Razgovor s genijalnim kreativcem Markom Shaylerom

Razgovor s genijalnim kreativcem
Markom Shaylerom

31.3.2017., Rovinj - Dani komunikacija 2017., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 30. ozujka do 2. travnja u hotelu Lone. Predavanje Mark Shayler. Photo: Petar Glebov/PIXSELL

HOWtoWOW

Na ovogodišnjim Danima komunikacija koji su se održali u ožujku u Rovinju, slušali smo (između mnogih) jednog jako zanimljivog predavača – Marka Shaylera. Jedan je od najkarizmatičnijih britanskih govornika, a reputaciju je stekao razmišljajući brzo i angažirajući publiku diljem svijeta. Držao je predavanja nekim od najvećih kompanija u svijetu, a kad nije na pozornici radi kao konzultant za različite tvrtke pri razvoju razornih strategija, proizvoda i poslovnih modela.

Razgovor s kreativcem

U organizaciji HURA-e održava se HOWtoWOW radionica Marka Shaylera. Na toj radionici Mark Shayler  polaznici su naučili kako pronaći svoj glas, kako biti svoji, kako se opustiti, kako se istaknuti i kako koristiti slajdove koji ne izgledaju poput slajdova. Saznali su kako se držati na pozornici, ali i kako se opustiti i zavoljeti prezentacije i govore. Radionica nam je bila povod za razgovor s ovim genijalnim kreativcem.

1. Održali ste radionicu o tome kako održati odličnu prezentaciju… Namjera Vam je naučiti polaznike radionice svladati sve prepreke do postizanja savršene prezentacije. Koliko je Vama trebalo da postignete tu sigurnost i dobar osjećaj prilikom prezentiranja? Jeste li imali kakvu pomoć, ili ste učili na principu pokušaja i pogrešaka, tj. težim putem?

Sve u prezentaciji je oko toga da se prezentator osjeća dobro sam sa sobom. Morate ju održati na najbolji mogući vaš način i tako da naučite voljeti sebe i biti u ugodnom trenutku sami sa sobom. Tek tada možete uvidjeti što i kako govorite. Ja sam nekoć mrzio prezentiranje. Zacrvenio bi se i zajapurio. No, morao sam to učiniti. Isprobao sam. Bio sam prosječan. promatrao sam one koji nisu bili prosječni. Promatrao sam komičare i pokušao shvatiti kako koncipiraju svoj nastup. Tako sam stvorio lik. No, shvatio sam da ne smijem stvarati novi lik, već prekriti svoj, već postojeći. I tako držim prezentacije već 27 godina. Definitivno sam naučio na teži način.

2. Jeste li ikada imali lošu prezentaciju… ako jeste, o čemu je bila, gdje je pošlo po krivu? Kako ste ju uspjeli spasiti i što ste naučili iz nje?

O da! Imao sam mnogo loših iskustava. Tako jedino i postajemo bolji. Ja nisam najbolji govornik za svu publiku. Prilično sam neformalan. Nisam za svakoga, samo za sexy ljude. Najveći neuspjeh koji sam doživio bio je na velikom i prestižnom događanju u Londonu. Posve sam krivo procijenio publiku. Posljednje tri godine proveo sam radeći s proizvođačima u Ujedinjenom Kraljevstvu i primijenio sam isti pristup prema publici s izvršnim direktorima kao i prema proizvođačima. Ispao sam nespretan i neprikladan. Nisam se pripremio. prvo i osnovno treba znati kome se govori, poznavati svoju publiku i znati koja su njihova očekivanja. ne kažem da im se uvijek treba dati točno ono što očekuju, no ako želite izazvati reakciju, trebate razumjeti koja je njihova zona komfora.

3. Kaka ste otkrili koja je vaša supermoć? Slušajući Vas u Rovinju saznali smo da vjerujete da svatko ima svoju supermoć… Možete li objasniti našim čitateljima kako ju mogu spoznati i na kraju krajeva upotrijebiti?

