Biti influencer: Marko Medić – Father of Djordje

Marko Medić jedna je od najupečatljivijih osoba u šarenom svijetu društvenih mreža. Bivši maneken, magistar građevine, kreativac i pustolov, potpuno je osvojio ljubitelje putovanja, a s obzirom na zanimljiv sadržaj koji predstavlja na digitalnim platformama i živopisnu osobnost, uopće ne čudi što privlači sve brojniju publiku koja ga zna pod imenom Father of Djordje.

Samo ime daje naslutiti kako je riječ o moćnoj, ali duhovitoj osobnosti koja bi štošta mogla ispričati o svijetu oko sebe jer ga intenzivno upija, a refleksije vlastite stvarnosti prekraja u višeslojne i prijemčljive sadržaje.

Nije teško zaključiti kako se iza riječi i vizuala bloga te Instagram profila Father of Djordje krije osoba živopisne osobnosti, inteligentnog i britkog jezika s nepogrešivim osjećajem za finu estetiku koja, iako prati trendove, ne odstupa od autentičnosti i onoga što uistinu jest.

U svojih trideset godina, Marko je obišao četrdeset zemalja, a svaku od njih doživio je punim plućima. Obrazovan je, ali ne pristaje na kompromise slijedeći društvene norme već gradi svoj jedinstveni put kojemu su granice stran pojam.

S obzirom na sve to, Marka Medića smo ugostili u rubrici Biti influencer, a on je otkrio svoju priču koja inspirira. Zašto smo i sami poželjeli zabaciti ruksak na jedno rame, a fotoaparat na drugo, saznajte u nastavku i upoznajte Marka kakav uistinu jest.

1. Tko je Đorđe i odakle mu to upečatljivo ime? Koliko dugo Đorđe i ti živite zajedno? Putujete li u duetu?

Đorđe je kaktus kojeg sam dobio na poklon od svoje prijateljice koju sam upoznao u periodu dok sam živio i radio u Kini, Pekingu. U tom periodu sam intenzivno razmišljao o pokretanju bloga kojeg sam htio nazvati nekim originalnim imenom koje će postati upečatljivo. I tako je nastalo ime “Father of Djordje”. Budući da je moja prijateljica podrijetlom iz Srbije nekako mi je ime “Đorđe” došlo prirodno i sad kad se osvrnem na tu anegdotu nikako drugačije i ne mogu zamisliti ime svog bloga. Blog postoji već 4 godine tako da je to i vremenski period od kad Đorđe i ja “živimo zajedno“.

Putuje, ali ne na sva putovanja jer nije baš lagano voditi kaktus na egzotične destinacije i putovanja koja traju dulji vremenski period. No uslijed velikog interesa vrijeme je da Đorđeta ponovo vratimo u žižu zbivanja.

2. Kako je Marko Medić postao influencer Father of Djordje?

Tako jer je odlučio krojiti svoj put onako kako on želi i osjeća, a ne kako mu okolina nameće. Ime je postalo prepoznatljivo i smatram da je sama njegova upečatljivost pridonijela još većoj popularnosti samog bloga.

3. Što si po struci? Jesi li ikada radio u struci? Planiraš li se time baviti u bližoj ili daljoj budućnosti?

Po struci sam magistar građevine. Uspješno izbjegavam posao u struci budući da su me tada modeling, a sada blog, odveli nekim drugim putem u kojem trenutno iskreno uživam što se može i vidjeti na svim mojim objavama.

Plan je u budućnosti doškolovanje u području industrijskog dizajna i dizajna interijera te bavljenje nekim poslom koji je usko vezan za to područje. Otac mi je bio po zanimanju drvodjelac pa vjerojatno i otuda ljubav za stvaranjem rukama i kreiranjem gotovog proizvoda.

Naravno, tu je i fotografija kao velika ljubav u kojoj želim još više napredovati i usavršavati se.

4. Smatraš li bloganje pa uzročno-posljedično „influensanje“ svojim životnim pozivom?

Ja se smatram prvenstveno blogerom i volim tu neku dobru priču koja stoji iza svega. Danas je puno i previše svih raznoraznih “influencera“ upitne kvalitete tako da se ne smatram istim. Ne smatram ovo životnim pozivom nego samo jednom etapom života koja vodi do nečeg boljeg i većeg. Na svakom je da kroji svoj život onako kako to želi i osjeća, ponekad nije lako, ali vrijedi. Na kraju dana je jedino bitno kako se mi osjećamo s onim što radimo i je li nam bitniji novac od sreće i osobne ispunjenosti.

5. Što je najbolje u poslu kojim se baviš, što te najviše motivira i nadahnjuje?

