Journalov tjedan u Istri povodom Weekend Media Festivala

Weekend Media Festivala

istra

Tjedan po Istri

Prošli vikend se u Rovinju održao jubilarni, deseti po redu Weekend Media Festival. No, da bi dojam Istre nama bio potpun, odlučili smo spojiti ugodno s korisnim te obići nekoliko istarskih lokacija, specifičnih za poluotok te smo na put pravac Weekend Media Festivala krenuli u utorak, 19. rujna, rano ujutro. Cijela redakcija se uspješno i prilično komforno ugurala u iznajmljeno vozilo Fleet rent a cara te smo krenule put Istre.

Pazin

Prva destinacija bio nam je Pazin. Ovaj srednjovjekovni gradić u središtu Istre poznat je po utvrdi iz 10. stoljeća – castrum Pisinum, a osim arhitektonske znamenitosti ispod strmih litica nalazi se ponor rječice Pazinčice tvoreći tako geološki fenomen poznat kao Pazinska jama. Iz starog dijela grad se proširio na zapad, odnosno u zaleđe Pazinske jame. Rječica Pazinčica u svom toku stvara i poznati vodopad Zarečki krov čije jezerce u ljetnim mjesecima privlači mlade Pazince koji tu pronalaze mjesto za osvježenje. Iako je ljeto završilo, rana jesen u Pazinu je također doživljaj za sebe tako da smo se prošetali starim dijelom grada te uživali u pogledu na Pazinsku jamu.

Ubrzo je došlo vrijeme ručka te smo posjetile šarmantan buffet Peperone na Starom trgu, u centru starog grada Pazina. U ugodnoj atmosferi stare gradske jezgre ručak je prošao u savršenoj atmosferi. Buffet Peperone bio nam je pravo otkriće, no o njihovoj ponudi ćete čitati u jednom od sljedećih članaka naše gastronomske rubrike. Umorni od puta i izvrsnog objeda zaputili smo se u svoju istarsku rezidenciju.

Vinarija Kabola

Otkrivaje vinarija

Srijedu smo započeli putovanjem po Istri te otkrivanju vinarija. Prva na popisu bila je vinarija Kabola. Vinska priča u obitelji Markežić počela je svoju radnju još daleke 1891. godine sa Momjanskim Muškatom. Od tada pa do danas vinarija je oblikovala vlastiti prepoznatljivi stil pod brendom Kabola, što je zapravo i nadimak obitelji. Smještena na pitoresknom brdu, okružena vinogradima, ovo kameno, tradicionalno istarsko zdanje donosi romantičan ugođaj te vrhunski vinski i gastronomski doživljaj za nepce. Uz istarski pršut, vino, masline i maslinovo ulje izmjenjivala su se vina, a sve u ozračju ove povijesne vinske priče koju je s nama velikodušno podijelio gospodin Marin Markežić.

Vinogradi Kabola

Grožnjan, Motovun i Bale

Destinacije sljedeća dva dana bile su istarski gradovi Grožnjan, Motovun i Bale. Grožnjan je poznat kao grad umjetnika, a dokaz toga su galerije u ateljei na svakom koraku. Nerijetko smo naletjeli u hodu uskim srednjovjekovnim ulicama i na umjetnike koji na licu mjesta stvaraju djela. S nekima smo i razmijenili koju rečenicu gdje su nam objašnjavali što u tom trenu stvaraju… Tu prekrasnu umjetničku atmosferu ostvaruje oko dvadeset galerija i ateljea, a grad ima i ljetnu filmsku školu te je i Međunarodni kulturni centar hrvatske glazbene mladeži. Krajem rujna u Grožnjanu održava se i festival Ex tempore koji okupulja više od tristo umjetnika iz cijele Europe te tijekom festivala grad postaje jedna velika galerija na otvorenome.

