Predstave koje ne smijete propustiti do kraja sezone

Predstave koje ne smijete
propustiti do kraja sezone

Iako je sezona na izmaku, još stignete pogledati hit predstave koje su cijelu godinu punile gledališta dvaju zagrebačkih kazališta. O kojima se radi, pročitajte u nastavku…

Ljeto u Komediji

Mjesec lipanj u zagrebačkom Kazalištu Komedija posebno će obradovati sve one koji su propustili pogledati hrvatske adaptacije najgledanijih svjetskih satiričkih djela i mjuzikala, kao i ostala djela koja su obilježila ovu sezonu. Mamma Mia!, Opet on, Aida, Revizor, Alphonsine i Čarobni Broadway predstave su koje su za koje će se u lipnju ulaznice moći osigurati s popustom od čak 30%. Popust se odnosi na sve kategorije ulaznica koje će se moći kupiti isključivo na blagajnama u Oktogonu i Kaptolu, a uobičajeni redovni popusti ovom prilikom neće vrijediti.

Mamma Mia!

Trenutno najtraženiji mjuzikl u Hrvatskoj Mamma Mia!, nastao u koprodukciji Kazališta Komedija i slovenskog Prospota, od svoje premijere u lipnju 2015. godine do danas, pogledalo je više od 65 000 gledatelja, a dugačka lista rezervacija za ulaznice potvrda je sjajne adaptacije za koju je tekst prilagodio i preveo Dražen Bratulić, režije i koreografije Igora Barberića te glumačkog ansambla pod dirigentskom palicom Dinka Appelta. Upravo je 150. izvedbom mjuzikla Mamma Mia! svečano otvorena 67. sezona u Komediji, a poklonike ovog svjetskog remek-djela nastalog na glazbenoj ostavštini grupe ABBA očekuju izvedbe po posebnim cijenama 4.,5. i 6. lipnja.

Opet on

A kako to izgleda kad se Adolf Hitler probudi u suvremeno doba te malo pomalo postane medijska zvijezda, od ožujka se može provjeriti u Komediji. Satirično djelo Opet on temelji se na debitantskom romana njemačkog autora Timura Vermesa koji je nakon brojnih europskih i svjetskih kazališnih adaptacija, dobio i hrvatsku. Autorski tim predvođen je redateljem Markom Juragom i dramaturginjom Jelenom Veljačom, a glavna zvijezda Dražen Čuček na krilima velikog glumačkog ansambla Komedije maestralno interpretira ulogu najvećeg zločinca u svjetskoj povijesti. Može li danas na internetu baš svatko postati zvijezda i koliko je površno današnje društvo, goruća su pitanja suvremenog svijeta kojima se bavi ova komedija prepoznavanja, a narednih dana na rasporedu je 7.,8. i 9. lipnja.

Aida!

Na scenu Komedije vratila se Aida! Potresna priča o zabranjenoj ljubavi u doba rata između Egipta i Nubije, princeze i robovi, intrige i tragični kraj, uz glazbene brojeve legendarnog Eltona Johna i Tima Ricea ponovno su osvojili publiku, a sjajni pjevački i glumački ansambl predvođen je redateljicom Dorom Ruždjak Podolski i maestrom Dinkom Appeltom. Renata Sabljak, Vanda Winter, Đani Stipaničev i Ervin Baučić nose naslovne uloge, a posljednje dvije izvedbe u ovoj sezoni na rasporedu su 12. i 13. lipnja.

Revizor

Društvena komedija Revizor, Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, postavljena je u režiji Dražena Ferenčine, a iako je riječ o djelu napisanom davne 1836. godine, čini se kako je oslikala društvo u kojem i dan danas živimo. Damir Lončar, Filip Juričić, Davor Svedružić, Goran Malus, Ivica Zadro, Igor Mešin, Saša Buneta, Dubravka Ostojić, Nina Kaić Madić, Ana Magud, Vanja Ćirić, Ivan Magud, Ljubo Zečević, Dražen Bratulić te Marija Borić interpretiraju komične Gogoljeve likove, a sjajnim izvedbama oživjeli su vrijeme i sliku Rusije 19. stoljeća te vrlo jasno oslikali korumpirano društvo i malograđanstvo koje i dan danas djeluje vrlo stvarno i aktualno. Revizor je na rasporedu 14. lipnja s početkom u 19.30 sati.

Alphonsine

Četiri premijere obilježile su ovu sezonu u Komediji, a posljednja je u nizu bila je premijera mjuzikla Alphonsine. Autor Veseljko Barešić na ovom je djelu radio godinama, te potpisuje režiju i scenografiju, a ravna i orkestrom kazališta Komedija. Riječ je o suvremenoj priči o eskortu inspiriranoj životom stvarne pariške kurtizane Alphonsine Plessis. U glavnim su ulogama Petra Golik, Nataša Janjić, Iva Visković, Ivan Čuić, Ervin Baučić i Matko Knešaurek, a 15. i 16. lipnja rezervirani su za sve one koji žele otkriti intrigantni svijet suvremenog eskorta ispričan kroz lik studentice Manon – Alphonsine.

Čarobni Broadway

Nakon velikog uspjeha koncerta Čarobni Broadway održanog u ožujku ove godine, Komedija će se od svoje publike i kazališne sezone oprostiti upravo ovim veličanstvenim projektom! Dašak slavnog Broadwayja na pozornicu će donijeti Vlatka Burić Dujmović, Mila Elegović, Renata Sabljak, Vanda Winter, Ervin Baučić, Dražen Bratulić i Đani Stipaničev, te orkestar Kazališta Komedija, predvođeni dirigentom Krešimirom Batinićem. Voditeljica koncerta je Mila Elegović, a na rasporedu su dvije izvedbe – 18. i 19. lipnja 2018. s početkom u 19:30 sati. U čaroliji Broadwayja uživat će i publika u Slavonskom Brodu i to 8. lipnja, a posljednja stanica ovog glazbenog spektakla je Karlovac, 6. srpnja 2018. godine.

Ulaznice s popustom od 30% mogu se osigurati na blagajni Oktogon od ponedjeljka do petka od 8 do 17 sati, a subotom od 8 do 13 sati te na blagajni Kaptol sat i pol prije početka predstave. Najnovije informacije dostupne su i na službenoj Facebook stranici te Instagram profilu.

Smrt u Veneciji

U koprodukciji s Baletom mariborskoga SNG-a, Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu priprema posljednju ovosezonsku praizvedbu, dramski balet Smrt u Veneciji nastao prema motivima istoimene pripovijetke Thomasa Manna na glazbu Gustava Mahlera. Autorica predstave Valentina Turcu potpisuje adaptaciju romana, izbor glazbe, režiju i koreografiju. Scenograf je Marko Japelj, kostimograf Alan Hranitelj, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek, autor video projekcija Matjaž Mrak. Praizvedba će se održati 5. lipnja 2018.

U predstavi će nastupiti Takuya Sumitomo / Andrea Schifano (Gustav von Aschenbach), Guilherme Gameiro Alves / Takuya Sumitomo (Anđeo smrti), Andrea Schifano / Balint Rauscher (Tadzio), Edina Pličanić/ Natalia Horsnell (Aschenbachova supruga), Rieka Suzuki, Kornel Palinko / Iva Vitić Gameiro, Guilherme Gameiro Alves (Ljubavnici), Natalia Horsnell / Edina Pličanić / Lucija Radić (Bella), Milka Hribar Bartolović / Mihaela Devald Roksandić (Tadzieva majka), Asuka Maruo, Mutsumi Matsuhisa, Saya Ikegami / Valentina Štrok , Dora Kovač (Tadzieve sestre), Drew Jackson / Oleksandr Koriakovskyi (Direktor hotela), Iva Vitić Gameiro / Lucija Radić (Ruskinja), George Stanciu / Kornel Palinko (Rus), Simon Yoshida / Adam Harris (Amerikanac), Miruna Miciu / Rebecca Smith (Francuskinja), Matheo Bourreau / Simon Yoshida (Francuz), Cristiana Rotolo / Valentina Štrok / Asuka Maruo (Engleskinja), Adam Harris / Oleksandr Koriakovskyi (Englez), Atina Tanović / Sabrina Feichter (Njemica), Balint Rauscher / Ovidiu Muscalu / Duilio Ingraffia (Nijemac).

‘U samoći sazrijeva ono što je originalno, smiono i začudno lijepo, pjesma. Ali u samoći sazrijeva i nešto suprotno tome, nešto nerazmjerno, apsurdno i nedopušteno…’, napisao je jedan od najvećih njemačkih pisaca, nobelovac Thomas Mann u svojoj noveli Smrt u Veneciji. Novela, koja je široku popularnost stekla zahvaljujući kultnome Viscontijevu istoimenom filmu iz 1971. godine, nedvojbeno nosi vlastito autorovo pesimistično i razarajuće proročanstvo, njegovu tipičnu refleksivnost te prvenstveno neumornu potragu za idealom, ljepotom. Sve to je utjelovljeno u glavnome junaku – Gustavu, koji je svojevrstan literarni amalgam nekoliko genijalnih osobnosti – Čajkovskoga koji se navodno sam zarazio kolerom popivši čašu neprokuhane vode, Mahlera i njegova nepogrešiva simfoničarskog perfekcionizma te samoga Thomasa Manna.

Mann je svoju novelu Smrt u Veneciji, napisanu 1912. označio tragedijom obeščašćenja / Tragodie einer Entwurdigung, što je uostalom bila sudbina brojnih esteta i modernih umjetnika iz razdoblja fin de sièclea, koji su postali žrtve lažnoga morala i društvene osude. To je i danas neumoljiva, dehumanizirajuća realnost suvremenoga svijeta, postojećega šovinizma i narcisoidne hiperprodukcije, gdje individualnost tone pod kolektivnim strahom neimenovane epidemije.

Cjelovečernji dramski balet, protkan rafiniranom, tankoćutnom glazbom Gustava Mahlera, čija remek – djela tako dobro izražavaju krajnje ljudske osjećaje i stanja, posve je nova plesna interpretacija Mannova literarnog majstorstva. Autorica kroz imaginarnu atmosferu neprekidnoga gibanja duše suptilno ulazi u kompleksni univerzum emotivnoga putovanja, pulsirajućega treperenja neprimjetne unutarnje sile Erosa i radikalnoga kontrasta sadržanog u literarnome predlošku.

Valentina Turcu – međunarodno priznata balerina, koreografkinja i redateljica, rođena je u Zagrebu, gdje su joj roditelji, poznati baletni umjetnici, još kao djetetu prenijeli ljubav prema baletu i kazališnoj umjetnosti. Diplomirala je kod slavnoga koreografa Mauricea Béjarta u Lausanni, a uspješnim je nastupima diljem svijeta u brojnim Béjartovim baletima nastavila bogatiti svoje znanje i stvaralaštvo. Najveći dio njezine plesačke i koreografske karijere vezan je uz Balet mariborskoga SNG-a. Jedna je od najkreativnijih slovenskih plesnih umjetnica te dobitnica mnogih međunarodnih nagrada za svoje plesne i koreografske kreacije, među ostalim i prestižne slovenske Prešernove nagrade. Smrt u Veneciji prvi je cjelovečernji balet koji postavlja u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu.

Foto: Ines Novković, Marko Ercegović / Arhiv HNK

Učitati još
Zatvori