Najbolja je sloboda upravljanja vlastitim vremenom te mogućnost kreativnog izražavanja po vlastitim mjerilima i kriterijima.

Divno je kad te netko plati za kreiranje sadržaja koji si godinama radio iz ljubavi. Nema boljeg osjećaja od gotovog proizvoda i fotke s kojom sam oduševio klijenta, a sebi pomaknuo granice kreative. To mi je ujedno i najveća sreća koja je došla s razvojem ovoga posla.

Nadahnjuju me ljudi koje sam upoznao te nove prilike i situacije u kojima se nalazim zahvaljujući ovom poslu.

6. S kojim se preprekama i izazovima suočavaju blogeri i hrvatski influenceri? Možeš li to pojasniti na svom primjeru?

Pa kao i svaki posao i ovaj ima svoje prednosti i mane. Mane su definitivno te što ti se ponekad radni dan sastoji od puna 24 sata, nema tu ne mogu, ne stignem ili vikend je. Radiš, ganjaš rokove i kreiraš sadržaj bez obzira na okolne faktore jer te nitko ne pita stigneš li ili ne.

Tako da se često znam okrenuti, a da mi je dan prošao u mailovima, smišljanju objava i dogovaranju poslova.

Druga strana je podcjenjivanje od strane okoline. No, to je uobičajena situacija u Hrvata tako da se na to ne obazirem previše. Također, bilo bi jako lijepo kad bi se uklonila stigma s ovog zanimanja i kada bi ljudi zapravo shvatili da ja ili bilo koji drugi bloger s jednom fotkom kreiramo sadržaj kojeg u određenoj agenciji kreira 4-5 osoba.

Od ideje do lokacije, preko opreme, obrade, stylinga, pregovora, smišljanja teksta, do komunikacije s klijentom i na kraju objave te komunikacije na svom kanalu. Sve to radi jedna osoba koja je sve to sama stvorila i prije toga stvarala sadržaj godinama koji je okupio određenu kritičnu masu zbog koje ga je netko i na kraju dana angažirao.

Uvijek volim reći, ako misliš da je lako i da to može svatko, izvoli pa mi se javi kad uspiješ. Naravno, tu mislim na uspjeh koji je stvaran i nije ostvaren kupnjom lažnih followersa i stvaranjem sadržaja upitne kvalitete.

7. Sam fotografiraš i stvaraš content na društvenim mrežama? Kako biraš fotografije, kako ih obrađuješ i što želiš poručiti sadržajem; fotkama i pričama?

Preko 95% fotki su moje, a ostatak je u suradnji s nekim od fotografa. Volim surađivati s pojedincima koji dijele iste ideje kao i moje i žele stvarati neki kreativan i drugačiji sadržaj.

Većina mojih fotki su fotke putovanja, uglavnom uređujem sve fotke kad stignem kući pa u različitim aplikacijama slažem feed i kombiniram slike da dobijem ujednačen sadržaj na Instagram profilu.

Ne držim se nekog pravila, nego objavljujem ono što se meni u tom trenutku čini zanimljivo i interesantno.

Sve fotkam s profesionalnim aparatom i obrađujem u kompjuterskoj verziji Lightrooma.

Već imam svoj stil prema kojem sam prepoznatljiv i toga se pokušavam pridržavati – to su uglavnom sanjarske, idilične fotke, blagih i umirujućih tonova.

Slikama pokušavam prikazati neke lokacije i destinacije koje sam posjetio i tako inspirirati ljude na putovanja i posjet iste, dok na blogu dijelim više informacija o određenoj destinaciji.

8. Koliko si zemalja do sada posjetio i koja je ostavila najsnažniji dojam na tebe, promijenila perspektivu, otvorila vidike…

Do sada sam posjetio 40 zemalja, a u neke sam se vratio više puta, a u nekima sam živio i radio određeni period. Gradovi u kojima sam živio su New York, Dubai, Shanghai i Peking.

Kao najznačajnije putovanje koje mi je otvorilo vidike i dalo mi snage da izbacim iz života neke ljude i slušam svoj glas je putovanje u SAD, točnije život u New Yorku. Taj grad obožavam i dalje ga smatram nečim najboljim što mi se dogodilo u životu i jedva čekam da se ponovo vratim.

Sad već imam podosta viza, i kilometara u nogama, ali energiju koju ima taj grad nisam osjetio nigdje. Definitivno mi je to putovanje otvorilo vidike i usmjerilo život u jednom potpuno drugom pravcu. Vjerojatno me dovelo i do ovog trenutka i razgovora s vama.

Od ostalih destinacija obožavam Island i Bali, dvije predivne destinacije na koje bih se vraćao ponovno i ponovno. Kombinacija netaknute prirode i predivnih ljudi je ono što ih čini toliko jedinstvenima.

9. Kako se pripremaš za putovanja? Na koji način kreiraš itinerar, što ti je pritom najvažnije?

Prije sam većinu putovanja odrađivao poslom kojim sam se bavio, modelingom, te bi u tim prilikama pokušao spojiti ugodno s korisnim. Za dulja putovanja se pripremam dosta ranije, istražim sve informacije na različitim blogovima, kontaktiram ljude koji su već bili na određenoj destinaciji te na taj način najbolje steknem dojam o budućem putu.

Najvažnije mi je kupiti povoljnu kartu, iskombinirati smještaj i okvirni itinerar. Često ne definiram točne datume jer ne želim biti rob vremenu te na nekim destinacijama ostanem i dulje od planiranog. Jako su mi bitne vremenske prilike te tijekom zime u Zagrebu, pokušavam uvijek pobjeći u toplije krajeve.

10. Koji je najbolji savjet vezan uz putovanja koji si s vremenom usvojio i rado bi ga podijelio s javnošću?

Zasigurno najbolji savjet bi bio: Putujte! Ne čekajte nikog, krenite sami jer čekajući druge pokraj vas prolaze najbolja iskustva. Ja sam na neke destinacije išao sam i proveo se super, a nisam po prirodi osoba koja će prva prići nekome.

Ako vam je budžet ograničen, putujete i u okolna mjesta, županije i naša zemlja je prepuna predivnih lokacija. Pogotovo danas ne treba biti bogat da bi se putovalo jer ima mali milijun načina kako putovati on the budget.

11. Tko je tvoja publika i kakav je njihov feedback na tvoj rad? Šalju li ti prijedloge, kritike…

Moja publika su odrasle osobe od 25-35 godina, osobe koje vole putovati i imaju avanturistički duh. Često dobivam feedback i uglavnom su to pozitivni komentari ili pitanja u vezi mog editiranja slika ili u vezi neke destinacije na koju oni planiraju putovati, a ja sam ju do sada već posjetio. Uglavnom sam neutralan u iznošenju osobnih stavova jer smatram da na Instagramu tomu nije mjesto budući da smo svaki dan ionako previše bombardirani koje kakvim informacijama koje nam nimalo ne koriste u svakodnevnom životu .

12. Koja je posljednja destinacija koju si posjetio i kakve si dojmove ponio kući?

Moja posljednja destinacija je bila Portugal. Prije 7 godina sam po prvi put posjetio Lisabon i Porto, a ovaj put kamperom u 14 dana prošao gotovo cijelu državu.

Put me oduševio, pogotovo jer sam se malo zasitio putovanja, Instagrama i nekako se umorio od stalnog pritiska, a na ovom putu sam sve doživio kao da mi je prvi put.

Iskustvo buđenja na plažama i doručaka na nevjerojatnim lokacijama vratilo me na stari put i vratilo mi onaj žar za putovanjima. Tako da se radujem novim avanturama vjerovatno s kamperom negdje po Europi.

13. Koja je sljedeća destinacija i zašto baš tamo planiraš otputovati?

Planiram put o kojem ne bih javno pričao da se ne ureknem. Radi se o meni jako dragoj destinaciji i ako sve bude OK uskoro ću vas sve uveseljavati s novim fotkama meni najdražeg mjesta.

14. Postoji li neko mjesto koje ti je „tiha patnja“, neostvarena želja koje još uvijek nisi uživo upoznao, ali ga potajno istražuješ kada god „uloviš“ slobodan trenutak?

Imam par destinacija koje već dugo promatram i polako istražujem, to su definitivno Mongolija, Patagonija u Argentini, road trip po Americi, Japan te krstarenje po Antarktiku. No, mlad sam još te vjerujem da će i za neke od gore navedenih destinacija biti vremena u skorijoj budućnosti.

15. Što planiraš u budućnosti? Hoćeš li uvesti još različitih sadržaja, formi, u svoj content koje do sada nismo vidjeli?

Planiram se baviti blogom dok god me veseli i, naravno, proširivati svoj posao i na neke druge stvari koje su usko vezane uz to.

Posljednjih mjeseci sam ubacio i sadržaj na kojem prikazujem i svoje stylinge te lifestyle budući da zbog obaveza više boravim u Zagrebu. Također stvaram i gifove te neke Photoshop manipulacije koje su jako zanimljive i gotovo nepoznate na ovom području. Tako da na profilu father_of_djordje ima svega, a nadam se da će i tako ostati, naravno s fokusom na putovanjima.

Foto: Marija Laća

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori