Što se ove godine čita na plaži na Zrinjevcu?

Što se ove godine čita na
plaži na Zrinjevcu?

more knjiga 1

Već treću godinu za redom na zagrebačkom Zrinjevcu odvija se odlična akcija populariziranja čitanja – More knjiga. No, ove godine je događaj, veći, bogatiji i zabavniji. Što sve posjetitelje očekuje na Moru knjiga na Zrinjevcu ispričao nam je More knjiga tim i otkrio nekoliko zanimljivosti koje će, vjerujemo, svakoga potaknuti da posjeti Zrinjevac, no i počne redovito čitati…

1. Treće izdanje Mora knjiga je pred nama. Ova uspješna akcija populariziranja čitanja dobiva svoje novo još veće i zanimljivije izdanje ovog ljeta na Zrinjevcu. Kakvom programu se čitatelji mogu nadati? Čujemo da se uz književni dio programa planira i onaj glazbeni, zabavni. U kakvim će se ritmovima čitatelji i posjetitelji gibati?

Lumen plaža nastavlja se već treću godinu te kao projekt napreduje i raste. Želimo ostati inovativni i svake godine ponuditi nove sadržaje i potaknuti ljude da o knjigama razmišljaju na drukčiji način. Zato smo još prije tri godine, kada smo pripremali prvo izdanje More knjiga, postavili element začudnosti – plažu – 40 tona pijeska usred grada. Spojili smo nespojivo i još uz to dodali knjige. Da bi ljudi voljeli i bili potaknuti na čitanje, potrebno je u njima stvoriti pozitivnu asocijaciju uz knjige, a to upravo radimo uz pomoć začudnog i zabavnog elementa- plaže, udobnih ležaljki, ugođaja i drukčijeg, neočekivanog programa. Uz takve sadržaje čitanje i knjige postaju cool, postaju zabavne. Kao i svake godine, na raspolaganju imamo više od 100 naslova na engleskom i hrvatskom jeziku koji su svima besplatno dostupni za čitanje.

Plaža na Zrinjevcu

Što se tiče izgleda i uređenja plaže, svake godine imamo drugu temu. Ove godine posebni ugođaj plaže kreiraju mlade produkt i grafičke dizajnerice Laura Mrkša i Anta Bučević. Ovogodišnja tema je džungla. Džungla simbolizira divljinu i slobodu. Čitatelji se na našoj plaži mogu izgubiti u čitanju kao i u nekoj predivnoj divljini- koja je kompleksna poput knjige.

No to dakako nije sve. Pripremili smo i bogat program, od jungle jazz programa u utorak, posebne projekcije Motovun film festivala do Lumen Pop Art eventa, gdje ulazimo u svijet čitanja očima mladih umjetnika. Posebno se veselim programu afterwork book club, svaki dan od 16 do 18 sati, imamo happy hour na sve koktele i knjige. U Lumen baru ove godine gostuje talentirani koktel majstor Kruno Rožić koji će pripremati različite književne koktele. U petak, subotu i nedjelju pridružit će nam se DJ Hrwoe koji će uz svoje odlične setove obogatiti i Lumen Pop Art event.

2. Akcija i događaj već postaju tradicionalno ljetno književno-zabavno okupljanje u jednom od najljepših zagrebačkih parkova. Odaziv je svake godine sve veći – koliko posjetitelja, no i kakve posjetitelje očekujete ovog ljeta?

Tako je, svake godine rastemo mi, a raste i broj posjetitelja. Prošle godine smo zbog prepunjenog kapaciteta morali povećati prostor događanja za duplo a ove godine radimo isto tako da omogućimo više sjedećih mjesta. Očekujemo ljude koji su mladi intelektualci; studenti, mladi profesionalci a i starije generacije- nije pitanje dobi- pitanje je stava i vrijednosti- želimo privući publiku koja je znatiželjna, inteligentna i samosvjesna; da ih zanima umjetnost i svijet. Želimo probuditi strast čitanja.

more knjiga 2

Reading challenge

4. Ove godine uvodite i zanimljivi dio programa koji će se odvijati tijekom trajanja cijele akcije – reading challenge. Možete li nam objasniti o čemu je riječ i tko sve te na koji način može sudjelovati?

Vjerujemo kako je čitanje ponovo postalo „in“. Povećani interes za knjigama trend je koji primjećujemo i koji se nastavlja još od prošlogodišnjeg Interlibera. Kako i Lumen izdavaštvo i Školska knjiga kao partner u projektu objavljuju veliki broj naslova tijekom godine, u kontaktu s čitateljima uočili smo potrebu ponuditi im preporuke kako bi odabrali pravo štivo. Zato smo i s ciljem daljnjeg promicanja kulture čitanja općenito kao sastavni dio naše ljetne kampanje odlučili pokrenuti reading challenge na Facebooku. Princip je vrlo jednostavan, formirajte svoju listu omiljenih naslova za ovo ljeto, tagirajte i izazovite prijatelja na Fejsu, a ako pri tome u objavi navedete #štočitaš, #podijelistrastčitanja ili #lumen možda vas i nagradimo tijekom srpnja i kolovoza knjigom u kojoj ćete uživati ovoga ljeta.

PopArt na Zrinjevcu

5. Poslijepodnevni program donosi mnoštvo sadržaja – afterwork book club, beach event, nedjeljna čitanja… Stvarno za svakoga ponešto, ili još bolje rečeno – sve za sve zaljubljenike u knjigu. Nakon radnog dijela dana svatko će se moći opustiti uz omiljeno štivo, no i nabaviti naslove po povoljnijim cijenama, što je svakako odličan potez prije godišnjeg odmora. No bez obzira na ovaj efektan potez – jedna jako kreativna novost jest PopArt event kojim se želi povezati književnost s vizualnim umjetničkim formama – kako će se pop up odvijati, što će nam pozvani umjetnici pokazati?

Iako nam je primarni cilj poticanje kulture čitanja, vjerujemo kako je veliki dio naše publike jednako zainteresiran i za druge oblike umjetnosti . Vjerujemo da je nužno promicati ne samo pojedine forme umjetnosti, bilo da se radi o vizualnoj, glazbenoj ili plesnoj, već upućivati i na njihovu međusobnu povezanost. Događaj je zamišljen kao live umjetnička akcija, gdje smo mladim afirmiranim umjetnicima dali potpunu slobodu da u mediju po vlastitom izboru izraze što za njih znači čitanje, bez ikakvih konceptualnih ograničenja.

Nedjeljna plaža

6. No, ono čemu se svi veselimo i što na Moru knjiga sada već pod obavezno i očekujemo – nedjeljna čitanja… Kako će ove godine izgledati oaza za dugo i opušteno čitanje, ova plaža na koju svi jedva čekamo pobjeći?

Nedjeljna je plaža zamišljena kao opuštajuća oaza za čitanje prikladno za posljednji dan samog eventa. Uz smireniju, ambijentalnu glazbu pozivamo posjetitelje da se potpuno opuste posljednjeg dana ovogodišnje plaže te da neometano uživaju u čitanju svojim ritmom, pripremajući se za novi tjedan.

more knjiga 3

7. Po vašoj procjeni i iskustvu, koliko ovakve akcije pomažu u populariziranju čitanja? ‘Oosjetite’ li porast odjeka čitatelja, kupaca knjiga, posjetitelja Mora knjiga… i na kraju sve većeg populariziranja kulture čitanja?

Mislim da je čitanje nešto što nikada neće izaći iz mode, čak bih rekla da je postalo popularnije. Kako se društvo globalno razvija, intelekt i znanje te ulaganje u sebe postaje sve bitnije i ključnije u životu. I onom poslovnom i privatnom. Na cijeni su ljudi koji mogu kritički razmišljati i prosuđivati, kreirati nove ideje. Oni koji imaju svoj stav, mišljenje i sustav vrijednosti. A čitanje pridonosi upravo tome. Uz knjige učimo razmišljati, stječemo iskustva koja nikad u stvarnom životu ne bi imali i proširujemo svoje vidike.

Za više informacija o samom događaju te detaljnom rasporedu pratite nas i Facebook stranicu.

Foto: Lumen / Školska knjiga

Učitati još
Zatvori