Sljedeći tjedan bit će u znaku odličnih filmova, jako zanimljivih izložbi i – koktela

Sljedeći tjedan bit će u znaku odličnih filmova, jako zanimljivih izložbi i – koktela

Sljedeći tjedan na rasporedu vas čekaju odlični filmovi, jako zanimljive izložbe i – kokteli i burgeri. Bit će to tjedan obilježen umjetnošću, no i ugađanju gastronomskih potreba. Donosimo preporuke koje vas sigurno neće razočarati, naprotiv.

Kino Tuškanac

Tjedan počinje programom Fokus: Suvremene poljske redateljice, u sklopu kojeg se prikazuje nagrađivana dramu Tijelo (2015) Małgorzate Szumowske i kriminalističku dramu Tragovi (2017) Agnieszke Holland. Film Tijelo osvojio je europskog Oscara u kategoriji nagrada publike, a autorici donio nagradu za najbolju redateljicu na filmskom festivalu u Berlinu, dok su Tragovi osvojili Srebrnog medvjeda u Berlinu.

Novu sezonu Kratkog utorka otvaraju dva programa rijetko prikazivanih indijskih dokumentaraca. U 19 sati na rasporedu je selekcija kratkih filmova S.N.S Sastrya, Pramoda Patija i S. Sukhdeva iz produkcije Films Divisiona, a u 21 sat poetski dugometražni dokumentarni film Mati Manas Mani Kaula. Program je pripremio talijanski nezavisni kustos Federico Rossin koji će kao gost publiku upoznati s temom.

Program Motrišta u srijedu donosi Portret Jasona (1967) Shirley Clarke, film istine koji je Ingmar Bergman nazvao najizuzetnijim filmom koji je vidio u svom životu, a časopis Sight and Sound uvrstio među 50 najboljih dokumentaraca svih vremena. Istog dana u sklopu programa Animaskop prikazujemo Probuđeni život (2001) Richarda Linklatera, nagrađen na filmskom festivalu u Veneciji te nagradom društva filmskih kritičara New Yorka.


Od četvrtka do subote u Fokusu su nam screwball komedije sa šest reprezentativnih ostvarenja te holivudske komedije s kraja 1930-ih i početka 1940-ih. Prikazat ćemo Njegova djevojka Petko (1940) i Silom dadilja (1938) Howarda Hawksa, Strašna istina (1937) Lea McCareya, The Lady Eve (1941) Prestona Sturgesa, Dogodilo se jedne noći (1934) Franka Capre i Philadelphijska priča (1940) Georgea Cukora. Prije prve projekcije uvod će održati filmolog dr. sc. Bruno Kragić.

Vukovar Film Festival u CineStar Cinemas Hrvatska (Zagreb, Osijek i Rijeka)

U ova tri grada sljedeći će se tjedan prikazivati sedam pobjedničkih filmova s ovogodišnjem festivala u Vukovaru, i to od 20. do 26. rujna.

Jedan od najuglednijih domaćih filmskih festivala, onaj u Vukovaru, ove je godine ujedno bio i jedan od najkvalitetnijih u cijeloj svojoj povijesti. Na njemu su se, naime, u samo četiri dana prikazali brojni nagrađivani filmovi europske i svjetske kinematografije među kojima se posebno ističe japanski „Obiteljske veze“ redatelja Hirokazua Koreede koji je ove godine na filmskom festivalu u Cannesu pobrao hvalospjeve kritike i publike te kući otišao s glavnom nagradom – Zlatnom palmom. Upravo je „Obiteljske veze“ jedan od sedam vrhunskih filmova koji će se prikazati u multipleksima CineStar u sklopu revije 12. Vukovar Film Festivala, a koja će se održati u razdoblju od 20. do 26. rujna u Zagrebu (Branimir centar, Kaptol Butique Cinema), Osijeku i Rijeci.

