Iza brenda: Dilemma posters

Iza brenda: Dilemma posters

Ema Juretić

Ema Juretić stoji iza brenda Dilemma posters. U suradnji s njome nastale su i super vreće povodom nedavno održanog Journal partyja. Možda su vam do sada samo privlačile pažnju, možda već pokoju i imate u svom životnom prostoru, no mi sa sigurnošću možemo reći kako smo ‘suckeri’ za ovako lijepim stvarima. Dilemma je postala popularna zahvaljujući svojim posterima  – s preslatkim ilustracijama i uvijek privlačnim životnim citatima. Uz Emu, iza brenda stoji i njezin partner Ivan Dilberović, a s njom smo se našli usred najveće gužve tokom blagdana, u njihovoj radnji blizu zagrebačkog Britanca.

Od startne ideje do brenda

dilemma posters

Što misliš zašto smo danas svi toliko ludi za lijepim stvarima – osobito kada se radi o citatima, zabavnim i inteligentnim ilustracijama… Što je tebe u samom startu privuklo posterima?

Danas je tempo života jako, jako brz. Velik dio svakodnevice svodi se na posao-kuću, žurimo, radimo, brinemo se… A izlaz ili neku oazu tražimo u stvarima koje su nam lijepe, koje nas opuštaju i motiviraju, pružaju neki mir. Zapravo, svatko ima svoj način… Prije četiri godine dobila sam za poklon od dečka poster koji me oduševio. Samo dvije riječi na posteru, ali moćne i pametno smišljene. Poster je originalan, nije prvoloptaški, a vizualno super izgleda u prostoru. U jednom trenutku sam poželjela da i drugi ljudi imaju mogućnost imati taj poster na zidu. Ubrzo nakon toga, nastala je Dilemma.

Ema Juretić

Pretpostavljam da je možda bilo lakše u početku, s kreativne strane. Koliko je danas teško ostati originalan?

Na prvu bih rekla da je danas teže jer publika ima visoka očekivanja, ali nije baš tako. Kad malo bolje razmislim, početak nam je bio najteži. Mi smo se odmah u startu dogovorili – znali smo tko nam je target i kakvu estetiku on ima. Isto tako, da ćemo davati sve od sebe i da sve ono što radimo ima naš potpis. Zašto kažem da je na početku bilo teže? Jer je naša publika imala svoju estetiku, te je od nas tada očekivala drugačije stvari. Kad smo nacrtali i dizajnirali crnog medu, znali smo čuti kako to nije boja za malu djecu. No, prije nego što smo ga napravili, konzultirali smo se s dječjom psihologicom koja nam je objasnila da male bebe ni ne raspoznaju boje, vide samo konture, obrise, kontrast…

dilemma posters

Dilemma je jedan užasno zabavan brend koji osvaja na prvu. Koliko često lansirate nove vizuale? Koliko vremena je potrebno dok nisi u potpunosti zadovoljna?

Hvala! Stalno razmišljamo o novim stvarima, pričamo jako puno o njima prije nego krenu u realizaciju, ali proizvod izbacujemo u trenutku kad smo sigurni da je to to. Ne forsiramo, kad dobijemo ideju, čekamo da nam sjedne. Na miru ju razradimo i tek onda kreće realizacija. A kad su u pitanju novi proizvodi, tu smo tek detaljni i temeljiti. Za cijelu godinu imamo razdrađen plan, a to mi je najdraža i najuzbudljivija faza.

Mi smo ustvari jedna mala tvornica

dilemma posters

Kako izgleda cijeli proces izrade?

Sve krene i završi s papirom. Nakon što razradimo ideju, skiciramo poster ili ilustraciju. Većina postera je ručno napisana (Ivan se bavi kaligrafijom), pa se tek onda kompjuterski obradi te šalje u tisak. Kad su u pitanju ilustracije, sve ih ručno crtamo, zatim digitalno obradimo i šaljemo u tisak. Onda kreće zabava – pakiranje i slanje! Imamo i vlastite drvene nosače pa dok i njih izradimo – treba dosta vremena. Mi smo ustvari jedna mala tvornica.

dilemma posters (6)

Uz postere tu su i papirnate vreće, apsolutni hit ovih dana, kakva je bila reakcija na njih?

Dugo smo ih imali u glavi. Čekali smo. Htjeli smo da proizvod bude u potpunosti proizveden u Hrvatskoj, od početka do kraja. Testirali smo vreće, muku mučili s tiskom jer nije riječ o foliji ili ručno crtanim elementima. Inzistirali smo da otisak bude vrhunski i da se boja ne skida. Što je teže nego smo mislili… Ali, zato su reakcije sjajne! Ljudi su super reagirali, napravili smo pretprodaju i jako se ugodno iznenadili. Vreće imaju više funkcija, pa osim simpa izgleda, stvarno imaju svoju svrhu.

Kreativna suradnja sa Journalom

dilemma posters (5)

Kako je došlo do ideje za natpis za vreću posebno kreiranu za Journal – ‘Waste anything but love’?

To je bilo baš zanimljivo. Imali smo malo vremena, a veliku gužvu. Rekli smo da će citat na vreći biti baš naš, a ne neki poznati ili ranije viđen. Ja sam se složila, kimnula glavom i tek kasnije shvatila da to znači da ja moram smisliti nešto sjajno (smijeh). Bilo je super! Puno krivih prijedloga prije onog pravog i vječna pitanja… Koju riječ iskoristiti? Vreće služe za odlaganje stvari, spremanje nekog ‘smeća’, pa sam znala da će riječ ‘waste’ biti ključna. S druge strane, sve se uvijek vrti oko ljubavi, pa smo vidjeli smisao u tome da se u vreću može odložiti i baciti sve, osim nje. Nju ne treba pospremiti, već svakodnevno koristiti.

dilemma posters (4)

Što bi rekla da si najviše naučila o sebi vodeći brend?

Da što manje toga znam, tim sam sretnija. ‘Ignorance is a bliss.’ Dilemma je jedna od najboljih i najdražih stvari koja mi se dogodila u životu. Svaki dan učiš, o sebi, o ljudima, o poslu. Brzo nauči gdje griješiš, gdje radiš OK stvari, ali sve (g)radiš sam. Nitko te ne nauči poslu (i realnom životu) kao vlastiti posao.

Posao u dvoje

dilemma posters

Kako izgleda život u dvoje, u kojem svaki dan uz suživot i radite skupa?

Ne štima nam računica nekako (smijeh). Četiri i pol godine smo zajedno, 24 sata na dan, a nama je sve ljepše i zanimljivije skupa, savršeno se slažemo i kužimo, ne svađamo se, u poslu se zna tko što radi i uvijek si pomažemo. Imamo iste interese, baš istinski uživamo u svemu, a to uključuje i Dilemmu.

Što te motivira iz dana u dan?

Znatiželja. Mislim da je ona ‘triger’ i najiskrenija motivacija kod svih ljudi. ‘Što ako…’

dilemma posters

dilemma posters (3)

dilemma posters

Foto: Sanja Jagatić

Učitati još
Zatvori