Intervju s prvim čovjekom Ultra festivala: Joe Bašić

Intervju s prvim čovjekom Ultra
festivala: Joe Bašić

joe post

Nakon press konferencije o objave o dolasku mega popularne svjetske pop glazbene zvijezde u Hrvatsku, odlučili smo porazgovarati o tom i prošlim, no vjerujemo i budućim uspjesima čovjeka koji stoji iza svih tih velikih projekata i značajnih poslovnih poteza – Joe Bašićem. Joe Bašić je rođen u Kanadi gdje se školovao, no krajem 90-ih odlučuje se na život u Hrvatskoj gdje zasniva obitelj i firmu MPG koja se bavi organizacijom evenata, merchandisingom i BTL marketingom te zapošljava mnogo mladih ljudi.

justin2

Krajem 90-ih osnovali ste firmu koja se prije nekoliko godina počela baviti velikim eventima, najprije Umaginationom, zatim Ultra Music Festival. kako je izgledao poslovni put i razvoj ka organizaciji tako velikih projekata te jeste li osjećali pritisak rizika?

Organizacijom događanja u Kanadi, SAD-u i Europi bavim se od 1989. godine, a da me takav posao privlači shvatio sam još u srednjoj školi organizirajući zabave za svoje prijatelje. U početku su to bili partyji za 20 do 50 prijatelja, no ubrzo su ta događanja okupljala i do 5000 ljudi. Bez obzira na zahtjevnost organizacije i financijski rizik koji je sastavni dio ovog posla, novac mi nikada nije bio glavni motiv. Sreća i zadovoljstvo posjetitelja te želja da svakim novim događanjem nadmašim njihova očekivanja postala su moja najveća strast i kada sam shvatio da je to ono što želim raditi u životu, upisao sam, a ubrzo i diplomirao Marketing i prodaju na Sveučilištu Western Ontario – Ivey School of Business. Za vrijeme studiranja imao sam priliku raditi s vodećim stručnjacima za prodaju i promociju u Kanadi, a tih sam godina organizirao događanja i promocije za vodeće multinacionalne tvrtke Pepsi, Lays, IBM, Gillette, Visa, General Motors i druge.

Ultra

Ultra

Nakon osam godina i više od stotinjak organiziranih događanja i promocija u Kanadi, otvorila se prilika za otvaranje agencije MPG u Zagrebu, prve specijalizirane agencije za organizaciju događanja i unapređenje prodaje u Hrvatskoj. MPG su prepoznale velike tvrtke kao što su Pliva, TDR, Cedevita, a kasnije Coca-Cola, P&G i Bavaria pivo. Za svakog klijenta organizirali smo promocije i događanja kakva dotad nisu postojala u Hrvatskoj, a koja su privukla pozornost i stvorila pozitivno mišljenje u javnosti o našim klijentima. S vremenom je MPG razvio VIP Beach Volleyball TOUR i organizirao FVB WORLD TOUR EVENTS u Hrvatskoj na koje smo doveli najbolje svjetske odbojkaše. Do 2008. godine organizirali smo više od 60 velikih događanja koja su okupila preko 300.000 ljudi, a od 2006. godine počeli smo organizirati festivale i koncerte elektronske glazbe kao što su Sound Race, Umagination, Big Beach i Discoteque Riva na kojima su, prvi put u Hrvatskoj, nastupili najpoznatiji svjetski glazbenici poput Tiësta, Carla Coxa, Axwella, Sebastiana Ingrossa, Fedde Le Granda, Erica Morilla i mnogih drugih. Produkcija tih događanja bila je na najvišoj mogućoj razini, a tisuće posjetitelja dolazilo je iz Hrvatske, ali i iz cijele Europe i svijeta.

Jedan od trenutaka koji će mi zauvijek ostati u sjećanju je organizacija koncerta Fat Boy Slima koji je prvi put posjetio Hrvatsku i nastupio u Umagu. Koncert je bio rasprodan u roku od deset dana, a i danas čujem komentare posjetitelja o tome kako je to najbolji koncert na kojem su ikad bili, s čime se i sam moram složiti.

Ultra

Ultra

Godine 2010. sudjelovali smo u razvoju i organizaciji ATP Party Nights koji je privukao više od 50.000 posjetitelja te predstavio glazbenike poput Gibonnija, Olivera Dragojevića, TBF, Tonija Cetinskog, Estelle, Gabrielle i DJ dvojac Sunnery James & Ryan Marciano. Prava za organizaciju Ultra Music Festivala u Europi osigurali smo 2012. godine, a samo godinu dana nakon organizirali smo prvi festival Ultra Europe koji se održava već četiri godine zaredom, privlači više od 250.000 ljudi godišnje koji dolaze iz više od 140 zemalja. Samo u razdoblju trajanja festivala u hrvatsku blagajnu stiglo je 500 milijuna eura, postavili smo više od pet pozornica, vrhunska produkcija uključivala je više od 300 izvođača s naglaskom na megazvijezde Davida Guettu, Armina van Buurena, Chemical Brothers i Hardwella. To su samo neki od podataka zbog kojih je ovaj projekt prošle godine dobio nagradu Ministarstva turizma za najbolji turistički događaj u 2015. godini te je proglašen najvećim internacionalnim događanjem ikad organiziranim u Hrvatskoj.

Festival Ultra Europe post

Ultra

Godinu 2014. pamtit ćemo i po dovođenju FIFA WORLD CUP TROPHY za Coca-Colu, UEFA CHAMPIONS LEAGUE TROPHY za Zagrebačku banku te po organizaciji POREČ MAJORS – svjetskog odbojkaškog turnira s nagradnim fondom većim od 800.000 dolara. U 2016. godini MPG nastavlja pomicati granice, a jedan od zadataka nam je i organizacija koncerta trenutno najpopularnijeg pjevača na svijetu, Justina Biebera, u zagrebačkoj Areni u sklopu njegove svjetske turneje Purpose. MPG će i u budućnosti nastaviti stvarati nezaboravne i jedinstvene događaje koji će inspirirati i usrećiti ljude.

Kad govorimo riziku, on je sastavni dio svakog posla i projekta, međutim, s našim velikim iskustvom i znanjem koje smo gradili godinama, i uz vrhunsku podršku cijelog našeg tima, rizik je znatno umanjen. To je ono što MPG izdvaja od ostalih, što ulijeva sigurnost i povjerenje našim klijentima, a našim posjetiteljima i fanovima omogućuje nezaboravna iskustva.

Ultra

Ultra

Drugi Vaš veći projekt – Ultra – posve je promijenio turističku ponudu i profil gostiju u Splitu te Split stavio na kartu glazbenih događaja u svijetu. Jeste li očekivali takvu promjenu i što ona za Vas znači?

Od samih početaka čvrsto sam vjerovao da će festival Ultra Europe polučiti veliki uspjeh te da će svijet prepoznati ljepotu, povijest, jedinstveno okruženje i veliki potencijal grada Splita. Kad sam predložio održavanje festivala u Splitu svi su mi govorili da griješim, da postoje puno bolje i ljepše lokacije u Hrvatskoj te da je Split tranzitni grad koji nema mnogo toga za ponuditi. Međutim, ja sam vidio suprotno – grad koji ima povijesnu Dioklecijanovu palaču, atraktivnu rivu, mnogobrojne plaže i okolne otoke, prekrasni stadion na Poljudu i koji je izvrsno prometno povezan sa svijetom. Smatrao sam da je grad pod Marjanom idealna lokacija za održavanje ovako velikog međunarodnog festivala i bio sam u pravu! Split je danas potpuno drugačiji grad nego što je bio prije četiri godine i vjerujem da je upravo održavanje festival Ultra Europe odigralo ključnu ulogu u toj transformaciji. Ovaj, nekoć tranzitni grad, u narednim godinama ima potencijala postati vodeća turistička destinacija u Hrvatskoj i ponosan sam na svoju ulogu u tom preobražaju.

