Kultni filmski klasici s britanskim potpisom ovog tjedna u Kinoteci

Kultni filmski klasici s britanskim
potpisom ovog tjedna u Kinoteci

Mogambo

Mogambo

Kinoteka prikazuje filmove Freddieja Younga

Ovoga tjedna uz četiri filmska naslova bit će predstavljen opus jednog od najvećih filmskih snimatelja, Freddieja Younga (1902. – 1998.), britanskog direktora fotografije koji je tijekom 70 godina karijere realizirao neke od najpoznatijih scena iz kultnih klasika i zauvijek promijenio sliku “otočke” kinematografije.

Freddie Young bio je pripadnik pionirske generacije snimatelja u eri filma u boji, inovator i izumitelj te prvi Britanac koji je snimao u cinemascopeu. Kao direktor fotografije potpisao je više od 130 filmova. Surađivao je s najvećim redateljima, a najplodnija je bila suradnja s Davidom Leanom koja je okrunjena trima Oscarima za fotografiju (Doktor Živago, Lawrence od Arabije i Ryanova kći). Surađivao je i s Johnom Fordom (Mogambo) i Richardom Thorpeom (Ivanhoe), Vincenteom Minnelli-jem (Žudnja za životom), Sidneyem Lumetom (Deadly Affair) te na jednom od filmova o Bondu (Samo dvaput se živi).

Mogambo

Mogambo

Žudnja za životom

Opus Freddieja Younga započinje u srijedu filmom Žudnja za životom iz 1956. godine, raskošnom adaptacijom biografije Vincenta van Gogha u režiji Vincentea Minellija. Nizozemskog slikara ra-zapetog između genijalnosti i samouništenja u filmu tumači Kirk Douglas, a u ulozi u ulozi van Goghovog suparnika i prijatelja Paula Gaugina pojavljuje se Anthony Quinn.

Plodnu i uspješnu suradnju s britanskim redateljem Davidom Leanom Young je započeo filmom Lawrence od Arabije, pustolovno-povijesnim spektaklom iz 1962. koji je na repertoaru Kinoteke u četvrtak. Radnja se vrti oko dolaska britanskog časnika Lawrencea (filmski debut Petera O’Toolea) na Arapski poluotok te njegovo vođenje Arapa protiv Turaka. Među brojnim kultnim scenama kojima je Freddie Young dao svoj pečat posebno se ističe trominutna scena iz filma u kojoj Omar Sharif pojavljuje iz pustinjske izmaglice, koju je snimio uz pomoću posebne telefoto leće iz prvog pokušaja.

Žudnja za životom

Žudnja za životom

Doktor Živago

Suradnja dvojice Britanaca nastavila se i u američko-britanskoj drami Doktor Živago iz 1965. s Omarom Sharifom, Julie Christie i Geraldine Chaplin, koja se prikazuje u petak. Riječ je o raskošnoj ekranizaciji istoimenog romana Borisa Pasternaka, o liječniku pjesničke duše i njegovom turbulentnom životu natopljenom ljubavnim i političkim prevratima. Komercijalno najuspješniji Leanov film s impresivnim kadrovima koji naglašavaju emocionalna stanja protagonista, očaravajućim kostimima s potpisom Phyllis Dalton i poznatim soundtrackom koji potpisuje legendarni Maurice Jarre, nagrađen je s čak 5 Oscara, a Freddieju Youngu je pripao onaj u kategoriji fotografije.

Mogambo

Subotnju večer provedite u Technicoloru uz romantičnu avanturu Mogambo, film Johna Forda iz 1953. čiju raskošnu fotografiju također potpisuje Freddie Young. Radnja filma smještena je u Afriku, gdje se tijekom jednog safarija neočekivano formira ljubavni trokut kojeg čine tvrdokorni lovac Victor Marswell (Clark Gable), bivša zabavljačica Eloise Kelly (Ava Gardner) i mlada udavača iz visokog društva Linda (Grace Kelly).

Žudnja za životom

Žudnja za životom

Mary Poppins

Subotnja matineja u 11 sati donosi američki filmski mjuzikl Mary Poppins iz 1964. godine, nastao pod redateljskom palicom Roberta Stevensona, u produkciji Walt Disneyja. Glavne uloge u ovoj priči o magičnoj dadilji koja prolazi kroz niz pustolovina u jednoj londonskoj obitelji tumače Julie Andrews i Dick Van Dyke. Istoga dana od 18 sati na platno Kinoteke ponovno stižu Funne: djevojke koje sanjaju more u režiji Katije Bernardi.

Filmovi iz opusa Freddieja Younga prikazuju se od 20 sati. Cijena ulaznice za filmske projekcije iznosi 15 kuna. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina sat vremena prije projekcije ili online na ulaznice.hr.

Žudnja za životom

Žudnja za životom