Kako su Facebook grupe postale odličan način povezivanja s prijateljima i nekim novim poznanicima

Kako su Facebook grupe postale odličan način povezivanja s prijateljima i nekim novim poznanicima

Krajem ljeta imali smo priliku i zadovoljstvo prisustvovati jednom zanimljivom Facebookovom predavanju u Varšavi, na kojem smo od
Eden Litt, njegove istraživačice u timu za strategiju i predviđanja, mogli čuti mnogo toga na temu daljnjeg razvoja ove planetarno popularne društvene mreže i kakvu bi točno ulogu Facebook mogao zaigrati u našim životima u skorijoj budućnosti. U kontekstu društvenih mreža, s Eden Litt smo diskutirali i o ‘mindfulnessu’ i nekim dobrim praksama uz koje ga možemo prakticirati i postići čak i kada smo online.

Nema sumnje da su u građenju osjećaja zajedništva, a moglo bi se reći i osjećaja zadovoljstva sobom i osjećaja svjesnog življenja u trenutku, veliku ulogu odigrale Facebook grupe, koje su ovoj društvenoj mreži unatrag godinu ili dvije dale još veću svrhu.

Facebook grupe svakako nisu novost, jer smo se njima koristili još davnih dana, na samim počecima Facebooka (kada smo se u njih povezivali, primjerice, zbog lakšeg dogovaranja i informiranja oko studentskih obaveza na fakultetu), no njihov utjecaj rapidno raste i čini se kako svatko od nas, dnevno aktivnih korisnika Facebooka, ima barem jednu grupu s kojom se može identificirati, koja mu je važna i čije djelovanje nerijetko prelazi iz online u offline sferu; u naš svakodnevni život.

Da su grupe relevantno mjesto ‘okupljanja’, otkriva nam i sam Facebook u podacima koje je podijelio sa Journal.hr-om. Pa tako više od 1.4 milijarde ljudi globalno koristi značajku Facebook Groups svakog mjeseca, a više od 400 milijuna ljudi su članovi Facebook grupa koje su im osobno važne. To znači da se u njih redovito spajaju, uključuju prijatelje u njih, važan su im izvor informiranja, opuštanja, razonode…

Facebook nastavlja s impresivnim podacima, kada nam otkriva da na ovoj platformi postoje deseci milijuna aktivnih grupa, a poznat je i podatak da se u Europi više od 40 milijuna ljudi svakodnevno povezuje u grupe koje su im bliske srcu i relevantne za svakodnevni život.

Znate li gdje se u Europi ljudi najviše povezuju u grupe i sudjeluju u njima na redovitoj bazi? Vjerojatno vas neće iznenaditi podatak da su to skandi zemlje; Island, Norveška, Danska i Švedska vode na listi zemalja s najvećim postotkom ljudi na Facebooku koji koriste grupe.

I Hrvatska se može pohvaliti s brojnim grupama u koje se domaći korisnici svakodnevno povezuju i koje su im od značaja jer oplemenjuju njihov život. Mame, tate, organska hrana, sportovi i rekreacija, svijet mode i svijet ljepote… Pa čak i dobra svakodnevna zafrkancija. Pregršt je tu grupa među kojima svatko od nas može pronaći onu za sebe, bilo da se u njoj informira (ili informira druge), zabavlja ili opušta i općenito gledano radi nešto dobro za sebe u online, a posljedično i u offline svijetu.

Facebook Community Leadership Programme

2018. godine, Facebook je pokrenuo Facebook Community Leadership Programme. U njega su danas uključeni sudionici iz 46 zemalja, a svaki od njih je vođa ili voditelj neke značajne grupe ili zajednice, i online i offline. Kao dio programa, vođe dobivaju trening, podršku i financiranje, kako bi ostvarili još pozitivniji društveni utjecaj.

Do sada, 110 individualaca dobilo je do 50.000 dolara koje mogu iskoristiti za svoje zajednice i njihove inicijative. Zatim su tu i Community Leadership Circles koji povezuju lokalne predstavnike zajednica, kako bi se osobno upoznali, učili jedni od drugih o svojim iskustvima i međusobno surađivali.

Facebook je otvorio i hubove po regijama (primjerice, Španjolska, Poljska, Italija…), a to su fizičke prostorije u kojima se mogu nalaziti pripadnici društvenih grupa i lokalnih zajednica kako bi diskutirali, razmijenili ideje, podijelili svoje stavove i razmišljanja i imali pristup treninzima.

Društveni hub u kojem smo poslušali gore spomenuto predavanje Facebookove istraživačice Eden Litt je posebno i zbog toga što je ondje u svibnju organiziran Women Community Leadership Meeting, s treninzima i radionicama povećenim ženskim vođama moćnih grupa i zajednica srednje i istočne Europe. Ovakvih evenata bit će bez sumnje još mnogo, a cilj je osnažiti žene u građenju i vođenju zajednica na Facebooku.

Foto: Pexels

Učitati još
Zatvori