Kada sam rekao supermoć nisam mislio na sposobnost letenja i gledanja kroz zidove (iako bi oboje bilo genijalno!). Mislio sam da svatko od nas nosi u sebi sposobnost da ostvare izniman rad ili djelo, odnose i izdignu se iznad prosjeka. Nisam mislio na prodaju sra** koje svijet zapravo ne treba. Mislio sam na smisleni i značajan posao i rad. Svi imamo supermoć, možemo ju upotrijebiti kako bi učinili svijet boljim mjestom ili gorim. Na nama je da to odlučimo.

4. Što mislite, ili vjerujete, koja je najveća greška koju kreativac može učiniti u svome radu?

Trčati za novcem. Radije trčite za velikim i dobrim poslovima, na kraju će novac trčati za vama. Jako je primamljiv novac, tzv. keš, no na kraju vas to neće zadovoljiti. Najveća greška koju vidim da kreativci rade jest da žure do rješenja problema. Žure ka rezultatima. Vjerujte, 80% posla je rješavanje problema. Dizajnerova ključna sposobnost treba biti promatranje nego sami dizajn. Ključna sposobnost fotografa je isto tako promatranje, ne fotografiranje. UE dizajner mora shvatiti problem do u detalje. Dok god probavljamo problem što dulje to znači da ćemo imati što manji rizik krivog zaključka i rješenja.

5. Možete li objasniti filozofiju Kairos vremena… Kako funkcionira?

Radi se o iznimno jednostavnoj filozofiji. Postoji prirodno vrijeme za ono nešto što želite učiniti (pokrenuti posao, razviti proizvod, upoznati pravu osobu, napraviti svoj najbolji rad, napisati roman) i ono nije podređeno normalnom vremenu. Nikada niste prestari. Vaše vrijeme tek dolazi. Samo morate biti spremni na njega.

31.3.2017., Rovinj - Dani komunikacija 2017., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 30. ozujka do 2. travnja u hotelu Lone. Predavanje Mark Shayler. Photo: Petar Glebov/PIXSELL

6. Zašto moramo dizajnirati bolje stvari nasuprot boljem dizajnu stvari? Ne vode li oba principa do boljih stvari?

Da. No, tko želi bolje dizajnirani pištolj? Bolje dizajnirane cigarete? Bolje dizajniranu junk hranu. Oni vas ubijaju. Godinama sam radio tako… pomagao ljudima da učine loše stvari boljima. Sada pomažem ljudima da učine bolje stvari. Nemamo vremena ubijati ljude sporije, zagrijavati planetu nešto manje i zagađivati vodu sporije.

7. Jedan ste od osnivača The DO Lectures… Ja nisam kreativka, no svejedno sam naišla na iznimno mnogo predavanja, stranica je jako inspirativna, a čini mi se i projekt. Kome su The DO Lectures namijenjeni? Što možemo naučiti iz njih?

Prvo i osnovno – vi jeste kreativka. Svatko od nas to jest. No, govorimo si laži. Sami sebi namećemo ograničena vjerovanja kako bi prestali biti osobe koje vjerujemo da bi mogli biti, kako ne bi otkrili svoju supermoć i koja nas uvjeravaju da je promjena prekasna. Tako da – recite si, ili bolje uzviknite ja jesam kreativka.

The Do Lectures je za svakoga. priče i predavanja predavača tu su kako bi nadahnula i ohrabrila druge, pojedince da slijede svoje snove i da premoste jaz između onoga što jesu i onoga što bi mogli biti. Normalni ljudi koji čine nevjerovane stvari su meni osobno najdraži To Do predavači.

31.3.2017., Rovinj - Dani komunikacija 2017., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 30. ozujka do 2. travnja u hotelu Lone. Predavanje Mark Shayler. Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Učitati još
Zatvori