Journal lice: Iva Domić

Journal lice: Iva Domić

Utorak i Bravo, mnogi koji prate kreativnu, dizajnersku i umjetničku scenu – poznaju, no tko je Iva Domić, jedna od kreativaca koji stoje iza ovih zanimljivih projekata, saznajte u nastavku…

Prva stvar koja mi padne na pamet kada čujem ime Iva Domić jest kombinacija tri stvari, ne nužno tim redoslijedom – Utorak, Bravo i jarki crveni ruž. Ovo su tri stvari ili pojma koje bi trebalo malo bolje objasniti… Utorak je tvrtka, Bravo je galerija, a ruž je – ruž. No svi su vizualno iznimno upečatljivi. Doživljavaš li se i ti tako?

Doživljavam se upečatljivo kao dio tima, vrlo koristan, kružni igrač, nikad superheroj, to je kolega, partner, prema mom mišljenju najbolji kreativac ovih prostora Jakov Vilović, no iza svega što je smislio čvrsto stojim kao partner i podrška, osoba od organizacije, realizacije, koordinacije, nikad u spotlightu, sjena mi bolje pristaje.

Kako je nastao Utorak (i Bravo, zapravo) i koja je tvoja uloga u njima?

Utorak je nastao iz Buke. Davne 2007. Jakov Vilović, Hrvoje Škurla i ja smo sanjajući lijepe i pametne kampanje osnovali zajedničku agenciju imena Buka. Kad je 2011. došlo vrijeme da se raziđemo, Jakov i ja postali smo Utorak. Bravo je nastao spontano prije 6 godina kad nas je sudbina spojila s Ivanom Vukšić, tadašnjom suvlasnicom i producenticom produkcijske kuće Centralna jedinica i dizajnerom Perom Vojkovićem iz dizajnerskog studija Vojković&daughters. Spojili smo se na snimanju jedne kampanje, došli smo kod Branke Šćepanović u Preradovićevu 34 na probu kostima i vidjeli da se prostor iznajmljuje. Sve je odmah bilo jasno, to je naš ured. Ovim putem pozdravljam nikad prežaljene cimere.

Moja uloga u svemu je bila sve po malo, u Utorku sam u prvom planu account executive, menadžer i direktor pa kolega uz povremene izlete u copywriterske vode, jer me to zanimanje uvijek privlačilo pa i art direktor bez ilustratora i photoshopa, jer volim kad je lijepo, pa i agencijski producent za manje projekte i budžete, a onda i direktor firme, član uprave, financijski direktor i sve ostalo. U Bravu sam domaćica, kustos, event menadžer.

Utorak vodiš s partnerom Jakovom Vilovićem i s vama radi još jedan copywriter i još nekoliko freelance dizajnera – postoji li osjećaj manjka ženske energije u poslu ili to zapravo uopće nije bitno?

Zadnjih godinu i pol sam bila u laganoj krizi, nije bilo lako biti pokretačka snaga, nije dobro ako inicijativa uvijek dolazi s istog izvora – nešto ne valja, vrijeme je za promjenu. Dobrim dijelom se dogodila kad smo prije godinu+mjesec+15 dana zaposlili mlađeg kolegu copywritera, kojeg u tom trenutku uopće nismo tražili, ali Luka Mavretić je našao nas. Njemu je trebala prva prilika, a nama nova konfiguracija. A da sam 100% sigurna da je užasno bitna ženska energija u poslu svi smo se uvjerili u periodu od 17.10 do 17.11. ili kako volim reći najboljih mjesec dana od kad postoji Utorak, pridružila nam se Marta Šafar, prije odlaska na godinu dana u Kanadu. Postojala je obostrana želja da opet makar i tako kratko radimo zajedno, jer smo sjajno surađivali na jednom projektu gdje nam je Marta bila klijentica. Kreativna suradnja ili općenito suradnja je najbolja kad se poklopi energija, energiju donose ljudi, u ljudima leži svježina, volja, agilnost, organiziranost, pristojnost, kreativnost.

Kako izgleda jedan radni dan u Utorak/Bravo kolektivu? Zamišljamo ga dinamičnim i uzbudljivim, nepredvidivim…

Jako dobro ga zamišljaš, jedan e-mail doslovno mijenja dnevnu prognozu. Promjena je stalna, jedino inzistiram na jutarnjoj koordinaciji, volim razmjenu, o svemu porazgovarat, uključenost kolega pa i sukob su mi puno draži, nego pristup poslu gdje svatko radi samo svoje. Ujutro Luka skuha kavu pa svašta nešto pišemo, ručamo kao zidari u podne (bez iznimke), nakon ručka Jakov skuha kavu i dalje smišljamo što treba i ne treba, a gotovi smo u pet.

