Što jesti kako bi vaši nokti bili snažni i zdravi?

nokti6

Baš kao kosa i koža, i nokti su odraz našeg zdravlja u cjelini, a kada su krhki, listaju se i vrlo lako pucaju, to je znak za alarm i za promjenu loših svakodnevnih navika. Ovdje je ponajprije riječ o prehrani, koja nije dovoljno balansirana, zdrava i raznolika da bi nokte hranila potrebnim vitaminima i mineralima te ih činila snažnima i sjajnima, stoga im je osim njege izvana, potrebna i ona unutarnja. Borite li se trenutno sa slabim noktima, bijelim mrljama i nedostatkom polumjeseca na njima, povećajte unos sljedećih namirnica koje su najkvalitetnija njega za nokte.

Sok od pšenične trave

Napitak od pšenične trave predstavlja zdravlje u čaši za cijeli organizam. Bogat je klorofilom, antioksidansima, mineralima, vitaminima A, B, C, E, F i K, popravlja krvnu sliku, podiže razinu energije u organizmu i svojim sastavom nokte obogaćuje i više no dovoljnim količinama nutrijenata. Ovaj ljekoviti sok cijedi se iz svježe ubrane pšenične trave, možete ga napraviti sami, a možete ga i kupiti.

nokti2

Organska jaja/bjelanjci

Jaja (ili samo bjelanjci) bogata su biotinom, poznatijim kao vitamin H, koji je ključan u stvaranju i zadržavanju noktiju snažnima i zdravima. Neki nutricionisti preporučuju njihovu konzumaciju do četiri puta tjedno za najbolje rezultate. Oni koji imaju povišen kolesterol, uvijek mogu izbjegavati žumanjke, a vegani zamjenu mogu pronaći u tofuu. U svakom slučaju, kupujete li jaja, nastojte pronaći ona iz organskog uzgoja.

nokti4

Divlja riba

Divlja riba na mnogo je boljem glasu od one iz uzgoja, koja je jeftinija, no zna sadržavati visoke koncentracije antibiotika i pesticida. Bilo da je riječna ili morska, riba sadrži omega-3 masne kiseline, čijim uvođenjem u prehranu pomažemo hidratizirati nokte i riješavamo problem njihove suhoće. Tu su i vitamini A i D; vitamin A brine o tome da se nokti ne listaju i njeguje kutikulu, a vitamin D regulira razinu kalcija u organizmu i usmjerava ga, između ostalog, i u nokte koji bolje i brže rastu te postaju čvršći.

nokti5

Domaći špinat ili bilo koje drugo lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće već je dobro poznato po svojim beneficijama i bogatstvu vitamina A, B C, E, K, kao i kalcija, magnezija i kalija. Mnogi nutricionisti navode ga kao top hranu za jake i snažne nokte, a posebno špinat, pa ga je preporučljivo konzumirati na redovitoj bazi. Napravite od njega juhu ili varivo, dodajte ga u smoothieje, salate ili omlet – svaka kombinacija je odlična prilika za unos zdravih elemenata u organizam.

nokti3

Borovnice

Borovnice imaju mnogo manje šećera od ostalih voćki i mnogo više prednosti od nekih od njih. Bogate su antioksidansima, koji pomažu zaštititi stanice u organizmu od utjecaja slobodnih radikala. Uskoro stiže njihovo vrijeme, stoga si ih priuštite za preporod vlastitih noktiju. Spremiti ih možete i u zamrzivač za ubuduće, jer proces zamrzavanja ne umanjuje njihove antioksidativne efekte.

Foto: ImaxTree, Shutterstock

Komentari