O Instagramu, blogerima i marketingu razgovarali smo s Marinom Čulić Fischer

O Instagramu, blogerima i marketingu
razgovarali smo s Marinom Čulić Fischer

Marina Čulić Fischer izvršna je partnerica u agenciji Dialog komunikacije čija istraživanja čine osnovu konferencije DIABLOG. DIABLOG ili dijalog s blogerima je prva hrvatska konferencija o blogerima i blogerskoj zajednici, a njezino treće izdanje održat će se 21. studenog 2018. u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu. Utjecaj blogera i influencera na ukupnu komunikaciju u Hrvatskoj, kao i u svijetu, sve više raste, a pravila ponašanja s naglaskom na komercijalne suradnje nisu uvijek razumljiva svim stranama. Upravo o influencers marketingu, Instagramu i blogerima razgovarali smo s Marinom Čulić Fischer koja nam je sve pobliže objasnila, a i otkrila par svojim stručnih predviđanja.

Iako je većina brendova još uvijek u eksperimentalnoj fazi suradnje s influencerima, primjetan je rast ulaganja u ‘influencers marketing’. Možete li nam pobliže pojasniti tu pojavu jer se, generalno gledajući, ona čini ponekad riskantnom?

Stara uzrečica glasi: “Od ukupnog budžeta uloženog u marketing, sigurno je da ste pola novca bacili u vjetar, samo nije sigurno koju polovicu.” Izgradnja brenda, imidža i reputacije dugoročan je proces, a marketinške vrijednosti spadaju u kategoriju “neopipljivih”. S jedne strane, u zadnjih 100 godina napravljeni su značajni pomaci u mjerenju marketinške učinkovitosti, ali s druge, posebno pojavom i rastom digitalnog marketinga i razvojem novih komunikacijskih kanala, sve je veća potreba za eksperimentiranjem i donošenjem hrabrih odluka, jer kako ćete znati učinkovitost nekog alata ako ga nikad prije niste koristili i nemate polazišnu točku za ocjenjivanje, tzv. benchmark? Neka istraživanja pokazuju da je na svaki dolar uložen u influencers marketing minimalni povrat 6 dolara, pa ne bismo mogli tvrditi da je ova disciplina riskantna, iako se radi o relativno novom alatu. Naravno, način na koji se oblikuje komunikacija presudan je u postizanju (ili ne postizanju) zadanih ciljeva.

Instagram je top platforma za influencere, slijedi ga Facebook po količini korisnika, no influenceri kao da se skoro pa isključivo okreću Instagramu – zašto je to tako?

U Hrvatskoj, a i u svijetu, po broju korisnika najveća platforma je Facebook, iako Instagram u zadnjih par godina bilježi najveći porast korisnika. I naši i svjetski podaci pokazuju da su se ljudi pomalo zasitili Facebooka, a Instagram je novija opcija, pa samim time i zanimljivija.

Koliko su blogeri zapravo profitabilni kao komunikacijski kanal?

Sve što može donijeti visoki povrat na investiciju je profitabilno. Blogeri su izuzetno važni kao autentični kreatori sadržaja, a autentičnost nam je danas nasušno potrebna i može činiti razliku između uspjeha ili neuspjeha neke kampanje. O tome ćemo govoriti na trećoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici DIABLOG, koja se održava u Zagrebu 21. studenog.

 

Kako vidite PR budućnost? U Kojem smjeru (ili smjerovima) mislite da će se razvijati?

Odnosi s javnošću jako su se promijenili od kada je počela digitalna revolucija, više nego u prethodnih sto godina. Ipak, osnovni strukovni postulati vrijede i danas i mislim da ništa ne može zamijeniti kvalitetne odnose, povjerenje, poštivanje sugovornika i dvosmjernu komunikaciju. PR-ovci će u budućnosti sve manje biti ovisni o medijima kao posrednicima u komunikaciji između organizacija i ciljanih javnosti, a sve više će morati izravno sudjelovati u dijalozima sa svojim publikama, što će im dati veću moć, ali i veću odgovornost. Komunikacija se dramatično ubrzava i multiplicira. Živimo u jako dinamičnom okruženju i ta će se dinamika u budućnosti još više akcelerirati.

Koje biste trendove izdvojili kao relevantne i kao one koji će ‘opstati’ i razvijati se dalje u influencers marketingu?

Autentičnost, autentičnost i autentičnost. Razvoj specijalista, inovacije u formatima i izlazak influencera s društvenih mreža u offline svijet i na druge kanale, npr. televiziju. Bit će nam svima jako zanimljivo :).


Ima li razlike u influencers marketingu između influencera sportaša, glazbene zvijezde, političara…?

Neki stručnjaci za influencers marketing tvrde da su influenceri samo originalni kreatori sadržaja na digitalnim kanalima, pa po toj logici influenceri nisu ni glazbene zvijezde, ni sportaši, a ni političari. Moje je mišljenje da utjecaj ipak treba gledati u širem kontekstu i da ne možemo tvrditi da npr. predsjednica Grabar Kitarović, nogometaš Luka Modrić ili pjevačica Severina nemaju utjecaj na društvenim mrežama. Naravno da suradnji s njima pristupate na drugačiji način nego npr blogeru ili YouTuberu i ako znamo da je sukreacija sadržaja jedini ispravan način da postignete zadane ciljeve, odnosno osvojite NJIHOVU publiku, onda se i vaše komunikacijske strategije moraju prilagoditi osobama s kojima radite. Influencers marketing danas je postao kompleksna disciplina i najbolji savjet koji mogu dati je da za djelovanje na tom području uvijek potražite savjet stručnjaka.

Foto: Sanja Jagatić

Učitati još
Zatvori