Kroz skoro pa dva desetljeća rada u kreativnim industrijama, možeš li izdvojiti neki projekt na kojeg si posebno ponosna ili koji je obilježio tvoju karijeru?

Ma neka i zvučim patetično, ali ponosna sam na sve naše projekte, velike i male, srednje i pro bono, a najponosnija na one s kojima smo izašli iz okvira, ostavili traga i učinili neke oglašivače boljim, poželjnijim nego što su to bili prije nas. Nabrojat ću samo neke:

Mali Iskonovci 2013.  Tu smo načeli svoj stil i definirali naš kreativni interes – lijepo, pametno, simpatično i jasno.

Erste Obitelj 2015. . Odgovorno tvrdim da je ovo daleko najzabavnija reklama s četveročlanom obitelji ikad snimljena na ovim prostorima. Ostala je nezasluženo u sjeni popularnog Andrije.

Erste Junačina 2017.   Smatram ovaj TV spot epskim reklamnim remek djelom, u kreativnom smislu je bio ispunjenje snova.

Erste Vjeruj u sebe 2017.   Tu smo preko noći morali uozbiljiti kreativni izričaj, ispalo je hrabro. Lijepo je kad kampanje i kompanije imaju viši cilj od puke prodaje proizvoda.

Podravka Čajne velikih majstora kuhinje 2018.   To smo zadnje radili, sretni smo i ponosni što smo za ograničen budžet uspjeli snimiti jednostavne, na proizvodu od prve do zadnje sekunde (unutar ukupno 10 sekundi) šašave spotove kakve proizvod zaslužuje.

Pored brojnih kampanja koje smo radili za Iskonovce, Podravku, Generali osiguranje i nezaobilaznu Erste banku, svakako bi izdvojila nazive za Grupa lampe: ILI-ILI, ARIGATO, BALUNA ili kolekciju namještaja MONK koju su Grupaši dizajnirali za Prostoriu. Svi ti proizvodi danas krase vrhunske interijere diljem svijeta, a nose naša imena.  Genijalno! Ugrađena sam u svaki od tih projekata, ali volim misliti da projekt koji će obilježiti moju karijeru tek dolazi.

Nosiš zanimljiv i osebujan stil – modni i beauty. Klasičan, ultra ženstven crveni ruž jako uspješno spajaš sa sportskom, urbanom, pomalo muškom odjećom. Jesi li se ikada vodila za nekim modnim utjecajima i koliko ti je moda bitna u životu?

Crveni ruž je čisti marketing, njime prikrivam svoj ležerniji pristup šminkanju, to je jedini komad šminke koji svakodnevno nosim i obožavam. O modi puno više razmišljam, pratim, gledam i zapravo uživam u tuđim modnim izričajima koji su puno hrabriji ili ženstveniji od mog, ali koje teško mogu pratiti, jer sam se mentalno obvezala na neobaveznost i udobnost prije svega.

Bravo je galerija vjerojatno najpoznatija po svojem serijalu izložaba Tri dana dosta… Koga će nam uskoro biti ‘dosta’? Kako biraš umjetnike za izlaganje?

Skoro godinu i pol dana je prošlo od zadnje izložbe, nakon vrhunca kojeg smo doživjeli s izložbom Igora Hofbauera, došlo je do zasićenja. Nakon duže pauze, vraćamo se s kamatama i uskoro će nam svima biti 3 TJEDNA DOSTA umjetničko-prodajnog programa u Bravo galeriji i 36mountains showroomu. U našem trotjednom adventu Bravo se pretvara u pop-up shop, posjetioci će imati priliku predahnuti od svijeta kobasica te u ugodnoj atmosferi i jednostavnoj ponudi razgledati radove i odabrati poklon za sebe i svoje ljude. Na inicijativu prijateljice i umjetnice Jelene Bando u Bravo nam se kroz grafike 36mountains festivala vraćaju umjetnici, što ujedno postaje i trajni postav galerije jer u 2019. postajemo njihov showroom. U pripremi je i nova kolekcija SRIJEDA majica, koje će se uz umjetničke grafike i još nekoliko artikala moći nabaviti u ovom prigodnom periodu.

U početku smo birali umjetnike među prijateljima i poznanicima, a kasnije su umjetnici zvali nas.

Foto: Sanja Jagatić

Učitati još
Zatvori