Osim što je osvojio glavnu nagradu na najznačajnijem filmskom festivalu na svijetu, vrhunska drama „Obiteljske veze“ japanski je kandidat za prestižnu nagradu Oscar, a ujedno je bila i jedan od najgledanijih filmova netom završenog festivala u Vukovaru. Osim japanskog, u sklopu revije u CineStaru prikazivat će se i rumunjski kandidat za nagradu Oscar – fantastičan film „Ne zanima me ako u povijesti ostanemo zapisani kao barbari“ redatelja Radua Judea. Da se radi o još jednom odličnom ostvarenju pokazuje činjenica da je navedeni film odnio uvjerljive pobjede na festivalima u Vukovaru i Karlovym Varyma.

U sklopu revije također će se prikazati talijanski film „Dogman“ redatelja Mattea Garronea te njemački „Ples između redova“ redatelja Thomasa Stubera. U filmu „Dogman“ glavnu je ulogu ostvario Marcello Fonte koji je na festivalu u Cannesu proglašen najboljim glumcem, dok je u filmu „Ples između redova“ glavnu mušku ulogu ostvario Franz Rogowski i u svojoj kategoriji osvojio prestižnu nagradu njemačke filmske akademije. Osim te, film „Ples između redova“ na filmskom festivalu u Berlinu osvojio je nagradu ekumenskog žirija.

 

Na festivalu u Berlinu pozornost je privukao i film „Styx“ redatelja Wolfganga Fischera koji je osvojio tri nagrade, među ostalima i onu ekumenskog žirija u sekciji panorama. Hvaljenu dramu o ženi koja odlazi na odmor svojom jedrilicom i putem nailazi na imigrante koji se nalaze u životnoj opasnosti također gledamo u sklopu vukovarske revije u CineStaru. Još jedan film koji se svakako treba izdvojiti je i romantična drama „Na plaži Chesil“ redatelja Dominica Cookea u kojem je glavnu ulogu ostvarila do sada tri puta nominirana za nagradu Oscar, prekrasna Saoirse Ronan.

 

Posebna filmska poslastica ovogodišnje vukovarske revije u CineStaru svakako je „Klimaks“ redatelja Gaspara Noea koji je u Cannesu privukao iznimnu pozornost publike i kritike. Čini se da Noe ne prestaje s kontroverznim uracima, a „Klimaks“ svakako spada u jedne od onih filmova po kojima ćemo pamtiti ovog iznimno talentiranog redatelja.

50 A Burgers & Champagne bar u suradnji s Acrobatom dovodi u Zagreb Chanel Adams, barmenicu PTD-a, jednog od najboljih barova na svijetu.

PDT

Nakon uspješnog pop up-a u Hong Kongu 2016. godine, legendarni newyorški PDT (Please don’t tell) odlučio je otvoriti bar u sklopu hotela The Landmark Mandarin Oriental. Nezaobilazno ime na ljestvici World’s Best Bars, PDT je vrlo voljeno i popularno mjesto izlaska u New Yorku poznato po intimnoj atmosferi, osebujnom interijeru te kreativnim koktelima. Osnivačima PDT-a Jimu Meehanu i Jeffu Bellu, u Hong Kongu se pridružuje Chanel Adams, bivša menadžerica Happy Paradisea iz Hong Konga.

Kad je Meehan prvi puta došao u Hong Kong 2009. godine u sklopu Masters of Mixology upoznao je Richarda Ekkebusa, kulinarskog direktora hotela s dvije Michelin zvjezdice, Amber, koji je inicirao pop up priču PDT-a u 2016. godini.

PDT Hong Kong, baš kao i njegova inačica iz New Yorka, ima samo 25 sjedećih mjesta, ulazi se kroz sakriven ulaz telefonske govornice te svaki gost da bi mogao ući mora nazvati točan broj. PDT je također prepoznatljiv po jedinstvenoj ponudi buntovničkih koktela i hot dogova.

