Kako smo se proveli na Venice Film Festivalu

VENECIJA 1

Nakon što se slegnu dojmovi…

Venice Film Festival završio je prije par dana, 9. rujna, no dugo ćemo vremena prebirati dojmove s ovog stvarno jedinstvenog filmskog putovanja. Nismo mogli poželjeti ljepše vikend putovanje, nego ono u Serenissimu. Doputovavši u ovaj prekrasan talijanski grad posljednjeg dana u ljetnom mjesecu kolovozu uspjeli smo uhvatiti kraj ljeta, no ubrzo se taj osjećaj pomiješao s uzbuđenjem koje nam je dolazilo sljedećeg dana. Naime, na repertoaru Venice Film Festivala, u Sali Grande jest film Human Flow režisera Aija Weiweija.

Iako se radi o epskom filmu, on svakako ne spada u zabavan dio industrije. Radi se o filmu duboke i urgentne poruke izbjegličke krize. Režiser Ai (koji se tijekom filma nije direktno obraćao kameri) slijedi grupu putnika u čak skoro pa avanturističkom tonu. No, ubrzo gledatelje filma ugrize politička stvarnost. Makedonska granica je zatvorena, kiša lijeva i jednom kada izbjeglice izbjegnu opasnost utapanja prilikom prelaska mora, ostavljeni su sami sebi. Ai ostaje s njima, prati ih te dokumentira i prikazuje novu svakodnevicu – neizbježnu dosadu, tijek vremena i sveopći strah. Prilikom snimanja filma korištene su drone kamere što donosi poseban dojam i efekt kamere te film kadrovima doslovno prelijeće od ljudi iz graničnog kampa Idomeni te film širi sliku doslovno i tematski na izbjegličku krizu po cijelome svijetu.

venezia ai

Ai Weiwei

Dok film donosi razne poruke i statističke podatke gledateljima, njih prate snimke iz Mosula, Berlina, Calaisa, Gaze, istočne Turske, Bangladeša, Jordana, Mađarske te granice Sjedinjenih američkih država i Meksika. Poruka filma jest da svatko zaslužuje dom i kada se dogodi nešto što sprečava to pravo, svi su obavezni to omogućiti. Aijeva kamera prikazuje veličinu problema i ukazuje na potrebu da se nešto mora učiniti.

venezia ai 2

Postava filma ‘Human Flow’

Filmovi koji su pomeli kritiku i publiku

Na ovogodišnjem festivalu sve oči kritike i publike bile su uperene na filmove Victoria & AbdulMektoub, My Love: Canto UnoThe Shape Of WaterSuburbiconOur Souls At NightMother!Three Billboards Outside Ebbing, MissouriDownsizingLoving PabloLean On PeteThe Leisure Seeker. Film The Shape of Water Guillerma del Tora nagrađen je Zlatnim lavom 74. Venice Film Festivala. Trijumfalna ceremonija dodjela nagrada održala se u subotu, kao vrhunac tada već oskarovskih predviđanja. Prvi je to film nakon 2010. godine kada je Sofia Coppola osvojila nagradu za Somewhere, a da je snimljen na engleskom jeziku. Prvonagrađeni film slijedi izraelska vojna drama Foxtrot. Sljedeći dobitnici nagrada su Charlie Plummer za svoju ulogu u filmu Lean on Pete, Martin McDonagh za najbolji scenarij te uvijek fantastična Charlotte Rampling za najbolju žensku ulogu.

VENICE, ITALY - AUGUST 31: (L-R) Alexandre Desplat , Richard Jenkins, Octavia Spencer, Sally Hawkins and Guillermo Del Toro walk the red carpet ahead of the 'The Shape Of Water' screening during the 74th Venice Film Festival at Sala Grande on August 31, 2017 in Venice, Italy. (Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images)

Alexandre Desplat , Richard Jenkins, Octavia Spencer, Sally Hawkins i Guillermo Del Toro / Postav filma ‘The Shape Of Water’

VENICE, ITALY - SEPTEMBER 01: (L-R) Andrew Haigh, Chloe Sevigny, Charlie Plummer and Tristan Goligher walk the red carpet ahead of the 'Lean On Pete' screening during the 74th Venice Film Festival at Sala Grande on September 1, 2017 in Venice, Italy. (Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images)

Andrew Haigh, Chloe Sevigny, Charlie Plummer i Tristan Goligher / Postav filma ‘Lean On Pete’

Charlotte Rampling i Andrea Pallaoro

Charlotte Rampling i Andrea Pallaoro

Neizbježan i svim modnim znalcima i ljubiteljima jedva dočekan crveni tepih filmskog festivala mnoge je ostavio bez daha. Hollywoodski glamur u romantičnu Veneciju donijele su zvijezde iz filmskog i modnog svijeta. Među najupečatljivijim modnim trenucima svakako su bili oni s Robertom Redfordom i Jane Fonda, Amal Clooney i Julianne Moore. Poznatim zvijezdama na Venice Film Festivalu ove se godine pridružio i dio tima Journal.hr i to zahvaljujući kompaniji Mastercard®, generalnom sponzoru Venice Film Festivala, te platformi Priceless Cities®.

U sklopu poticanja razvijanja kino kulture kompanija Mastercard® provela je istraživanje CinematheCities Study Report, na uzorku od 2125 gledatelja u gradovima Berlinu, Istanbulu, Londonu, Madridu, Moskvi, Parizu i Rimu. Ovo zanimljivo istraživanje pokazalo je da je gledanje filma jedna od najdražih aktivnosti u slobodno vrijeme – kino doživljaj filma na trećem je mjestu najdražih aktivnosti, odmah iza doživljaja putovanja i gastronomije. No, ne smijemo zanemariti putovanja. Kako je nas film odveo na putovanje u Veneciju, tako je istraživanje pokazalo da filmovi utječu na čak 57% gledatelja pri odabiru njihove sljedeće destinacije putovanja. Nakon kina po redu slijede uživanje u dobroj knjizi, odlazak na koncerte te umjetničke izložbe – sve ono što čini život ljepšim. A što nas čeka dogodine i kakve trendove možemo očekivati u filmskoj i kino industriji, pratit ćemo i na sljedećem Venice Film Festivalu.

Kristina Mišlov i Iva Balaban

Kristina Mišlov i Iva Balaban

Foto: Getty Images, Journal.hr