz IT industrije, uključujući i nas, rasle su i u financijskim rezultatima i u broju ljudi. Ono što nam je teže palo je dugačak period rada na daljinu. Premda se puno toga može obaviti pomoću video poziva i svih mogućih alata produktivnosti, ništa ne može zamijeniti tu energiju druženja i susreta uživo.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-5
  • Koje promjene morate uvoditi u svoje poslovanje kako biste ostali na vrhu?

Mislim da nije stvar u konkretnim promjenama i potezima s kojima ćete ostati na vrhu, ti potezi će se mijenjati ovisno o okolnostima, već je bitna kultura rada sa stalnim razmišljanjem što možemo bolje. Ne držimo se slijepo praksi koje su nam jednom donijele rezultate, već stalno istražujemo, učimo, razmišljamo što možemo poboljšati. Kad pogledam nešto što sam radila prije pola godine, uvijek vidim stvari koje mogu poboljšati. Takva kultura se provlači kroz cijeli FIVE, i to je neka zajednička vrijednost ljudi koji tu rade.

  • Imate 220 zaposlenih na nekoliko lokacija, u čemu je tajna održavanja jednakog standarda?

Tajna je….kultura! Zapošljavamo ljude koji dijele iste vrijednosti, kojima je bitno raditi kvalitetne stvari i kontinuirano rasti. Kad okupite takvu ekipu, visoki standardi postaju svakodnevica. Stalno se priča o kvaliteti, provode se prakse koje potiču učenje, razmjenu znanja, inovaciju, poboljšanja…od studenata do voditelja timova, od svuda dolaze ideje, prijedlozi, ljudi se trude u svojim timovima i u svojim ulogama usavršavati stvari i biti bolji iz godine u godinu. Puno je detalja koji održavaju taj standard, no zajednički nazivnik je kultura i ljudi koji ju dijele.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-6
  • Kakva je radna atmosfera u vašoj agenciji? Vidim da ste pet friendly, da imate puno biljaka, utječe li i to na atmosferu i produktivnost?

Super je u uredima, od dizajna prostora, atmosfere, ljubimaca…. Kad se možeš u prolazu podružiti s nekim kućnim ljubimcem odmah ti se poboljša raspoloženje. Ugodno nam je, opušteno. Samo da se vrati mogućnost da svi koristimo urede kao prije .

  • Koji su vam planovi za 2021. i kakve promjene vi vidite u svojoj industriji, a koje slijede u vremenima pred nama?

Za 2021. slično kao i do sad, rastemo s brojem ljudi, s veličinom klijenata, sa znanjima i ekspertizama koje gradimo. Na promjene u industriji ću se osvrnuti iz svoje perspektive rada u ljudskim potencijalima, gdje mi se čini da se više neće vratiti model klasičnog rada u uredu. Ovo razdoblje nam je potvrdilo da rad na daljinu može dobro funkcionirati i u dužim periodima, a na nama će biti da nađemo načine kako održati povezanost među ljudima, razmjenu ideja i osjećaj pripadnosti. To je nešto što nam je jako bitno, i kroz cijelu ovu godinu radimo razne inicijative na tu temu. No jedva čekamo da se vrati mogućnost povremenog fizičkog okupljanja, s kojim će nam taj model još bolje funkcionirati.

Journal-Ana-Petrovic-Agencija-Five-Botanicar-Sanja-Tusek-7

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Sanja Tušek

Učitati još
Zatvori