CHANEL ADAMS

Upravo sličan kreativan smjer spojio je PTD Hong Kong i 50 A Burger and Champagne bar iz Zagreba. Gospođi Chanel Adams bit će ovo prvi posjet Zagrebu gdje će provesti tjedan dana kreirajući novu koktel listu za 50 burgers te napraviti edukaciju u istom baru. Gospođa Chanel Adams bit će također gost barmen u Tesla New Generation baru 19.09. te 21.09. u 50 A Burger and Champagne baru sa početkom od 19 sati.

Koktel listu će sama kreirati te će raditi s poznatim brendovima Gin Mare, Capucana, tonic 1724 i Cocchi vermouthima.

GALERIJA SPOT I INSTITUT ZA SUVREMENU UMJETNOST PREDSTAVLJAJU NAJNOVIJU FOTOGRAFSKU SERIJU MARKA ERCEGOVIĆA

U ponedjeljak, 17. rujna jedan od istaknutijih domaćih fotografa, Marko Ercegović, na izložbi pod nazivom Sve ili ništa predstavit će svoj najnoviji umjetnički projekt, i to istovremeno na dvije lokacije u Zagrebu: u Galeriji Spot (Čanićeva 6) i u Institutu za suvremenu umjetnost (Trg kralja Tomislava 20). Riječ je o opsežnoj seriji fotografija snimljenoj u periodu od deset godina, od 2008. do 2018., na različitim lokacijama u Zagrebu i Dubrovniku. Dio ciklusa, nazvan Sloboda me plaši, bit će izložen u Institutu za suvremenu umjetnost, a drugi dio, koji dijeli naziv s imenom čitavog projekta – Sve ili ništa, posjetitelji će moći razgledati u Galeriji Spot.

Ercegović svojom novom fotografskom serijom nastoji ponuditi ponešto drugačije tumačenje konvencija fotografskog medija; u naoko efemernim fragmentima svakodnevice, koje pomno bilježi svojom kamerom, autor otkriva neslućene mogućnosti interpretiranja svakodnevice, nagovješćujući pritom vlastito uvjerenje kako nesvakidašnjost ne treba tražiti izvan domene običnoga, svakodnevnoga. Utoliko izložba u cjelini predstavlja „klizeći“, pomalo nestabilni narativ u kojem prevladava atmosfera „neriješenog slučaja“, pa tako odgovor na pitanje je li na ovim fotografijama prikazano „sve ili ništa“ ostaje na razini individualne potrage svakog promatrača.

Otvorenje izložbe u Galeriji Spot zakazano je za ponedjeljak, 17. rujna u 19 sati, a otvorenje izložbe u Institutu za suvremenu umjetnost bit će istoga dana u 20 sati.

Izložba Sve ili ništa na obje lokacije (Galerija Spot i Institut za suvremenu umjetnost) bit će otvorena do petka, 5. listopada, a moći će se razgledati radnim danima od utorka do petka te subotom od 12 do 19 sati.

Hrvoje Urumović –  Kad dječak odraste

U utorak 18. rujna 2018. s početkom u 20 sati održat će se otvorenje izložbe Hrvoja Urumovića  „Kad dječak odraste“.

Pod nazivom „Kad dječak odraste“ akademski kipar Hrvoje Urumović izložit će svoje prostorno ambijentalne kiparske instalacije nastale u razdoblju od 2010. do 2018. godine. Urumović se istaknuo među mlađom generacijom hrvatskih kipara s prepoznatljivim radovima u kojima se koristi motivima  iz umjetnosti, pop kulture, filma i stripa, medija i svakodnevice kako bi ocrtao apsurde suvremenog društva.  Urumović pretežno radi u mediju klasičnog kiparstva i ne bježi od klasičnog skulptorskog pristupa, ali mu daje stripovski, pa čak i karikaturalni karakter. Radovima na izložbi zajednički su elementi humora, apsurda, ludizma, ironije,  postupci reinterpretacije, korištenje ready-madea i pop arta, kao i njihovo međusobno ispreplitanje.

Izložba ostaje otvorena do 28. rujna. Izložba je dio Laubina ciklusa izložbi pod nazivom “Hrvatska umjetnost danas”.

