Mladi umjetnici koji vladaju svjetskom i Internet scenom

Mladi umjetnici koji vladaju
svjetskom i Internet scenom

Marguerite Humeau

Sedam umjetnika i umjetnica, likovnih i glazbenih, posljednjih godina uzburkali su svjetsku, no i Internet scenu. O kojima se radi, a i čije ćete radove uskoro moći vidjeti u Zgarebu, saznajte u nastavku….

Marguerite Humeau

Umjetnica koju svakako trebate pratiti jest Marguerite Humeau. Njezine instalacije su istovremeno jako zavodljive, no i bude osjećaj nelagode. Posljednjom svojom izložbom naziva ‘Echoes’ evocirala je Kleopatru i egipatske hramove velikim skulpturama, audio pratnjom i šapatom zaokruženim tubama koje su cirkulirale i prenosile zmijski otrov prostorom. Tom instalacijom je muzejski prostor pretvoren u prostor koji objedinjuje hram i laboratorij koji proizvodi eliksir vječnog života.

Marguerite Humeau

Marguerite Humeau

Lena Henke

Posljednja izložba na kojoj je izlagala jest skupna izložba  “Between the Waters” koja se mogla pogledati u Whitney Museum of American Art. Izložila je rad nazva Dead Horse Bay (2016) – brončani odljev konjske glave iz kojeg izranja fantastična vizura Manhattana. Njezini radovi su enigmatski i nemirni. Ona je i sama – avanturističkog duha. Organizirala je guerrillske izložbe u kozmetičkim salonima i ispod nadvožnjaka. Njezina prva samostalna izložba planirana je za siječanj 2019. u New Yorku.

Lena Henke

Amalia Ulman

Zanimljiva umjetnica čiji će rad zagrebačka i hrvatska publika imati priliku vidjeti u Zagrebu na 10. Organ vida festivalu! Zamjenjujući dvojbeno-fiktivno hiperrealnim, u online performansu Privilegij (2015.-2016.) španjolsko-argentinska umjetnica Amalia Ulman apsorbirala je kulturno ozračje tog vremena i odmah ga ispljunula u koncentriranom obliku na društvene medije. Performans je izvela kao pretjerana, gotovo karikaturalna verzija sebe, u tipičnom uredskom prostoru. Njezina umjetnost prvenstveno dopire do Instagram generacije, obzirom da je Instagram postao i njezin medij izražavanja.

Amalia Ulman

Arvida Byström

Još jedna tzv. Instagram umjetnica čiji će rad publika moći vidjeti u Zagrebu na festivalu jest Arvida Byström. Izložbom “Samo birane trešnje” umjetnica se izmješta iz konteksta društvenih mreža u fizički prostor galerije, gdje svoje trajne preokupacije, subverzivnost ženstvenosti, kritiku normi nametnutih ženskom tijelu, tjelesnost kao takvu i njezinu cenzuru na društvenim mrežama, sagledava iz novog kuta.

Byström se u svojim radovima oslanja na tipične djevojačke motive i estetiku; no, usporedno s cvijećem, zečićima te breskvama i trešnjama „odjevenim“ u minijaturno donje rublje, ona pokazuje i dlake i tjelesne tekućine, izigravajući tako ustaljene konvencije prikazivanja ženstvenosti te propitujući što točno sliku čini seksualiziranom, uvredljivom ili pak prihvatljivom.

Arvida Byström

Samson Young

2017. godine, na Venice Biennale honkonški umjetnik i skladatelj Samson Young ispunio je prostor i kreirao ga kao dnevni boravak iz 1970-ih, a u kojem je publika slušala jezive, no i istovremeno poznate melodije. Pjesme kao “Do They Know It’s Christmas?” i “We Are the World” pokazale su efektnu snagu pjesme na publiku, posebno ističući neoliberalan karakter koji nose.

Machine Woman

Još jedna umjetnica koja se izražava glazbom je Machine Woman. Glavni floor završnog partyja festivala Organ vida rezerviran je za Anastasiu Vtorovu a.k.a. Machine Woman, producenticu i DJ-icu s berlinskom adresom poznatu po abrazivnom eksperimentalnom tehnu te minimalističkim ritmovima s distorzijama i bizarnim efektima. Njena muzika odražava ekstatičnost noćnog života kao i usamljenost noći koje provodimo sami, istovremeno zadržavajući specifični smisao za humor vidljiv je u pjesmama poput “If Actress Was an Actress” i “But It Was Like 30 Intros in a Row” (koja je inspirirana negativnom kritikom jednog od njenih nastupa).

Naama Tsabar

Bivša punk glazbenica stvara radove koji objedinjuju vizualno i glazbu. Ona miče i ruši granice između umjetnosti, onoga što je izloženo i promatrača, publike stvarajući tako novo mjesto percepcije i angažmana. Centralni dio njezine umjetnosti je upravo participacija, a ne promatranje. Njezina velika instalacija Propagation sastavljena je od zvučnika, pojačala i klavirskih žica kako bi prostor izlaganja, muzej pretvorila u veliki instrument. Posjetitelji su doslovno svirali prostorom.

Foto: Organ vida, Instagram, promo

Učitati još
Zatvori