Pred nama je tjedan odličnih događanja u Zagrebu, Rijeci i Splitu!

Pred nama je tjedan odličnih događanja
u Zagrebu, Rijeci i Splitu!

WR: Misterije organizma

WR: Misterije organizma

Pred nama je tjedan odličnih događanja u Zagrebu, a na dva će se mnogi zaletiti do Rijeke i Splita! O kojima se radi i na koji koncert vas mi vodimo – saznajte u nastavku…

Portreti: Prva dama jugoslavenskog filma Milena Dravić

U ponedjeljak kino Tuškanac prikazuje Kreće se (2008), nagrađivanu obiteljsku dramu u kojoj je Koreeda na određeni način osuvremenio remek-djelo Tokijska priča Yasujira Ozua. Iste večeri na programu je nagrađivana drama Kakav otac, takav sin (2013), ostvarenje koje se premisom o zamjeni djece po rođenju bavi na inteligentan i intrigantan način.

Utorak donosi obiteljsku dramu Naša mala sestra (2015), adaptaciju popularnog manga-serijala, prikazanu u konkurenciji festivala u Cannesu te ovjenčanu s pet nagrada Japanske akademije, dok retrospektivu završavamo dramom Distanca (2001), prikazanom u konkurenciji festivala u Cannesu, još jednim ostvarenjem u kojem se autor na poetičan i elegičan način bavi nekim od svojih omiljenih tema.

Ostatak tjedna posvećen je retrospektivi filmova velike srpske i jugoslavenske filmske glumice Milene Dravić. Program otvaramo u srijedu ratnom dramom Zaseda (1969) Živojina Pavlovića, jednim od najpoznatijih ostvarenja jugoslavenskog crnog vala, u kojem je Milena Dravić odigrala glavnu žensku ulogu. Iste večeri prikazujemo i film Devojka (1965) Mladomira ‘Puriše’ Đorđevića, o četvero ljudi različitih dobi i etničkog podrijetla koji se prisjećaju detalja svog sudjelovanja u ratu.

U četvrtak prikazujemo ratnu dramu Jutro (1967) Puriše Đorđevića, za ulogu u kojem je Milena Dravić na festivalu u Veneciji nagrađena ‘Zlatnom ružom’, dok je redatelj primio Zlatnu Arenu za najboljeg redatelja i scenarij. U nastavku večeri slijedi Rondo (1966), remek djelo Zvonimira Berkovića i ujedno jedan od neprikosnovenih klasika hrvatske kinematografije, u kojem je Dravić ostvarila sjajnu ulogu, osvojivši za nju Srebrnu Arenu.

Program u petak posvećen je nedavno preminulom velikanu Dušanu Makavejevu. Tom prilikom Željko Luketić razgovarat će s redateljem Milutinom Petrovićem i autoricom monografije Milena Dravić ili ključ snova Anitom Panić. U nastavku večeri slijede projekcije dva redateljeva filma u kojima glumi Milena Dravić – debitantski Čovek nije tica (1965) i njegov međunarodno najpoznatiji film W. R. Misterije organizma (1971).

Subota donosi Poseban tretman (1980) Gorana Paskaljevića, humornu dramu o problemima alkoholizma snimljenu prema scenariju Dušana Kovačevića, za koju je Milena Dravić nagrađena u Cannesu za sporednu žensku ulogu. Istoga dana na rasporedu je i drama Deps (1974) Antuna Vrdoljaka, a retrospektivu završavamo u nedjelju romantičnom komedijom Nije lako s muškarcima (1985) Mihaila Vukobratovića, u kojem je Dravić pokazala i svoj talent za komediju.

Iako vječni život i mladost možda nikad nisu bili poželjniji nego danas, još uvijek je teško uprijeti prstom u konkretan razlog zašto je tome tako. Ovom intrigantnom temom odlučila se pozabaviti kazališna, filmska i televizijska redateljica Vlatka Vorkapić, koja se nakon niza uspješnih projekata i u suradnji s Teatrom Erato postavila Titona. Priča o Eoji, božici zore koja je zbog ljubavi za smrtnika Titona kod Zeusa za njega izmolila besmrtnost, ali je zaboravila tražiti i vječnu mladost, dobro je poznata ljubiteljima starogrčkih mitova, a sada je dospjela i u kazalište.

Judita Franković Brdar u predstavi Titon

„Ljubavna priča Eoje i Titona, njen rasplet i kraj, najjednostavnije rečeno  pokazuje da ljudski život nikad nije samo jedan žanr. Svi mi u životu prolazimo komedije i drame, a ako smo dovoljno sretni, u tragedijama, trilerima ili filmovima katastrofe ne sudjelujemo niti kao statisti sa zadatkom. Eojina greška i previd u želji otvara niz dramaturških mogućnosti za igranje sa žanrovima (kako kazališnim tako i filmskim) kao i njihovo preispitivanje“ – izjavila je redateljica Vlatka Vorkapić.

Glavnu ulogu u predstavi tumači glumica Judita Franković Brdar, dok ulogu Titona tumače čak tri glumca – Marko Braić, Vladimir Posavec Tušek, Žarko Potočnjak. Autor glazbe je Stanislav Kovačić, oblikovatelj svjetla i zvuka je Milan Kovačević, a za produkciju su zaduženi Lidija Ivanda i Teatar Erato i prijatelji.

Nakon premijere u prosincu 2018. koja je oduševila kritiku i publiku, predstava „Titon“ igra u kazalištu Teatar na Trešnjevci – CeKaTe, a pogledati ju možete već sutra!

Folklorelektro

Pozivamo vas da u četvrtak 4. travnja u Vintage Industrial Baru obavezno provjerite koncertni paket FOLKLORELEKTRO koji se proteže kroz sve bitne folk i elektro elemente domaće glazbene etno scene, a u kojima je svoje prste imao HR ELECTRO.

FOLKLORELEKTRO novi je projekt autorsko-producentskog dvojca HR ELECTRO kojeg čine Hrvoje Crnić Boxer & Boris Harfman Hari – nakon kultnih albuma “FUTURA” i “MEDITERRAN” HC Boxer-a te niza uspješnih multimedijalnih projekata i izdavanja albuma “LADO ELECTRO” i “2.0 MEMORABILIUM” – Boxer & Harfman šire horizonte i nastavljaju korak dalje kroz nove suradnje s folklornim kulturno-umjetničkim društvima, zborovima i etno glazbenicima.

Poseban bonus koncertne promocije FOLKLORELEKTRO je i kostimografija DAMIRA BEGOVIĆA, mladog hrvatskog modnog dizajnera koji svojim kreacijama inspiriranim hrvatskom tradicijskom baštinom osvaja brojne domaće i inozemne nagrade.

Tajči Čekada / i što ti performeri zapravo rade?

U utorak, 2. travnja, u 20 sati, u splitskom Salonu Galić. otvorit će se izložba radova umjetnice Tajči Čekada.

Tajči Čekada dio je snažne i uvijek provokativne riječke umjetničke scene, te se u svom dugogodišnjem radu koristi raznim načinima umjetničkog izražavanja, od fotografije, modnog dizajna i kostimografije, do performansa u kojima je najčešće i akter, a ovom izložbom u Salonu Galić želja nam je predstaviti presjek njenog umjetničkog djelovanja u posljednjih desetak godina kroz devet video performansa i/ili dokumentacija umjetničkih radova. – Natasha Kadin

Jazz ciklus: Rundek 01

Još od 1980-ih u sastavu Haustor, a zatim solistički i s projektima kao što su Rundek Cargo Orkestar, Rundek Cargo Trio te u posljednje vrijeme Rundek i Ekipa, Darko Rundek obilježava ne samo hrvatsku, nego i cijelu glazbenu scenu nekadašnje Jugoslavije. Nerijetko ga se naziva i jednim od najvažnijih regionalnih glazbenika. Zahvaljujući korijenima u punkersko-novovalnom okružju, najčešće ga se svrstava među rock glazbenike, no Darko Rundek njeguje jedinstveni zvuk u kojem spaja najrazličitije utjecaje i stilove, poigravajući se, u kazališnoj maniri, vlastitom estetikom, iznenađujući sa svakim novim projektom. Još od Haustora, u Rundekovim instrumentacijama brass sekcija zauzima istaknuto mjesto, a kako će iskoristiti cijelu big band formaciju koja mu je sada na raspolaganju – preostaje nam da mu dopustimo mu da nas još jedanput iznenadi – 3. travnja u Muzeju suvremene umjetnosti!

Kanadski SUUNS otvaraju Impulse festival 2019. 4. travnja u OKC Palach

Premijerno u Rijeci, u sklopu europske turneje koja započinje u OKC-u Palach, Suuns otvaraju šesto, proljetno izdanje Impulse Festivala.

Kanadska indie četvorka Suuns poznata je po vješto orkestriranom, tinjajućem glazbenom klimaksu. Montrealska krautrock, art punk, neo-psihodelija Suuns adut je izdavačke kuće Secretly Canadian, a zajedno od 2007. kreiraju uzbudljiv glazbeni kaos koji je vraški precizno strukturiran i već poslovično hvaljen spektrom relevantne kritike.

“U vrtlogu mračnog electra i disonantnog art/indie rocka Suuns utjelovljuju minimalizam u širom otvorenom i istovremeno paranoičnom zvuku.” (AllMusic, 2018.)

SUUNS

Izlaskom prvog EP-a, kad su se još zvali Zeroes, njihov rad privlači pozornost prestižne izdavačke kuće Secretly Canadian koja im u jesen 2010. nudi ugovor za debi album “Zeroes QC”. Tri godine kasnije stiže i “Images du Futur”, s kojim dalje istražuju mračnije zvukove, prisutne još od njihova prvijenca. “Hold/Still” izlazi u travnju 2016. Zamjetan utjecaj elektronike, s kojim nastavljaju stvarati iduće godine, kada se uz producenta Johna Congletona vraćaju u studio, može se čuti i na posljednjem hvaljenom izdanju, izdanom prošle godine.

Pitchfork zavodljivo ističe četvrto studijsko izdanje “Felt” kao album koji konačno popušta silama koje čekaju oslobođenje još od “Zeroes QC”. Album nastaje u pet neformalnih samoaranžiranih sesija kroz nekoliko mjeseci, i donosi “presjek eksperimentalne gitare i synthom inspiriranih stilova koji prolazi kroz prepoznatljivu prizmu Suunsa: soft-fokus, gusto nabrana zvučna abrazija, oslobođena svestranošću nagrađivanog producenta”, koji uz njih surađuje i sa St Vincent.

Iako navode Andyja Stotta i My Bloody Valentine kao utjecaje, oni ne zvuče poput nijednog. Suuns oduvijek s lakoćom spajaju programiranje i igru – nikada kao puki “fuzionisti”, stoga je besciljno pokušati dekodirati njihov sonični potpis kao “dance music that rocks” ili obratno.

Repetitor

Europska turneja s kojom promoviraju recentni “Felt” premijerno ih dovodi u Rijeku, na koncert otvorenja šestog Impulse festivala u Palachu.

Kao supporting act Suuns u OKC-u Palach nastupit će eksperimentalni darkeri Scattered Clouds (CAN).

Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 65 kuna u prodaji su do dana koncerta kada cijena raste na 85 kuna.

Prodajna mjesta: Dallas Music shop Rijeka, Croatia Records Rijeka i sustav Entrio .

Šesto izdanje klupskog boutiqe Impulse festivala traje od 4. 4. do 13. 4. 2019. i kao u dosadašnjih pet izdanja, glazba će biti posvuda. Impulse organiziraju Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci. Festival sufinanciraju Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Sveučilište u Rijeci, Zaklada Kultura nova i HDS-ZAMP. Na festivalu će nastupiti još Bebe na Vole i Repetitor, no za više informacija o koncertima i drugom sadržaju fetsivala, pratite nas tijekom narednog tjedna…

Vizualni identitet festivala oblikovao je dizajnerski duo Radnja – Petra Vrdoljak i Antonio Karača.

Bebe na Vole

Mangelos: Manifesti, teze, projekti i bilješke

Dimitrije Bašičević bio je povjesničar umjetnosti, kritičar i kustos Galerije suvremene umjetnosti u Zagrebu, i u posljednjih trideset godina postupno je stjecao svjetsku slavu kao Mangelos noartist. Hrvatska publika pamti njegovu retrospektivnu izložbu u Galeriji suvremene umjetnosti 1990. godine na kojoj su predstavljene sve teme njegova velikog opusa: Pejzaži rata i smrti, Tabulae rasae, Negacije slikarstva, Abecede,–Nostories, Phenomenon Picasso itd. kao i dvije monografije: Mangelos, GSU, Zagreb, 1990., Mangelos no. 1 – 9 ½, DAF, Zagreb, 2007.

Mangelosova samostalna izložba u Galeriji Nova, a koja se otvara 4. travnja u 20 sati, bavi se posljednjom dekadom njegova rada: manifestima, tezama, projektima i bilješkama koje je pisao sedamdesetih godina na drvenim tablama i novinskim isječcima, globusima i u crno prebojanim tiskanim knjižicama. U Manifestima umjetnik je sve više inklinirao teorijskom određivanju pojmova, a kao kustos je u to vrijeme pratio konceptualnu umjetnost i posebno fotografiju. Podržan mlađom generacijom često je izlagao u alternativnim prostorima koje su vodili umjetnici. U Manifestima je dijalogizirao i sporio sa svime što je proučavao, a njegov je raspon interesa bio velik, od filozofije i umjetnosti do psihoanalize, biologije i fizike…

Mladen Stilinović: Eksperimentalni filmovi i videoradovi

5. travnja u MM centru imamo priliku vidjeti neke od radova Mladena Stilinovića (1947. – 2016.), jednog od najistaknutijih predstavnika hrvatske konceptualne umjetnosti.

Od početka sedamdesetih godina aktivan je na domaćoj i međunarodnoj sceni u području eksperimentalnog filma i videa, fotografije, akcija, instalacija i sl. Član je Grupe šestorice autora od 1975. do 1984. godine. Voditelj kultne Galerije Proširenih medija od 1982. do 1991. godine, organizator i kustos nekoliko tematskih izložaba. Radovi Mladena Stilinovića zastupljeni su unutar brojnih zbirki svjetskih muzeja. Ukratko, Stilinović je autor svjetskog renomea.

Prema njegovoj vlastitoj izjavi, filmsko mu je opredjeljenje antistilsko i antitetičko i ne teži nikakvoj stilskoj koherenciji, voli »prljavu« fotografiju i »prljave« postupke, tj. one koje perfekcionisti progone. Riječ je u biti o antiestetskom stavu ili, bolje rečeno, o korjenitom otklanjanju estetskih standarda kojima se prosuđuje film.

Sretnik ili sretnica moći će osvojiti po dvije ulaznice pošalju li svoje ime i prezime te adresu na ifeellucky@journal.hr s predmetom e-maila FOLKLORELEKTRO do 03. ožujka u 8 ujutro, kada ćemo objaviti sretnu dobitnicu i/ili dobitnika. Također, kako biste bili u prilici osvojiti ulaznice, ispod Facebook objave ovog članka u komentarima morate označiti prijateljicu, prijatelja ili blisku osobu koja bi isto voljela sudjelovati u darivanju.

Čestitamo Emmi Uđbinac!

Učitati još
Zatvori