Ako imate problema sa spavanjem, izbjegavajte ovo

nesanicahrana-tildalindstam

@tildalindstam

Kad krenu ljetne vrućine dovoljno imamo problema s njima bez da nam još nešto ometa san. Ako ste imali neobjašnjivih problema sa snom zbog kojih ste se dugo vrtjeli u krevetu i ujutro budili umorni, možda se morate zapitati radi li se o krivoj prehrani. Poznato je kako prije spavanja ne bi trebali uživati u teškim obrocima koji su teški za probavljanje jer samo to već može poremetiti vaš ritam, a još je gore ako vam neke namirnice uzrokuju probleme kojih niste ni svjesni te vas tako održavaju budnima.

Primjerice, stari je narodni recept za nesanicu čaša toplog mlijeka, s medom ili bez, no ako vas muči čak i blaga intolerancija na laktozu, mlijeko bi moglo stvoriti više štete nego koristi. Loše će utjecati na probavu i umjesto da se organizam odmara, on će se boriti i ograničavati vaš prijeko potreban san. Kavu, naravno, ovdje ne moramo ni spominjati, jer ste utjecaj kofeina na san sami iskusili nebrojeno mnogo puta.

@selenagomez

@selenagomez

Iako vam se čini da uz njega lakše zaspite, alkohol bi zapravo trebali izbjegavati jer dugoročno stvara probleme s ritmom spavanja. Vaš san postaje plitak, češće se tokom noći budite, a toga vjerojatno niste ni svjesni te se na kraju budite izmoreni, prividno bez razloga.

nesanicahrana3

Prezačinjena hrana, ljuta i masna, prevelike količine slatkog, primamljive grickalice, sve to spada u kategoriju zabranjenog. Večeru bi trebalo pojesti barem dva sata prije spavanja da organizam stigne na vrijeme probaviti sve što ste pojeli, da se umiri i da se umanji mogućnost dizanja kiseline ili žgaravice dok smo u ležećem položaju. Možete mu dodatno pomoći čajem od valerijane ili kamilice, ali opet ne u prevelikim količinama.

nesanicahrana2

Ako ste pak kasno došli kući i do vremena spavanja je ostalo manje od dva sata, isprobajte lagani chia puding s orasima i bananom, namirnicama bogatima aminokiselinom triptofan koja povoljno utječe na san. Kompleksni ugljikohidrati, poput integralnog kruha i žitarica, uzrokuju pospanost zbog čega se preporučuju u kasnijim terminima, kao i proteini, ali u ograničenim količinama jer organizmu treba više energije da ih razgradi što može omesti miran san. Ograničite se na laganije zalogaje od probranih namirnica i spavat ćete kao beba!

nesanicahrana1

Foto: Instagram, Zara, Shutterstock

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori