Efektivni načini kako i vi možete smanjiti plastični otpad od kozmetike

Kada bismo morali izdvojiti trend u kozmetici koji je u pretežitoj mjeri obilježio 2018. godinu, to bi svakako bio trend održive kozmetike, kojoj se napokon počinje posvećivati pozornost koju i zaslužuje. Iako su trendovi takvi da se brzo mijenjaju, dolaze i odlaze, o održivosti ćemo još mnogo pričati i u 2019., a nadajmo se i u mnogim nadolazećim godinama, imajući cijelo vrijeme na umu kako je beauty industrija, u pogledu sirovina koje koristi i otpada koji generira, danas jedan od najvećih zagađivača okoliša u kojem dišemo, živimo i radimo.

Ogroman ‘krimen’ beauty industrije trenutno su (jednokratna) plastična pakiranja kozmetičkih proizvoda, kojih se na godišnjoj razini proizvede više od 120 milijuna komada, a njihov pretežiti dio naposljetku završi u smeću. Uzimajući u obzir podatak da se svega 12% plastike godišnje reciklira, čak osam tona plastičnog otpada svake godine završava u našim oceanima. Više nije tajna da plastici trebaju stotine godina da se razgradi, zbog čega stručnjaci predviđaju da će do 2050., nastavi li se ovaj negativan trend i dalje, u oceanima biti više plastike no riba.

Sve veći ugljični otisak koji ostavljamo radi loših poslovnih praksi proizvođača i navika potrošača te ubrzavanje procesa globalnog zatopljenja, nagnali su kozmetičke brendove u 2018., kako one velike, tako i male, da počnu razmišljati o tome kakav utjecaj imaju na okoliš. Iako su napori na globalnoj razini po pitanju održivosti još uvijek skromni, zanimljivo je bilo vidjeti da je upravo 2018. godina bila prekretnica u kojoj su beauty brendovi napokon pokrenuli dijalog i istaknuli potrebu za promjenama, kako u proizvodnji, tako i u stavovima i navikama svojih kupaca.

Plastična pakiranja dobar su početak, koji bi mogao osvijestiti i druge probleme koji danas muče suvremenu beauty industriju. Malo je, primjerice, poznato koliko se vode troši na proizvodnju kozmetičkih proizvoda (većina beauty proizvoda, poput šampona i regeneratora, sastavljena je od 80 do 95 posto vode), a do 2050., navode neki podaci, 1.8 milijarde ljudi osjetit će nedostatak vode. Zato je od izuzetne važnosti da su potrošači svjesni toga i da pazeći na to što od kozmetike stavljaju na svoju kožu, također obrate pozornost na to gdje je ta ista kozmetika proizvedena i što je za nju bilo potrebno.

Možemo li krenuti od samih sebe i promijeniti loše navike u svojoj svakodnevnoj beauty rutini? Smanjiti otpad kozmetičkih proizvoda koje koristimo? Naviknuti se na eco-friendly alternative? Uz informiranje i educiranje o temi, iznenadit ćete se koliko je lako. U nastavku smo izdvojili nekoliko brendova koji su dobar primjer održivosti, ali i eco-friendly proizvode koji bi mogli zamijeniti jednokratnu plastiku u vašim kupaonicama.

Kjær Weis

Kjær Weis je napredna i vizionarska linija kozmetike koju je pokrenula Dankinja s adresom u New Yorku, make up artistica Kirsten Kjær Weis. Kozmetiku je osmislila nakon što je primijetila da većina konvencionalnih kozmetičkih proizvoda koje koristi na licima modela zapravo iritira njihovu kožu. Za misiju si je zadala stvoriti make up s najkvalitetnijim prirodnim i organskim sastojcima, koji će svojim performansama moći konkurirati skupocjenim mainstream proizvodima, no bez umjetnih, sintetskih komponenti.

Formule je zatim zapakirala u ekološki osviještene ambalaže, koje odišu luksuzom i daju do znanja kako i održivi proizvodi mogu izgledati poželjno. Srebrne ambalaže nakon korištenja se ne bacaju, iako ih je moguće i baciti i reciklirati, već se nabavljaju refillovi proizvoda koji su uglavljeni u reciklirani karton i koji se zatim smještaju u te iste srebrne kutijice. Moguće je napraviti refill svega od pudera do ruža za usne. Kjær Weis proizvodi nabaviti se mogu u web shopu brenda ili u online trgovini Cult Beauty.

