Kruh nije nužno loša namirnica

kruh1

Često možemo čuti kako se kruha svi rješavaju kada, primjerice, žele postići idealnu tjelesnu težinu, no pravi znalci znaju da se kruh nikako ne bi trebalo ubrajati među loše namirnice – sve dok je napravljen od dobrih i kvalitetnih sastojaka te ako ga se jede u umjerenim količinama.

Naime, kruh je balansirana namirnica jer na 100 g sadrži 8,5 g proteina, 1 g masti i 46 g ugljikohidrata.

kruh3

POTIČE STVARANJE HORMONA SREĆE

Bogat je esencijalnim aminokiselinama i sadrži skupinu vitamina B-kompleksa. Također, 100 g kruha sadrži samo gram soli i otprilike 230 kalorija, što ga nikako ne svrstava među najkaloričnije namirnice.

JESTE LI SE UPITALI ZAŠTO NAM SE PONEKAD NAJTEŽE ODREĆI KRUHA?

Naime, ugljikohidrati iz ove namirnice potiču proizvodnju serotonina – popularnog hormona sreće, a dokazano je kako najveću potrebu za kruhom imamo oko 16 sati i tada se preporuča pojesti obrok s kruhom. Bijeli, kukuruzni i onaj sa sjemenkama najpopularnije su vrste kruha. I dok se osobama narušenog zdravlja (te onima koji imaju obiteljsku povijest dijabetesa) ne preporuča konzumacija bijelog kruha jer prebrzo otpušta energiju u organizam i tako povećava razinu šećera u krvi, zdravim osobama se upravo preporuča ta vrsta kruha (kao i integralni) za konzumaciju prilikom doručka jer ubrzava rad metabolizma.

kruh2

I kruh od cjelovitih žitarica je dobar izbor za ručak jer će dulje trajati osjećaj sitosti. Uz njega možete servirati mozarellu i rajčicu, a prava je poslastica ako ga premažete maslinovim uljem i dodate mu nekoliko kriški purećeg nareska te listove zelene salate.

BRZI I ZDRAVI ZALOGAJI NA POSLU

Svijetli raženi kruh s dodanim žitaricama zbog visokog udjela vlakana i vitamina nalazi se na samom vrhu zdravog odabira. Ispecite ga po domaćoj recepturi (i takav, kvalitetan, kupite u trgovini) i ponesite dvije kriške sa sobom na posao. Servirajte ga kao prilog uz mesni umak i salatu ili, ako nemate vremena, napravite od njega sendvič u koji ste dodali tunjevinu iz konzerve, narezano tvrdo kuhano jaje, list zelene salate i dvije ploškice rajčice te uz to popijte kefir.

Preuzeto s: Kuhaj.hr
F
oto: Local Milk

Komentari