Ova 2 albuma ne možemo prestati slušati, a nećete moći niti vi…

Ova 2 albuma ne možemo prestati slušati, a
nećete moći niti vi…

Albumi kao stvoreni za slušanje u jesen…

Jesen je idealno doba za obnoviti play listu u mobitelima, na laptopima… Iz zvučnika je najbolji jazz tijekom babljeg ljeta, no i tijekom onih hladnijih dana kada se pripremamo na čitanje knjige uz čašu vina, pod dekicom. Jazz je prava jesenska glazba, savršeno se upotpunjuje uz mijenjanje boje lišća, hladnije vrijeme, topliju odjeću i općeniti osjećaj (i zvuk) ušuškavanja…

Na tom tragu smo odabrali dva albuma mladih domaćih autora (domaće autore uvijek treba podržavati!) koja su nas instantno osvojila. Sličnog žanra, a opet različiti, Haver i Pavle Miljenović 4, naše s novo glazbeno otkriće. Evo, što slušamo na ovaj prekrasan jesenski dan:

kortižo_čaršija_škoj , Haver

Haver čine tri umjetnika, glazbenika i proizvod je tri raspoloženja, tri osobnosti i tri pristupa glazbi različitog podrijetla. Rezultat je eklektično spajanje tradicionalne sefardske i mediteranske glazbe sa suvremenom glazbom. Haver bi se stoga najbolje mogao opisati kao spoj duševnog i emotivnog vokala Vladimira Mićkovića, sinkopiranih i energičnih bubnjeva Nike Radasa i produkcije Jadranka Kerekovića-Dubolika.

Kortižo, čaršija i škoj motivi su, temelj i naziv albuma, koju nam donosi Haver, a kojeg čine dva akademska kipara i glazbenika Vladimir MIćković i Niko Radas te arhitekt i dub producent Jadranko Kereković – Dubolik. Haver, što na hebrejskom znači “prijatelj”, a u Bosni se također koristi kao kolokvijalizam za “drug, jaran, prijatelj”, ovim mini albumom ozbiljno je počeo s radom. Album možete preslušati ovdje.

Haver

Kortižo, čaršija, škoj objavljen je 21. rujna u izdanju švicarske diskografske kuće, a zanimljivo je da su i sva trojica porijeklom iz područja koje su opjevali – Mićković je Mostarac (s čaršije), Kereković je rođen u Sarajevu (za koje je simbol kortižo), dok je Radas porijeklom s Pašmana (škoj).

Album ima šest pjesama koje su podijeljene u tri glavne teme, popraćene trima uvodnim pričama. Cijeli album je drugačiji i izuzetno zanimljiv projekt koji ćete ne samo slušati, već i promišljati.

Upper Structures, Pavle Miljenović 4

Pavle Miljenović je iznimno talentirani jazz gitarist čiji je vrlo hvaljeni album prvijenac “Begin.” upravo dobio vrhunskog nasljednika “Upper Structures”.

Prošlogodišnji album prvijenac Begin. sigurno je otvorio Pavlu vrata prema vrhu regionalnog jazza, a njegov nasljednik Upper Structures samo dodatno utire taj put te potvrđuje iznimnu kvalitetu ovog glazbenika.

Album se sastoji od 8 autorskih kompozicija, koje su sve od prve do posljednje zrelo zaokruženo vrhunsko djelo. Da bi album zvučao ovako fantastično, Pavle je u formi kvarteta okupio vrhunske glazbenike: Tomaž Gajšt na trubi, Zvonimir Šestak na kontrabasu te Adriano Bernobić na bubnjevima.

“Upper Structures je nastao iz potrebe za novim smjerom i zvukom u mojem komponiranju jazz glazbe i zbog toga sam i oformio sastav koji sačinjavaju vrhunski jazz glazbenici s ovih prostora: Tomaž Gajšt – po meni najbolji mladi slovenski trubač koji se pojavio u zadnje vrijeme poznat nama po suradnji sa Zvjezdanom Ružićem, Zvonimir Šestak – prvoklasni kontrabasist s kojim dijelim cijelu svoju glazbenu prošlost te Adriano Bernobić – bubnjar s kojim surađujem već godinama i na kojeg se mogu potpuno osloniti i svi oni mogu dovesti moju glazbu na jedan viši nivo umjetničkog stvaralaštva i na tome sam im zahvalan!

Na ovom albumu sam ulazio dublje u proučavanje nefunkcionalne harmonije kao posvetu kompozitorima 20. stoljeća koji su ostavili trag na meni i izazovom kako pronaći ljepotu melodija i strukturu u nečemu nepredvidivom. Smatram da smo zajedno uspjeli u tome i nadam se da će se slušateljima svidjeti naša kreacija. Jazz je vječno istraživanje i svi nam se mogu pridružiti na tom putovanju!” – izjavio je Pavle povodom izlaska albuma.

Učitati još
Zatvori