Ministarstvo turizma i Grad Split dodijelili su Vam priznanja za doprinos razvoja turizma, no nominirani ste i za Večernjakovu osobu godine, vjerujemo da vam službena priznanja, kao i ona od strane hrvatske publike mnogo znače…

Uvijek je lijepo kad netko prepozna sav trud i rad koji ste uložili u projekt. Ove nagrade i priznanja su velika čast ali i motivacija za stvaranje i organiziranje još većih i boljih događanja te obveza da zadržimo ovu razinu predanosti i izvrsnosti u projektima koji su pred nama.

Festival Umagination post

Ultra

Prvi veći projekt krajem ove godine spomenuti je koncert Justina Biebera koji će se održati u Areni Zagreb 9. studenog 2016., možete li nam reći kakva su Vaša očekivanja od tog velikog glazbenog događaja, pogotovo jer se radi o jednoj od najpopularnijih teen zvijezdi u cijelome svijetu?

Hrvatsku smatramo jednom od najljepših svjetskih destinacija i cilj nam je predstaviti je i kao globalnu pozornicu koja će tako privući posjetitelje iz svih dijelova svijeta. Događanja koja smo organizirali dosad potvrdila su naša vjerovanja pa će tvrtka MPG, s novim uzletom i razvojem na tržištu, nastaviti dovoditi vodeće svjetske izvođače i organizirati najposjećenija događanja u Hrvatskoj. Prvo u nizu velikih događanja je nedavno najavljen koncert Justina Biebera koji stiže u zagrebačku Arenu u sklopu svjetske turneje PURPOSE. To je jedno od najvažnijih glazbenih događanja 2016. godine u svijetu i sretni smo što Hrvati neće morati putovati u Italiju, Austriju ili Veliku Britaniju kako bi doživjeli taj spektakl. Dat ćemo sve od sebe da u budućnosti svi svjetski izvođači prepoznaju Hrvatsku kao nezaobilaznu koncertnu destinaciju.

Obzirom na veličinu događaja koje radite vjerujemo da surađujete s iznimno mnogo drugih firmi, pojedinaca i brojnim dobavljačima tijekom organizacije evenata, zanima nas koliko je komplicirano ili teško organizirati jedan takav koncert?

Organizacija manjih ili većih događanja zahtijeva puno strpljenja, kvalitetnu komunikaciju i timski rad. Ukoliko ovaj posao ne radite s puno strasti i entuzijazma, teško da ćete izdržati zbog velike količine stresa i vremena koji od vas zahtjeva. Uspješno događanje nije moguće organizirati bez kvalificiranog i motiviranog tima i zaista sam sretan da u MPG-u imamo nevjerojatne ljude koji su obrazovani, iskusni, iznimno motivirani i spremni na sve izazove organizacije događanja. Tvrka MPG funkcionira poput savršeno uigrane simfonije, a stvaranje ovakvog tima, svakodnevan rad s njima i vrijednosti koje ostavljamo iza sebe su nevjerojatno iskustvo i putovanje na koje sam posebno ponosan i zahvalan.

Umagination

Umagination

Nakon najave koncerta Justina Biebera, moramo Vas priupitati koji su daljnji planovi u 2016. godini, dovodite li još neka značajnija imena sa svjetske glazbene ili showbusiness scene?

MPG je u pregovorima s mnogim izvođačima koji će biti izuzetno zanimljivi i uzbudljivi kako za Hrvatsku, tako i za sve zemlje u regiji. S obzirom na sve ono što smo dosad radili i na velikoj želji i predanosti za organizacijom još većih i kvalitetnijih događanja, sa sigurnošću mogu reći da ćemo u nadolazećim godinama ispuniti očekivanja naših klijenata, posjetitelja i fanova.

T.R.

Foto: Ultra Europe, Klemen Štular

Učitati još
Zatvori