Upoznajte gin napravljen od isključivo hrvatskih prirodnih sastojaka

Upoznajte gin napravljen od isključivo
hrvatskih prirodnih sastojaka

Craft pića donijela su neprikosnovenu originalnost i svježinu na scenu. Njihovi manufakturisti iznimnu pažnju i brigu posvećuju oko cjelokupnog procesa proizvodnje i kvalitete proizvoda, stoga su craft pića izuzetno cijenjena među svojom publikom.

Old Pilot’s gin u režiji pilotskog dvojca

Prije nekoliko mjeseci, dvojica pilota, entuzijasta, hedonista i ljubitelja sjajnih i kvalitetnih pića, odlučili su uzeti stvar u svoje ruke i hrabro proizvesti najbolji mogući gin, koji će sa zadovoljstvom ispijati oni sami, ali i svi drugi zaljubljenici u ovo osvježavajuće prozirno piće.

Oni su Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac, dugogodišnji prijatelji koji su se upoznali na vojnoj akademiji u Zadru pred dvadesetak godina, a svoj gin, nadasve simpatično, nazvali su Old Pilots gin. Proizvode ga u maloj hi tech destileriji „Duh u boci“ u jednom zagrebačkom kvartu.

Posebnost ovog premium gina leži u tome što je u potpunosti napravljen od najkvalitetnijih hrvatskih sastojaka, aromatičnih prirodnih biljaka poput borovice iz Otočca, anđelike iz Like, naranče iz Opuzena, lista masline s Biokova, lavande s Hvara i kadulje s Velebita.

Prilikom proizvodnje prvo rade ekstrakte navedenih aroma, koje sami proizvode u svojoj destileriji te ih potom destiliraju i pretvaraju u vrhunski premium gin. S njima smo popričali o ovom originalnom proizvodu.

1. Od pilotiranja do proizvodnje gina. Kako se to dogodilo i zašto baš gin?

Destileriju “Duh u boci” osnovala su dva “stara” prijatelja koja su se upoznala tijekom školovanja za vojne pilote. Pilotski poziv i poslovna putovanja vas odvedu na sve strane svijeta. Na svakoj od njih obojica bi donosili uvijek isto piće. Gin. U svim varijantama okusa i načina proizvodnje. Osim strasti za letenjem, povezala nas je i želja da stvaramo i kreiramo vlastitim rukama. Od nule. S obzirom da smo otprije imali iskustva sa destilacijom stvari su nekako dogodile same od sebe. Spontano. Kroz razgovore smo zaključili da se u Hrvatskoj premalo proizvodi s obzirom na njezina prirodna bogatstva i turistički potencijal te odlučili udružiti snage i naše omiljeno piće proizvesti u hrvatskoj verziji. Dva “stara” prijatelja, “pilota”, proizvela su “Old Pilot’s Gin”.

Prvi korak ka ostvarenju svog sna bio Hrvojev odlazak u Nizozemsku na školovanje, gdje je postao ovlašteni certificirani destiler i dobio ključna znanja o tehnologiji i proizvodnji.

2. Odjednom vidimo zamah proizvodnje hrvatskog gina. Po čemu se vaš izdvaja od drugih?

Gin je u svijetu pa tako i u Hrvatskoj doživio svoju renesansu. S razlogom. Gin je svestrano piće, važan sastojak mnogih poznatih koktela, piće koje možete piti s kockom leda ili ga pomješati sa tonikom za savršeni Gin&Tonic. Osim toga, malo ljudi zna da je kvalitetan i znalački proizveden gin lišen apsolutno svih loših alkohola od kojih vas, “dan poslije”, može boljeti glava. Ako vas nakon “čašice više” boli glava, niste pili dobar gin. Old Pilot’s Gin proizveden je prema našoj, orginalnoj, recepturi i bez kompromisa u sastojcima i kvaliteti. Posebnu pažnju posvećujemo izboru biljaka koje su potpuno prirodne, rukom brane i posebno sušene kako bi zadržale svo bogatstvo eteričnih ulja. Posebno smo ponosni na našu mediteransku kombinaciju bilja. Lavandu, list masline i kadulju. Tijekom procesa proizvodnje uzimamo samo “srce” destilata. Uvijek i samo ono najbolje.

3. Što znači craft proizvodnja gina, po čemu se razlikuje od industrijske? Kako to zapravo izgleda na djelu?