RMS Beauty

RMS Beauty bio je jedan od prvih brendova svjestan važnosti ekološki prihvatljivih pakiranja proizvoda. Njegova priča dosta je slična onoj Kjær Weis.  Žena iza njega je Rose-Marie Swift, make up artistica koja je kroz svoju karijeru također naučila mnogo o kozmetici i kakav učinak ona ima na kožu, te je naposljetku shvatila kako ženama treba kozmetička linija koja će biti najčišća moguća; ona koja će stvoriti dobar temelj za anti-age njegu i dugotrajno mladoliku ljepotu.

U središtu priče također su organski sastojci, no Rose-Marie ih inzistira koristiti u sirovom i prirodnom stanju, kako bi najbolje mogli prodrijeti u kožu, njegovati je, liječiti i pomlađivati. Pakiranja RMS Beauty proizvoda su minimalistička i sva su biorazgradiva, podložna recikliranju i ponovnoj upotrebi.

Clean Reserve

Jednostavnost i održivost su utkani u sami DNA mirisnog niche brenda Clean Reserve. Brend u proizvodnji parfema koristi čiste i sirove sastojke koji se međusobno miješaju u jedinstvene i nesvakidašnje mirisne kompozicije bazirane na individualnosti, a u prvi plan ističe svoju odgovornost prema okolišu, pa se sve bočice Clean Reserve mirisa mogu reciklirati.

Drveni čep parfema izrađen je od španjolskog hrasta, certificiranog kao održivog, a bočica je od stakla kojeg je 100% moguće reciklirati. Svaki miris u kolekciji izrađen je od održivih sastojaka, nerijetko i ECOCERT materijala, a alkohol u njemu deriviran je iz kukuruza. Parfemi su proizvedeni u pogonu koji koristi 100% solarne energije.

Ilia Beauty

Kanađanka Sasha Plasvic stoji iza brenda Ilia Beauty, koji je pokrenula nakon što se zagledala u sastav svog omiljenog balzama za usne i šokirala nizom sastojaka koji nisu sigurni za zdravlje ili pouzdani za korištenje. Odlučila je osmisliti vlastiti balzam za usne i tako je nastala cijela linija, koja je danas primjer brenda koji može biti i siguran za kožu i biti djelotvoran s visokim performansama. Ilia Beauty želi vas potaknuti da razmislite o tome od čega je kozmetika koju koristite napravljena i da odaberete čiste, efektivne sastojke koji djeluju. Jedino takvi sastojci po njihovom mišljenju mogu učiniti da vaša koža izgleda dobro i živo.

Ističu kako nije svaki prirodni sastojak dobar za kožu, jednako kao što nije ni svaki sintetski sastojak nužno loš. Tajna je u balansu. Izgled ove kozmetike bitan je kao i njena funkcija, no sve se bazira na održivosti. Za pakiranja proizvoda koriste se reciklirani aluminij, komponente stakla koje se ponovno upotrebljavaju i reciklirani papir koji je već korišten, a papir za ambalaže boji se biljnim bojama.

Lush

Od početka, osnivači su svjesni da proizvodi koji nastaju u Lushu utječu na okoliš. Kreativnim pristupom nude se rješenja koja pozitivno utječu na održivi okoliš. Jedna od takvih inovacija za primjer su kruti šamponi, a njihova strast je dizajnirati proizvod bez otpadne ambalaže.

Pri posjeti Lushu možete izabrati želite li proizvod ponijeti gol ili minimalno umotan. Oko polovicu asortimana moguće je ponijeti kući bez ambalaže. Samo od prodaje krutih šampona poštedjeli su okoliš za oko 6 milijuna plastičnih bočica. Ako je ambalažiranje nužno, odabir nastoje ograničiti na sirovine iz reciklaže. Količinski 90%  ambalažnog materijala je reciklirano, a nadaju se uskoro i preostalih 10%.

A kako riješiti uobičajene svakodnevne beauty proizvode od plastike koje svi imamo u kupaonici? Ekološki prihvatljive alternative donosimo u nastavku:

Humble Brush

Foto: Instagram, Etsy

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori