Kako su se aviokompanije prilagodile aktualnoj pandemiji koronavirusa?

Kako su se aviokompanije prilagodile
aktualnoj pandemiji koronavirusa?

Pandemija koronavirusa svima nam je potpuno promijenila svakodnevicu i bez sumnje utjecala na gotovo sve djelatnosti i sektore. Na svijet putovanja i turizam već sada je ostavila brojne posljedice. Mnoge aviokompanije bile su prisiljene prizemljiti većinu svojih flota i smanjiti letove zbog sve većih restrikcija, ali i zbog sigurnosti putnika i svojih djelatnika. Jasno je da ljudi u ovom trenutku ne putuju na odmor, ali postoje oni koji su zbog posla primorani putovati, kao i mnogi koji se pokušavaju vratiti svojim kućama. Stoga se postavlja pitanje, kako sigurno putovati u doba koronavirusa i što sve aviokompanije poduzimaju kako bi se putnici osjećali što sigurnije?

Fleksibilnost putovanja

Otkako je krenula kriza s koronavirusom, mnoge aviokompanije uvele su fleksibilnije uvjete promjene datuma putovanja. Qatar Airways, jedna od najboljih aviokompanija na svijetu koja leti u više od 170 odredišta, putnicima nudi nekoliko mogućnosti. Ako ste već rezervirali let ili ga planirate rezervirati do 30. rujna 2020., imate razne pogodnosti do tri dana prije polaska. Naime, možete promijeniti datum svog putovanja bez naknade ili kartu zamijeniti za vaučer za neko buduće putovanje (vaučer vrijedi godinu dana). To se odnosi za karte kupljene putem službene stranice Qatar Airwaysa te za one rezervirane putem drugih posrednika:

  • Ako ste kartu rezervirali preko turističke agencije ili nekog drugog posrednika, javite se turističkom agentu kako biste promijenili datum putovanja ili zamijenili svoju kartu za vaučer.
  • Ako ste, pak, rezervaciju izvršili putem službene stranice Qatar Airwaysa ili u jednom od njihovih ureda, promjene možete izvršiti izravno na stranici, pozivom nekoj od poslovnica ili kontakt centara te slanjem poruke na Facebook ili Twitter.

Sigurnost u avionu

Međutim, ako nemate mogućnost otkazivanja putovanja jer ste, primjerice, ‘zaglavili’ u nekoj stranoj zemlji i želite se vratiti kući, ne morate strahovati da putovanje avionom nije sigurno. Naime, zrak u avionu pročišćava se pomoću visokoučinkovitog HEPA filtera koji uklanjaju 99,87 % virusnih i bakterijskih onečišćenja iz zraka koji cirkulira u kabini, pružajući najučinkovitiju zaštitu od infekcije.

Zrakoplovi Qatar Airwaysa redovno se dezinficiraju u sklopu uobičajenog procesa čišćenja, a osoblje je upoznato i obučeno s najnovijim higijenskim protokolima i postupcima čišćenja. Koriste se proizvodi preporučeni od Svjetske zdravstvene organizacije i Međunarodne udruge za zračni prijevoz i osigurana je najviša razina higijene u svim zrakoplovima. Sve što vam je tijekom putovanja na raspolaganju je čisto i dezinficirano. Posteljina i deke peru se i suše na 90 Celzijevih stupnjeva te ih osoblje, koristeći rukavice, stavlja u pojedinačna pakiranja.

Ne morate brinuti ni oko hrane. Naime, kompanija Qatar Aircraft Catering Company (QACC) je bila prva organizacija na svijetu koja je dobila ISO22000: 2018 certifikat potvrđujući da njihov sustav upravljanja sigurnošću hrane zadovoljava najviše standarde. Svo suđe i pribor za jelo je oprano deterdžentima i isprano demineraliziranom slatkom vodom na temperaturama koje ubijaju patogene bakterije. Osoblje će vam ga dati koristeći higijenske rukavice za jednokratnu upotrebu, a pribor za jelo se ponovno pojedinačno pakira.

Također, slušalice koje imate na raspolaganju tijekom leta, pažljivo su očišćene i dezinficirane, a zatim ih osoblje pojedinačno pakira noseći higijenske vinilne rukavice za jednokratnu upotrebu.

Sigurnost u zračnoj luci

Na higijenu se pazi i u zračnoj luci pa tako svi saloni za putnike na recepciji imaju dezificijense za ruke kako bi ih putnici mogli koristiti, a sve površine u kupaonicama, liftovima i ostalim prostorijama neprekidno se čiste. Radi što veće sigurnosti, švedski stol zamijenjen je jelima za jedan obrok i priborom za jednokratnu upotrebu. Po dolasku u zračnu luku Hamad, svi putnici koji dolaze iz pogođenih zemalja se pregledavaju kako bi se identificiralo one koji imaju simptome koronavirusa.

Ponašanje putnika

Naravno, važno je i ponašanje samih putnika pa održavajte higijenu tijekom putovanja jednako kao što ju održavate i kod kuće. Često perite ruke sapunom i vodom te koristite dezificijense koji u sebi imaju alkohol. Kada kašljete i kišete, prekrijte nos i usta maramicom. Izbjegavajte dodirivanje usta, nosa i očiju, a ako se osjećate loše, obavijestite osoblje u zračnoj luci ili kabinsko osoblje u avionu. Držite razmak i izbjegavajte kontakt s putnicima u zračnoj luci i u avionu, a ako imate simptome koronavirusa, potražite medicinsku pomoć.

Dakle, ako ste ovih dana prisiljeni negdje putovati, budite sigurni da aviokompanije poduzimaju sve kako biste se osjećali sigurno jer im je sigurnost putnika na prvom mjestu. A pridržavajući se svih ovih smjernica i pravila, i vi uvelike doprinosite toj sigurnosti. Zato, bez straha i panike, budite odgovorni i slušajte upute kako bi se situacija što prije vratila u normalu i kako bismo opet mogli putovati kao prije.

Foto: Qatar Airways

Učitati još
Zatvori