“Craft” je riječ oko koje se u zadnje vrijeme “lome koplja” a veliki igrači i korporacije pod svaku cijenu definiciju te riječi žele podrediti svojim interesima. Ako nekog na ulici pitate što je “craft”, bez obzira da li se radi o pivu, vinu ili ginu vjerojatno će vam odgovoriti: “drugačije” i “skupo”. Kada bismo “craft” morali definirati u samo 4 riječi one bi bile “malo”, “nezavisno”, “izvrsno” i “ručni rad”. Ipak, definicija je puno šira. “Craft”, zapravo, definira vezu između kreatora i proizvoda. To je “pažnja” u svakom smislu te riječi. Pažnja prema tekućini koja se gradi kreativnošću, posebnim metodama proizvodnje, jedinstvenoj recepturi i s ljubavlju. Pažnja prema pakiranju, načinu prezentacije i slici u kakvoj vas svijet vidi. To je, zapravo, umjetnost proizvodnje tradicionalnih proizvoda putem inovacije, nezavisnost od velikih korporacija i male serije koje rade ljudi sa imenom i prezimenom. Male, “craft” destilerije su mjesta gdje njihovi vlasnici svakog jutra sami pokreću svoje kotlove za destilaciju i kreiraju proizvod od prve kapi do rukom pisane oznake na etiketi i žiga na vosku. Sve na istom mjestu. Transparentno, inovativno, kvalitetno, strastveno i u maloj seriji. To je nešto što si velike korporacije i industrija ne mogu priuštiti jer za to nemaju vremena a često niti mogućnosti. Velikim igračima je često bitna samo Excel tablica koju je lakše zadovoljiti ekstraktom ili kupovinom već gotovog proizvoda od nekog drugog proizvođača koji će malo zašećeriti, izmiješati, obojiti i pakirati kao svoj proizvod. Kvantiteta iznad kvalitete. To nismo niti ćemo ikada biti.

4. Koristite samo hrvatske sastojke. Kako ste osmislili savršenu formulu okusa koji ste tražili?

Odmah na početku znali smo da naš proizvod mora imati orginalnu recepturu i hrvatske sastojke. Krenuli smo od sebe samih. Što je to što i sami tražimo u dobrom ginu? Bio je to proizvod kojeg možete konzumirati i bez tonika. Solo. Kao da se radi o dobroj rakiji ili likeru. Proizvod koji ne trebate zaliti hrpom tonika da biste ga sakrili već proizvod koji će s tonikom dobiti neku novu dimenziju a ne nestati. Odlučili smo se za kombinaciju kontinentalnih i mediteranskih biljaka koje su nam pružile mogućnost kreiranja trodimenzionalnog proizvoda koji ima sve navedene kvalitete. Borovica, lavanda, list masline, kadulja, naranča – da nabrojimo samo neke.

5. Prepoznatljivost brenda kreće od njegovog vizualnog identiteta. Kako ste smišljali izgled boca i njihovih etiketa?

Svjesni smo važnosti brendinga i činjenice da će kupca prvo zainteresirati ono što mu je vizualno privlačno. Prva kupovina boce bit će zbog njezina izgleda i priče na njoj a tek druga zbog tekućine koja je unutra. Kao i tijekom cijelog postupka proizvodnje ništa nismo prepustili slučaju. Odabrali smo branding agenciju za koju smatramo da je najbolje osjetila našu priču i strast te iste pretočila u vizualni identitet na koji smo izuzetno ponosni. Marketinšku agenciju Kofein (kofein.hr) predvođenu gospodinom Tomislavom Krajačićem. Kofein je zaslužan ne samo za prekrasnu etiketu već i za naziv branda. Old Pilot’s Gin.

6. Gdje Old Pilot’s vidite u budućnosti?

Old Pilot’s Gin će u budućnosti širiti svoju prisutnost u Zagrebu ali i ostalim gradovima Hrvatske, pogotovo onima uz naše more. Osim verzije London Dry imamo planove za proizvodnju sezonalnih, voćnih verzija Old Pilot’s Gina. Planiramo suradnju s proizvođačem prvog hrvatskog tonika i poklon pakiranja koja će uključivati naš gin i orginalni hrvatski tonik. Savršen korporativni poklon ili uspomena na ljetovanje u Hrvatskoj. Budućnost je sjajna. Ne sumnjamo u to!

Zasad u ovom ginu možete uživati u bistrou Alegria (Rudeška 246, Zagreb) i Bellucci Coffee and Winebar-u (Višnjevac 4), gdje također postoji mogućnost kupnje boce Old Pilot’s gina.

 

Foto: Tomislav Valent

Učitati još
Zatvori