Jedan trik zbog kojeg ćete spavati bolje nego ikad

Spavati 8 sati dnevno u komadu sve više izgleda kao luksuz, iako je nekad bilo pravilo. Čak i ako spavate toliko, ujutro se svejedno budite umorni i iscrpljeni. Vrtite se po krevetu i nikako da utonete u san, a nedavno ste čak i kupili taj madrac kojeg svi reklamiraju. Sve više se mučimo s nesanicom, a s time naravno dolaze i ostali problemi kao bolovi u leđima, stres i nagle promjene raspoloženja. Pretpostavljamo da su neki od vas trenutno na godišnjem, što je savršeno vrijeme da vam otkrijemo ovaj trik kako biste se što kvalitetnije odmorili.

Umjesto korištenja raznih lijekova i tableta, postoji i prirodan način kako dobiti kvalitetan san i sve probleme ostaviti u prošlosti. Glavni savjet jest digitalna detoksikacija – izbacite mobitel iz sobe u kojoj spavate! Svi ste vjerojatno već čuli za to, ali malo tko je bio tako hrabar i stvarno to učinio.

Poljubite mobitel i poželite mu laku noć, barem 30-ak minuta prije nego što otiđete u krevet. Toplo preporučamo da to napravite već danas! Zaboravljamo i činjenicu da mobiteli jako zrače, što naravno direktno šteti našem zdravlju.

“Kako ću čuti alarm ujutro? Zakasnit ću na posao!”

Vrlo jednostavno. Kupite budilicu! Izbora ima pregršt, a cijene su i više nego povoljne.

“Kako ću provjeriti mailove?”

Ozbiljno? Zar 16 sati u danu nije dovoljno za to?

“Ali moj punjač je već u spavaćoj sobi”

Žao nam je, morat ćete odvojiti 10 sekundi i preseliti punjač u hodnik ili ispred vrata!

To je sve normalno i trebat će vam neko vrijeme prilagodbe. Jedina legitimna isprika koju biste mogli iskoristiti jest ta da biste mogli propustiti jedan jako bitan poziv. Što ako dođe do hitnog slučaja? Najbolje bi bilo da stavite mobitel izvan sobe, ali gdje ga još možete čuti. Izaberite par konakata vaših bližnjih i stavite ih u Favorites. Preko noći uključite ‘do not disturb’ gumb, ali dopustite pozive bližnjih. Provjerite još jednom možete li čuti zvuk mobitela iz vaše sobe i problem riješen!

Sada kada smo izlike ostavili po strani, vrijeme je da raspravimo zašto je uopće toliko bitno maknuti mobitel iz sobe i na koji način će to pomoći vašem snu.

(Ne)prijatelj mozga

Sve stvari koje radimo na mobitelu, bilo spremanje slika s Instagrama do igranja Pokemon Go igrice, smatraju se drogom za naše moždane stanice. Stvaraju jednu vrstu ovisnosti kojom se stalno vraćamo. Nismo ni svjesni, a već je 2 ujutro i vi ste potratili par sati na nebitne stvari, umjesto da ste se pošteno naspavali. Taj problem nećete imati jednom kada vam mobitel više nije na dohvat ruke.

Svjetlost

Biste li popili kavu navečer prije spavanja? Ne, zato što od kofeina ne biste mogli zaspati. Zašto onda usred noći imamo potrebu gledati u mobitel? Svjetlost regullira naše spavanje.

Plavi spektar svjetla na našim smartphonima zbunjuje naš mozak misleći kako je dan, iako je ponoć. Na taj način mozak ispušta hormone koji nas drže budnima, tako da je to stvarno kao da ste popili tursku kavu.

Stres

Taj iritantan zvuk svih obavijesti kojih dnevno dobivate, zapravo vas tjera da radite brže i budete hiperproduktivni. Naše tijelo te zvukove doživljava isto kao i buku od radnika na gornjem katu, koji u subotu ujutro kreću s adaptacijom susjedovog stana. Sve to naravno prekida vaše spavanje i čini vaš duboki san nemogućim.

Ukratko, vjerojatno čitate članke kao ovaj na svom mobitelu, što vam također otežava spavanje. Ako ste sada kod kuće, ugasite bilo koji uređaj s kojeg ovo čitate i stavite punjač izvan sobe. Otići ćete spavati malo ranije i uživati u dubokom snu, malo za promjenu!

Tekst: Bruna Tomšić

Komentari

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori