Matea je nedavno bila na Novom Zelandu i s nama podijelila iskustvo putovanja u doba koronavirusa

Matea je nedavno bila na Novom Zelandu i s nama podijelila iskustvo putovanja u doba koronavirusa

Pandemija koronavirusa iz temelja nam je promijenila svakodnevicu. Mnoge smo stvari koje su nam inače bile potpuno prirodne stavili na čekanje i primorani smo biti kod kuće jer je to najbolja stvar koju trenutno možemo napraviti kako bi se širenje koronavirusa što je moguće više usporilo i ograničilo. Jedna od tih stvari koja čeka bolje dane su i putovanja. Jasno je da danas više nitko ne putuje na odmor. Mnoge su države zatvorile granice, aviokompanije prizemljuju svoje flote zbog veće sigurnosti, a letovi i planirana putovanja se odgađaju za neka bolja vremena. No, dok se još moglo letjeti i putovati na drugi kraj svijeta, mnoga su putovanja ipak realizirana, a na jednom takvom bila je i naša poznata modna influencerica i poslovna žena Matea Miljan Rafaj koja je sa suprugom posjetila Novi Zeland. S nama je podijelila svoje iskustvo putovanja u doba koronavirusa.

Situaciju s virusom pratim od kada je buknula u Kini. Puno sam paničarila, promišljala, razmišljala i definitivno je bilo teže donijeti odluku o tome da ipak odem, nego da ostanem. Bila sam svjesna mogućih posljedica. Osjećala sam se zdravo, nosila masku u slučaju da to ipak nisam i mislim da tako nisam nikoga ugrozila. U trenutku kada sam išla na put, putovanja su još bila dopuštena. Naravno, da sam ostala doma još dva dana, putovanja ne bi bilo niti bi to ikome preporučila. Novi Zeland je u tom trenutku imao pet zaraženih i bio poprilično sigurna zemlja, što ne znači da nismo stalno bili na oprezu, kaže Matea o svojim razlozima zašto je unatoč cijeloj situaciji ipak odlučila otputovati.

Što očekivati u avionu i u zračnim lukama?

Polazišna točka njenog putovanja bio je Zagreb, a za Auckland su letjeli preko Dohe. Ispričala nam je kako je izgledala procedura u zračnim lukama i kakvo je stanje po pitanju uputa i higijene u avionima.

U avionu smo dobili maramice kojima smo mogli prebrisati sjedala, a koje smo ionako dezinficirali sami, svojim sredstvima, radi mjere opreza. Kada smo stigli u Auckland, tada još nije bilo nikakvih mjera. One su došle dan nakon za određene putnike. Povratak doma je bio nešto drugačiji zbog čega smo bili u kontaktu s veleposlanstvom kako bismo bili sigurni da je sve u skladu s mjerama. Na aerodromu u Aucklandu su bili puno stroži nego po dolasku. Da bi uopće ušli u prostor aerodroma, morali smo imati valjane potvrde koje su garantirale naš odlazak (kako je on bio preko Australije, morali smo imati njihovo odobrenje za tranzit). Osoblje u avionu je nosilo zaštitne maske i rukavice, kao i većina putnika. Letjeli smo preko Dohe, a tamošnji aerodrom je bio poprilično pun i nije se osjećala posebna nervoza.

Na povratku doma pilot se obratio putnicima gdje je zamolio sve koji se osjećaju loše ili imaju nekakve simptome da to prijave. Svi smo bili upućeni što traži određena zemlja u koju idemo i time smo se vodili. Samoizolacija je bila određena svim putnicima kada dođu na svoje odredište. Avioprijevoznik Qatar nam je dao obrazac kojeg smo morali ispuniti svojim osnovnim podacima u slučaju da netko prijavi da je zaražen kako bi se znalo tko je bio u njegovoj blizini. Po dolasku u Zagreb javili smo se graničnoj policiji koja nas je uvela u sustav evidencije osoba koje su u samoizolaciji, detaljno nam je ispričala Matea.

Sigurnost putnika je avio prijevoznicima na prvom mjestu

Iz same kompanije kojom je Matea putovala, odgovorili su na sva naša pitanja i otkrili nam kako su se, sa svoje strane, pripremili za koronavirus, poduzimajući niz mjera kako bi se putnici u njihovim zrakoplovima osjećali sigurno, ali i bili na sigurnom. Zrakoplovi se redovno dezinficiraju u sklopu uobičajenog procesa čišćenja, a osoblje je upoznato s najnovijim higijenskim protokolima i postupcima čišćenja. Osim toga, mnogi avioni opremljeni su HEPA filterima industrijske veličine koji uklanjaju 99,97% virusnih i bakterijskih onečišćenja iz zraka koji cirkulira, pružajući najučinkovitiju zaštitu od infekcije. Posteljina i pokrivači peru se i suše na 90 stupnjeva Celzija, a zatim su, pojedinačno zapakirani, preneseni u avion uz korištenje rukavica. Sav pribor za jelo i posuđe koje dobivate u avionu oprani su deterdžentima i ispiru se demineraliziranom slatkom vodom pri temperaturama koje ubijaju patogene bakterije.

Što mi kao putnici možemo napraviti za svoju, ali i tuđu sigurnost?

Naravno, važno je i ponašanje vas kao putnika pa slijedite savjete kompanije za sigurnije putovanje, ako ovih dana morate putovati ili se od nekud morate vratiti u Hrvatsku. Održavajte higijenu jednako kao što ju održavate i kod kuće. Često perite ruke sapunom i vodom te koristite dezificijense koji u sebi imaju alkohol. Kada kašljete i kišete, prekrijte nos i usta maramicom. Izbjegavajte dodirivanje usta, nosa i očiju, a ako se osjećate loše, obavijestite osoblje u zračnoj luci ili kabinsko osoblje u avionu. Držite razmak i izbjegavajte kontakt s putnicima u zračnoj luci i u avionu, a ako imate simptome koronavirusa, potražite medicinsku pomoć.

Doživljaj Novog Zelanda u doba pandemije

Iako kaže da joj nije bilo svejedno i unatoč tome što je Novi Zeland posjetila u specifičnoj situaciji, Matea je od svog putovanja uspjela iskoristiti najviše što može.

Kada vidiš prirodu koju čuva Novi Zeland, osjetiš najveći mir. Mir i tišinu, uglavnom nema ljudi oko vas, tako da u tom trenutku nema ni straha. Naše putovanje je bilo koncipirano tako da smo uglavnom putovali rentanim automobilom, pa smo doslovno bili odvojeni od mase i ljudi. Naravno da smo svaki slobodan trenutak proveli na vezi s našima i čitajući što se događa. Bilo je tu i gorčine i suza i straha, ne zbog straha da će nama nešto biti jer smo mi tamo ipak bili sigurniji, nego taj osjećaj da ne možeš pomoći nekome svom ako će pomoć trebati. Moj dojam je da su na Novom Zelandu odmah ozbiljno shvatili situaciju, ali bez panike. Radilo se na informiranju ljudi kroz punktove i plakate kojih je bilo na svakom koraku. Dva dana nakon našeg odlaska, tamo je sve stopirano na minimalno mjesec dana. Eto, živi smo, zdravi smo, u izolaciji smo. Bili smo jako oprezni po povratku tako da su nam roditelji ostavili automobil na aerodromu kako ne bismo ni sa kim bili u doticaju i nikoga ugrozili ako smo potencijalno zaraženi, zaključila je Matea.

Što ako morate putovati u skorije vrijeme?

Matea se sretno i uz pojačane mjere opreza vratila u Hrvatsku, a sada i njoj i svima nama preostaje planiranje putovanja u nekoj daljoj budućnosti. Ipak, treba imati na umu da još uvijek postoji mnogo Hrvata koji zbog posla moraju putovati ili se od negdje gdje trenutno jesu u inozemstvu moraju vratiti u Hrvatsku. Ako imaju strah od leta u doba koronavirusa, najbolje što mogu napraviti jest konzultirati aviokompaniju s kojom lete i dobiti sve potrebne informacije, koje će ih, uvjereni smo smiriti, jer aviokompanije, a među njima i Qatar Airways poduzimaju sve mjere predostrožnosti, kako bi let zrakoplovom svim putnicima bio jedno lagodno i neopterećujuće iskustvo.

Što ako odlučite otkazati putovanje?

Vjerujemo da među našim čitateljima postoje i oni koji su nabavili karte za skorašnja putovanja, no sada se pitaju što s njima učiniti, svjesni činjenice da bi najbolje bilo sve otkazati? Aviokompanija Qatar Airways nam je također otkrila što učiniti u tom slučaju; ako već imate isplanirano putovanje, ali ga zbog sigurnosti ipak želite odgoditi za neka bolja vremena, ova kompanija vam nudi fleksibilnu opciju promjene planova putovanja. Ako ste rezervirali ili planirate rezervirati putovanje do 30. rujna 2020., možete bez naknade promijeniti datum putovanja ili zamijeniti kartu za vaučer koji možete iskoristiti u roku od godine dana. Ovo je sjajna vijest za sve one koji nisu znali što poduzeti s postojećim kartama, u strahu da ne izgube novac koji su uložili u svoje putovanje.

Nedavno smo vam pisali o sigurnosti putovanja u doba koronavirusa i članak možete pročitati ovdje, a sve što vas zanima o letovima i mogućnostima njihova otkazivanja, pronađite na službenoj stranici Qatar Airwaysa.

Foto: Matea Miljan Rafaj (Instagram), Qatar Airways

Učitati još
Zatvori