Ivana Jurić, 2016.

NEVIDLJIVO LICE / FACE BLINDNESS

U galeriji Jospip Račić Studio Moderne galerije krajem mjeseca, 20. rujna, otvara se izložba jedne od zanimljivijih hrvatskih umjetnica. Izložba dvojezičnog naziva „Nevidljivo Lice / Face Blindness“ 20.rujna 2018. Ivana Jurić će tom prilikom predstaviti 12 radova (kombinirana tehnika, 10 radova iz 2018. i 2 rada iz 2017. godine.) koji se mogu pogledati do 7.listopada 2018.

Ivana Jurić diplomirala je animaciju i nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dobitnica je: Nagrade Akademijie likovnih umjetnosti u Zagrebu za izuzetan uspjeh tijekom studija i diplomskog rada, Druge nagrade ESSL ART AWARD CEE 2009 za film Ja i seriju kolaža i Grand Prixa na Festivalu hrvatskog animiranog filma. 2012. god film Soba prikazan je na ARTE tv-u i bio je dio programa renomiranog filmskog festivala New Directors/ New Films u MoMA-i i Film Society of Lincoln Centeru, (New York). Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Članica je HDLU Zagreb i HZSU. Živi i radi u Zagrebu.

U nastavku donosimo dio  predgovora povjesničara umjetnosti  Željka Marcijuša:

“…Ivana Jurić kontroliranim kaosom kolaža rekreira biološki portret vrste koji je univerzalan, disperzivan, višedimenzionalno prostorno-vremenski oblikovan, znakovit i slojevit. To je ujedno i autogram osobne specifičnosti. Ivanaima blagi oblik nepercipiranja ljudskoga lica – Face Blindness – stoga se izrazom i fokusira na zagonetni anatomski teritorij lica utiskujući ga u vlastiti vizualni kôd – vidljive korelacije svojevrsna suočavanja i razobličavanja užasa osjetilne frustracije, ali i rekreacije fokusom uslojeno presložena i slobodnim asocijacijama razlomljena, rasporena, analitički razvezena i ponovo povezana, pretumbana tijelo-lica sa popratnim nadrealnim dodacima i višeznačnim aluzijama. Mimikom lica možemo gestikulirati 300 izraza. Iza tih izraza igre, plesa, glume i pantomime kriju se nakane, svrhovitost ili besmisao, ispunjenost ili praznina, žudnje, želje, osmjesi i radost, suze i mirisi, srdžbe i bjesovi, izopačenosti i gađenja, glad i sitost, psihološki karakteri, policijski profili i rase, seksualne privlačnosti ili odbojnosti koje se uvijek odražavaju na licu; zaljubljenost i očaji, agresija i strahovi, gnušanje i apetiti, ljubav i mržnja, djetinja iskrenost, ljepota i euforija mladosti te staračka mudrost; cinizam i ironija, podsmjesi i uvrede, zadovoljstva i ugode, pijanosti i halucinacije, zdravlje i bolesti, istinitosti i lažiranja; ljepote i ružnoće, lice-naličja tjelesnoga govora sa zvukom ili bez njega – kako nam to predočuje nijemi film bez glasa, ali i sama, također nijema, smrt. Naravno, u čovjeka se sve to rasprostire prirodno ugođenom skalom osjećaja u prostornom 3D ovalu: između tjemena – kose i čela, očiju razdijeljenih nosom, ušiju koje proširuju obris, obraza i usta, brade i vrata. Ako djelomice ili blago ne vidimo određene karakteristike, možemo to rekonstrukcijom – koja uključuje četvrtu dimenziju vremena – kao što činiIvana kolaž-mozaikom: rekreirati, uobličiti, osvijestiti, rastrgati, a potom preobličiti i smiriti vizualizaciju zaleđenim supstratom ispremiješanih, a uravnoteženih psiholoških napetosti. Tako nevidljivo postupno postaje vidljivim licem. – iz predgovora Željka Marcijuša.

 

Učitati još
Zatvori