Grožnjan

Grožnjan su slijedili Motovun pa Bale. Motovun je najpoznatiji po filmskom festivalu, no iako je festival ovog ljeta odavno završio, uspon, šetnja po ovom utvrđenom gradu na vrh brda upotpunilo je i razgledavanje unutarnjeg prstena zidina iz 13. i 14. stoljeća, barokne crkve Sv. Stjepana te Komunalne palače čiji izgled datira u 12. te u 16. i 17. stoljeće. Ovu povijesnu i kulturnu šetnju završili smo s posjetom Balama. Tišina koji vlada kamenim uličicama ovoga gradića gotovo se može čuti, zbog toga, a i mnogih drugih razloga valja svratiti u Bale – bisera okruženog zelenilom i morskim plavetnilom. U Balama danas možete uživati u miru i tišini, razgledati gotičko-renesansni kaštel Soardo-Bembo, svratiti do tornja iz 19. stoljeća u središtu mjesta, župne crkve, zaviriti u gradsku vijećnicu s loggiom iz 14. stoljeća… Dan smo završili s posjetom još jednoj odličnoj vinskoj destinaciji – vinariji Trapan.

Motovun

Prkoseći tradiciji i koristeći suvremena saznanja vinar Bruno Trapan stvorio je renomiranu paletu vina. U ugodnoj atmosferi terase vinarije kušali smo vina Che non Che, Ponente, Uroboros, Terra Mare, Nigra Virgo Revolution te vino koje ne nosi naziv The One bez razloga. Trapan je mlada vinarija koja od 2005. godine stvara fina i elegantna vina, odmah prepoznatljiva s posebnom mediteranskom notom. Wine station Trapan, kakav joj je službeni naziv, uskoro donosi i novosti, no o tome ćete vrlo brzo čitati u našoj gastronomskoj rubrici.

The One, Trapan

10. Weekend Media Festival

Nakon gastronomske, vinske i kulturne ture napokon je došao na red Weekend Media Festival koji se svečano otvorio velikim tulumom u četvrtak navečer i proglašenjem BalCannes dobitnika festivala. Najbolja agencija BalCannesa 2017. je Grey Ljubljana, a titulu najboljeg projekta odnio je Dear Mr. President, agencije Imago Ogilvy. Uz agencije Grey Ljubljana i Imago Ogilvy, na listi top 5 agencija po bodovima našle su se agencije BBDO Zagreb, Bruketa&Žinić&Grey i Grey Worldwide Zagreb. Uz sva izuzetno zanimljiva predavanja i panel rasprave Weekend Media Festivala, nas su se posebno dojmila predavanja Jonathan Calvert: Bili smo špijuni i razotkrili sportski skandal stoljeća, Boris Jokić: I turbofolk i Rozga moraju biti dio školske reforme te Google, kaj ima? Umjetna inteligencija je tu, čekaju nas velike stvari.

21950987_1609156515772767_2828435547550198061_o

Drugi dan festivala bio je rezerviran za Za digitalnu transformaciju treba nam 200 tisuća ICT stručnjaka, Imamo ih četiri puta manje!, Novo pakiranje više nije dovoljno, kompanije ulaze u donedavno nezamislive biznise, Koja Hrvatska će prevladati – otvorena ili ona koja živi u prošlosti?, Pozdrav za dom spremni zvuči kao reklama za stambeni kredit, Kreativno dokoličarenje, Baby You Can Drive My Car, House of Cards, Vaše Facebook uspomene žive u Švedskoj te predavanje Svetsko, a naše. Naravno, uz neizbježno druženje s kolegama iz industrije.

21950856_1609155175772901_2447292481202714615_o

Na drugom danu jubilarnog Weekend Media Festivala u Rovinju dodijeljena su priznanja za najbolje digitalne radove u devet SoMo Borac kategorija. Riječ je o najvažnijoj regionalnoj digitalnoj nagradi nakon koje redovito doznajemo kakvi nas trendovi u digitalnom marketingu očekuju u narednoj godini. Ove godine SoMo Borac je imao rekordnih 145 prijava, koje je ocjenjivao žiri sastavljen od 28 stručnjaka za digitalni marketing iz najboljih regionalnih agencija. Subota navečer bila je rezervirana za party, pa su tako posjetitelji festivala i ovu večer dobro partyjali. Sve je počelo koncertom Nene Belana, a završilo u prostoru Disca tijekom ranih jutarnjih sati.

Nedjelja je značila da je povratak blizu. No, da se ne bi zaputili u Zagreb bez da se prigodno oprostimo s Istrom, odlučili smo posjetiti još jednu vinsku destinaciju – Stanciju Meneghetti. Nakon delicija kojima smo se počastili pri opraštanju od Istre te pokojom vinskom kapljicom, došao je trenutak da se zaputimo ka Zagrebu. Do sljedećeg Weekend Media Festivala.