Svi pričaju o digitalnoj detoksikaciji

Ako živite užurbanim životom moderne svakodnevice gdje vam je posao vezan uz online prostranstva, društvene mreže, vijesti i prepisku elektroničkom poštom, vjerojatno ste i vi rob svojeg pametnog telefona i kompjutera. Čak i ako poslovno niste prikovani za web, vjerojatno vam je virtualna komunikacija, prekapanje raznih profila, portala i stranica postalo razbibriga koju osim na poslu nastavljate i kod kuće – sjedate pred ekrane televizora i kompjutera s mobitelom u ruci do kasnih noćnih sati pa se budite nenaspavani i opet hvatate pametni telefon kako bi još jednom na 8 sati sjeli pred ekran na radnom mjestu.

digitaldetox5

Dostupnost informacija, njihov protok kroz vašu svijest, jednako može biti koristan, kao i štetan. Pogotovo ako ga više ne možete kontrolirati i kad ste postali ovisni o još jednom ‘scrollu’. Na poslu, u tramvaju, automobilu, dok hodate ulicom, jedete i liježete u krevet. Jeste li se ikad zapitali kakve to dugotrajnije posljedice ostavlja na vaš organizam? Možda ste i sami osvijestili problem digitalne ovisnosti i sad se pitate kako se od raznih ekrana ‘odlijepiti’ zato što osjećate snažnu potrebu za bijegom. Jer jednom kad nastupi prava ovisnost, to nije nimalo lako – ostati sam sa svojim mislima, meditirati, opuštati se i odvikavati od tehnologije.

digitaldetox4

Pojam ‘digitalna detoksikacija’ koristi se sve češće, o njemu piše Vogue, jednako kao i Forbes. Čak je pronašao svoje mjesto 2013. godine u Oxfordovom riječniku kao “vrijeme u kojem osoba apstinira od elektroničkih uređaja”. Uključivanjem u virtualni svijet prije spavanja i odmah nakon buđenja, dok još niste ni otvorili oči do kraja, ulazite u svijet virtualnih problema i vaša razina stresa raste. U početku neprimjetno, ali nakon nekog vremena ćete osjetiti posljedice – neispavanost, jutarnju mrzovolju, stres… a još niste ni uhvatili u koštac sa stvarnim problemima kod kuće i na poslu!

digitaldetox3

Ako vam je pojam meditacije stran, pokušajte samo odložiti svu elektroniku određeno vrijeme prije spavanja i nakon buđenja. Minimalno pola sata, idealno sat vremena. Razmislite koliko vam je mobitel realno potreban u tom vremenu – vjerojatno nije uopće, samo ste se uvjerili da baš morate znati sve najnovije vijesti, vremensku prognozu i slično. Vrijeme prije spavanja provedite uz knjigu, lakše ćete zaspati, a jutro prepustite ritualima pripremanja zdravog doručka ili se družite s ukućanima dok pijete prvu šalicu kave.

digitaldetox1

Uključite se u virtualni svijet tek na poslu, kada je i pravo vrijeme za to, i ubrzo ćete vidjeti rezultate – organizam će vam biti zahvalan.

digitaldetox2

Foto: Society 6, Touch Zero Gravity

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori